Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 65 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 65 Adet 0.002 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Atıf Dizini [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Ebeveynlerin Çocuklarına Etkileşimli Kitap Okuma Müdahalesinin Ebeveynlerin Kitap Okuma İnançları İle Çocukların İletişim Becerileri ve Kitap Okuma Davranışları Üzerine Etkisinin İncelenmesi

BÜYÜKKAYMAZ, Merve | KÖYCEKAŞ, Ayçin | ARIKAN, Amine Nur | ATEŞPOLAT, YAHYA | YILDIZ BIÇAKÇI, Müdriye

Etkileşimli kitap okuma, okul öncesi dönemde yetişkinlerin çocuklarla diyalog halinde kitap okumalarını sağlayan, çocukların tüm gelişim alanlarına katkısı olan bir yöntem olarak alanyazına girmiş bir okuma tekniğidir. Etkileşimli kitap okuma, özellikle çocukların dil ve okuma davranışının gelişimini desteklemektedir. Ebeveyn temelli etkileşimli kitap okuma müdahale programı çocuklarda gelişimsel alanlarda, okuma alışkanlıklarında büyük farklar oluşturduğu bilinmektedir. Bu çalışmada, etkileşimli kitap okuma müdahale programının ebeveynlerin kitap okuma inançları, çocukların iletişim beceriler ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Hikaye Kitaplarında Yer Verilen Kavram Ve Becerilerin Analizi

ANGIN, Esra | SOYDAN, Sema

Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın verilerinin elde edilmesinde doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 402 hikaye kitabı üzerinde yürütülmüştür. Doküman incelemesi yoluyla toplanan veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Çözümleme sürecinde kategoriler oluşturulmuş, kitaplardaki sözel birimler incelenerek kodlamalar yapılarak, kategorilere ait frekans ve yüzde değ ...Daha fazlası

Erişime Açık

Üstün Yetenekli Çocukların Düşünce İçeriklerinin İncelenmesi

BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema | KABAR, Ebrar

Bu araştırmanın amacı, Bilim Sanat Merkezinde eğitim gören üstün yetenekli çocukların düşüncelerinin incelenmesidir. Araştırmaya Konya Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 8 yaşında 18 kız 28 erkek; 9 yaşında 36 kız 54 erkek ; 10 yaşında 14 kız 20 erkek olmak üzere toplam 170 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beier Cümle Tamamlama testi kullanmıştır. Araştırma sonuçları üstün yetenekli çocukların geçmiş ve geleceğe karşı olumlu düşüncelerinin düşük düzeylerde olduğu ancak yaşları ilerledikçe olumlu düşüncelerinin arttığı ve hatta 10 yaşında gelecek ile il ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hedef Çocuk Gelişimi Kitap Seti. Çocuk Gelişimi Kitabı Çocuklarda ahlak gelişimi

YALÇIN, Hatice

Doğum öncesi dönemden başlayarak yaşamın sonuna kadar devam eden bir süreç olan gelişim, geniş bir zamanı kapsadığı için pek çok görüş ve kuramın oluşmasında etkili olmuştur. İnsanın kapasitesini en üst düzeyde ortaya çıkarmasında ve böylece yaşam süreci içerisinde kendini gerçekleştirme şansını bulabilmesinde sağlıklı bir gelişim süreci belirleyici bir rol oynamaktadır. Çocuk gelişimi normal gelişim gösteren (tipik), özel gereksinimli (atipik), akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç, mülteci, sığınmacı, göçmen (riskli) 0-18 yaş grubu çocukların tüm gelişim alanları ile iletişim kurma ...Daha fazlası

Erişime Açık

Anne–baba davranışlarının ve sosyal çevrelerinin liderlere etkileri

Liderliğin, literatürde doğuştan olduğu gibi sonradan kazanılan bir yönünün olduğu ifade edilmekte ve tartışılmaktadır. Bu araştırma liderliğin aile davranışlarıyla ve sosyal çevreyle ilişkisinin olup olmadığını incelemeye yönelik geliştirilmiştir. Araştırma kapsamına alınan dört kitap nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniğinden yararlanılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamına alınan liderler ve kitapları şunlardır: Pakistan’ın İslam’da seçilmiş ilk kadın başbakanı, Doğu’nun Kızı ünvanlı, “Benazir Bhutto: Doğu’nun Kızı” kitabı; 20 yy.’da İngiltere’nin Başbakanı, Batı’nın ilk ka ...Daha fazlası

Erişime Açık

Keşif ve sorgulama temelli bilim öğretimi programinin 10-12 yaş çocuklarin bilimsel süreç becerilerine etkisi

YALÇIN, Hatice | ŞİŞMAN, Zehra Betül

Bu araştırmada, 10-12 yaş çocukların bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından keşfetme, deney yapma, gözlemlerini uygulamaya dayalı bir bilim öğretim programı hazırlanmış ve bilimsel merakın yoğun olduğu 10-12 yaş çocuklara uygulanarak, bu programın bilimsel süreç becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında hazırlanan Bilim Öğretim Programı, akıl ve zekâ oyunlarının öğretimini ve yaygınlaştırılmasını hedefleyen yeni ve farklı bir program olup eğlenceli alternatif oyunlar sunan Bilim Kurdu Projesi ile desteklenmiş, uygul ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yürütücü İşlevler

BÜYÜKKAYMAZ, Merve | YILDIZ BIÇAKÇI, Müdriye

Evinizden çıkıp gitmeniz gereken bir yer olduğunu düşünün. Bu adrese daha önce gitmemişsiniz. Navigasyondan mesafeye bakıp ne kadar sürede varacağınızı hesaplıyorsunuz ve alternatif yollara bakıp sizin için en uygun yolu seçiyorsunuz. Uygun zamanda yola çıkıyorsunuz. Fakat yolun beklenmedik bir şekilde kapalı olduğunu görüyorsunuz. Hemen haritanızı açıp varacağınız adrese uygun alternatif bir yol bulup yola devam ediyorsunuz. Planladığınız zamanda gitmek istediğiniz yere varıyorsunuz. Gün içinde belki de sıklıkla karşılaştığımız bu durum aslında karmaşık bir sistem tarafından yürütülüyor. Yürü ...Daha fazlası

Erişime Açık

Parental feedback of about the children's cognitive development impact of the intelligence games

YALÇIN, Hatice

This study was conducted to reveal parental views on the effects of intelligence games taught in primary schools on children and to examine their awareness of these practices. The study group is composed of the parents (N=183) of the children who attend the 5th and 6th classes of elementary schools and who take the IQ Games elective course. In this qualitative study using case study design, an interview form consisting of open ended questions developed by researchers was used. In the interviews, it was questioned whether the intelligence games contributed to the child's cognitive, social and e ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kadının İş Gücüne Katkısı ve Aile

YALÇIN, Hatice

Kadın İş Gücü Disiplinlerarası Bir Bakış kapsamında (Ed: Bilge Afşar, Birol Büyükdoğan). 14. Bölüm Kadının İş Gücüne Katkısı ve Aile konusunda veri akışı sağlanmıştır

Erişime Açık

Hedef Çocuk Gelişimi Kitap Seti

YALÇIN, Hatice

GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK35 TL YARATICILIK REHBERİ: Açıklama Özellikler Yazarlar SUNUŞ/YARATICILIK REHBERİ: GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK Hızla gelişen ve değişen dünyada artık yepyeni stratejilerin ve düşünüş biçimlerinin işe koşulması gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Artık hızlı düşünceler üreten, bilinenlerden yola çıkarak kombinasyonlar ve ilişkiler türetip yepyeni fikirler sunabilen, olaylara farklı açılardan bakabilen, zorluklardan yılmayan, risk almaktan çekinmeyen, teknolojiyi etkin biçimde kullanabilen bir nesil için gerekenleri sağlamanın önemi da ...Daha fazlası

Erişime Açık

Some Variables Predicting the School Readiness of Preschool Children

BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema

The main purpose of this study is determining the predictive power of the levels of the school readiness in the preschool children by some variables such as social skills, social interaction practices and education status of the parents. The population of the study in the general screening model is composed of 60 to 66-month old children attending to independent preschools registered by the Ministry of National Education in Konya, Turkey. The sample of this study is selected through stratified sampling method among schools, which represent families and their children of three different socio-e ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Planlarının Etkinlik Çeşidi ve Bireysel-Küçük/ Büyük Grup Olarak Planlanması Açısından İncelenmesi

BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planlarında yer verdikleri etkinlik çeşitlerinin ve etkinlikleri bireysel- küçük/büyük grup olarak planlanma durumlarının belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden, temel nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2013 Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına göre okul öncesi öğretmenleri tarafından bizzat hazırlanmış altı adet okul öncesi eğitim programı etkinlik planı oluşturmaktadır. Veri ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms