Farklı Merhamet Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete, Stres Ve Duygusal Zekânın İncelenmesi

Bu araştırmanın amacı farklı merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekâyı incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Necmettin Erbakan Üniversitesi’nin Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi; Selçuk Üniversitesi’nin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından küme örnekleme ve büyüklüğe orantılı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Çalışma grubu 322’sı kız, 254’ü erkek olmak üzere toplam 576 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada Depresyon, Anksiyete, Stres Ölçeği, Duygusal Zekâ Özelliği ÖlçeğiKısa Formu ve Merhamet Ölçeği kullanılmıştır. Depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekâ puan ortalamalarının öğrencilerin merhamet düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı tek yönlü varyans analizi ile test edilmiş, farklılaşma gözlenen durumlarda farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi için ileri analiz olarak Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre düşük ve orta düzeyde merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin depresyon puan ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerinkinden daha yüksektir. Farklı (düşük, orta, yüksek) merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinin anksiyete ve stres düzeyleri arasında anlamlı derecede farklılaşma olmadığı bulunmuştur. Düşük ve orta merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin duygusal zekâ puan ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin duygusal zekâ puan ortalamalarından daha düşüktür

Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
15 Nisan 2024 09:12
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Farklı Merhamet Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete, Stres Ve Duygusal Zekânın İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKDENİZ, Seher
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DENİZ, Mehmet Engin
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Merhamet
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Duygusal Zeka
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Stres
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Anksiyete
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Depresyon
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi /Karatay sosyal araştırmalar Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T13:28:04Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T13:28:04Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
2651-4605
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmanın amacı farklı merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekâyı incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Necmettin Erbakan Üniversitesi’nin Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi; Selçuk Üniversitesi’nin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından küme örnekleme ve büyüklüğe orantılı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Çalışma grubu 322’sı kız, 254’ü erkek olmak üzere toplam 576 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada Depresyon, Anksiyete, Stres Ölçeği, Duygusal Zekâ Özelliği ÖlçeğiKısa Formu ve Merhamet Ölçeği kullanılmıştır. Depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekâ puan ortalamalarının öğrencilerin merhamet düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı tek yönlü varyans analizi ile test edilmiş, farklılaşma gözlenen durumlarda farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi için ileri analiz olarak Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre düşük ve orta düzeyde merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin depresyon puan ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerinkinden daha yüksektir. Farklı (düşük, orta, yüksek) merhamet düzeylerine sahip üniversite öğrencilerinin anksiyete ve stres düzeyleri arasında anlamlı derecede farklılaşma olmadığı bulunmuştur. Düşük ve orta merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin duygusal zekâ puan ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin duygusal zekâ puan ortalamalarından daha düşüktür
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1418
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms