Emerging intercultural identity in the Turkish EFL context

The paper argues that for individuals to develop intercultural identity, they do not necessarily need to experience intercultural experiences. A questionnaire devised by the author is administered to 227 Turkish learners of English aged 19-23. The findings of self-reported responses to a 37-item questionnaire as well as the qualitative data reveal that learners feel they have a slightly different identity and that English is an asset, a passport to a world of new experiences in socialization and cross-cultural communication. The paper concludes that it is legitimate to speak of intercultural identity in the absence of direct contact with L2 community

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Emerging intercultural identity in the Turkish EFL context
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
English
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Foreign Language Learning
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turkey
Konu Başlıkları
(dc.subject)
L2 Culture
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Intercultural Identity
Yayıncı
(dc.publisher)
MSUK Journal of Education
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÇELİK, Mehmet
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T13:47:40Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T13:47:40Z
Özet
(dc.description.abstract)
The paper argues that for individuals to develop intercultural identity, they do not necessarily need to experience intercultural experiences. A questionnaire devised by the author is administered to 227 Turkish learners of English aged 19-23. The findings of self-reported responses to a 37-item questionnaire as well as the qualitative data reveal that learners feel they have a slightly different identity and that English is an asset, a passport to a world of new experiences in socialization and cross-cultural communication. The paper concludes that it is legitimate to speak of intercultural identity in the absence of direct contact with L2 community
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1200
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms