Uluslararası Pazarlama Beklentilerinin İhracata Etkisi Kadın Girişimciler Üzerine Bir Çalışma

Küreselleşen dünyada artan rekabet ve yeni pazarlara girme isteği, girişimcileri uluslararasılaşma sürecine girmek zorunda bırakmaktadır. Bu süreç tüm dünyada faaliyet gösteren girişimcilerin rekabet güçlerini artırması için büyük önem taşımaktadır. Günümüzde kadınların aktif çalışma hayatına katılması, girişimcilik faaliyetlerinde bulunmaları, ülke ekonomileri için önemlidir. Konya'da faaliyet gösteren kadın girişimciler iş hayatında başarılı olmak için bir takım zorluk ve engellerle karşılaşsalar da rekabet güçlerini artırmak için bu süreçte yer almaya çalışmaktadırlar. Geçmiş çalışmalarda kadın girişimcilerin artmasını ülkelerin kalkınmasına, gelişmesine çok faydalı olacağını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı, girişimcilerin uluslararası faaliyetlere yönelmesinde etkili faktörlerin, kadın girişimcilerin uluslararası pazarlama tercihleri üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırma Konya'da faaliyet gösteren kadın girişimciler masası üyesi 258 kadın girişimci arasından 102 kadın girişimciyle anket çalışması yapılmıştır. Anket kadın girişimcilerle tesadüfi örnekleme yöntemlerinden sistematik örneklemeyle yüz yüze yapıldı. Kadın girişimcileri uluslararasılaşma faaliyetlerinde motive eden; satışların artması, pazar avantajları, uluslararası firma olma isteği, rekabet olma avantajı sağlama kar ve büyüme arzusu gibi faktörlerin daha etkili olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, İhracat, Pazarlama Hedefleri, Uluslararasılaşma

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Uluslararası Pazarlama Beklentilerinin İhracata Etkisi Kadın Girişimciler Üzerine Bir Çalışma
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GEDİK, Hasan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AFŞAR, Bilge
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimcilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama Hedefleri
Yayıncı
(dc.publisher)
Artvin Çoruh Üniversitesi Hopa Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2014
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T12:12:03Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T12:12:03Z
Özet
(dc.description.abstract)
Küreselleşen dünyada artan rekabet ve yeni pazarlara girme isteği, girişimcileri uluslararasılaşma sürecine girmek zorunda bırakmaktadır. Bu süreç tüm dünyada faaliyet gösteren girişimcilerin rekabet güçlerini artırması için büyük önem taşımaktadır. Günümüzde kadınların aktif çalışma hayatına katılması, girişimcilik faaliyetlerinde bulunmaları, ülke ekonomileri için önemlidir. Konya'da faaliyet gösteren kadın girişimciler iş hayatında başarılı olmak için bir takım zorluk ve engellerle karşılaşsalar da rekabet güçlerini artırmak için bu süreçte yer almaya çalışmaktadırlar. Geçmiş çalışmalarda kadın girişimcilerin artmasını ülkelerin kalkınmasına, gelişmesine çok faydalı olacağını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı, girişimcilerin uluslararası faaliyetlere yönelmesinde etkili faktörlerin, kadın girişimcilerin uluslararası pazarlama tercihleri üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırma Konya'da faaliyet gösteren kadın girişimciler masası üyesi 258 kadın girişimci arasından 102 kadın girişimciyle anket çalışması yapılmıştır. Anket kadın girişimcilerle tesadüfi örnekleme yöntemlerinden sistematik örneklemeyle yüz yüze yapıldı. Kadın girişimcileri uluslararasılaşma faaliyetlerinde motive eden; satışların artması, pazar avantajları, uluslararası firma olma isteği, rekabet olma avantajı sağlama kar ve büyüme arzusu gibi faktörlerin daha etkili olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, İhracat, Pazarlama Hedefleri, Uluslararasılaşma
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1366
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms