Türkiye'nin İhracatının Taşıma Modlarına Göre Dağılımı, Bütünleştirilmiş Lojistik Stratejisinin Türkiye'nin İhracat Performansına Olası Etkileri: Konya'da İhracat Yapan Firmalar Üzerinde Bir Çalışma

Son yıllarda giderek artan sanayileşme, haberleşme, taşımacılık ve teknolojik gelişmeler, bunların yanında ticari engellerin kırılmaya başlaması ile yeni fırsatlar ortaya çıkması hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda üretim artışlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Fakat bu üretim artışlarının bir anlam ifade edebilmesi için üretilen ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere sunulması gerekmektedir. Bu sunma işlemini ihracat, ihracat pazarlaması ve lojistik sektörü gerçekleştirmektedir. Ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere ulaştırılmasını sağlayan bu sektör dış ticaretin yapılanmasında önemli bir rol oynamaktadır.Bu durumda lojistikte sağlanan hızlılık, taşıma, depolama, çeşitli işlemlere maruz kalan ürünlerin korunması, muhafaza edilmesi ve en önemlisi tüm bu hizmetlerden dolayı kazanılan güvenin artması ihracatı önemli ölçüde etkilediği düşünülmektedir. Bu düşünce , çalışmanın temel yaklaşımları arasındadır. Yapılan bu çalışma, lojistik sektöründe sunulan hizmetlerin, ihracat performansıyla ilişkisini başka bir deyişle, ihracatın pazarlamasını, performansını, lojistik ve taşımacılıkla olan ilişkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: İhracat Pazarlaması, İhracat Performansı, Lojistik, Taşımacılık New opportunities have appeared due to the industrialization and technological developments, communication and developments in transportation and due to starting to remove the trade barriers emerged in recent years, and this caused the production increases in both national and international markets. However, in order to make sense for these production increases, the products manufactured must be offered to the consumers in the right place at the right time. The offering process is realized by export, export marketing and logistics sectors. This sector, which ensures the products to be delivered to consumers in the right place at the right time, plays an important role in the structuring of foreign trade. In this case, it is considered that the speediness in logistics, transportation, storage, protection, preservation of products exposed to several processes, and most importantly, the increase in confidence gained from all these services significantly affect the export. This consideration is among the main approaches of the study. This study performed aims to measure the relationship between the services rendered in the logistics sector and export performance, and in other words, the relationship between the export marketing, performance, and logistics and transportation. Keywords: Export Marketing, Export Performance, Logistics, Transportation

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Türkiye'nin İhracatının Taşıma Modlarına Göre Dağılımı, Bütünleştirilmiş Lojistik Stratejisinin Türkiye'nin İhracat Performansına Olası Etkileri: Konya'da İhracat Yapan Firmalar Üzerinde Bir Çalışma
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SAĞLAM, Merve
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat Pazarlaması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Export Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Transportation
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Logistics
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Export Performance
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Taşımacılık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Lojistik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat Performansı
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CANITEZ, Murat
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-11-07T14:09:49Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-11-07T14:09:49Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Son yıllarda giderek artan sanayileşme, haberleşme, taşımacılık ve teknolojik gelişmeler, bunların yanında ticari engellerin kırılmaya başlaması ile yeni fırsatlar ortaya çıkması hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda üretim artışlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Fakat bu üretim artışlarının bir anlam ifade edebilmesi için üretilen ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere sunulması gerekmektedir. Bu sunma işlemini ihracat, ihracat pazarlaması ve lojistik sektörü gerçekleştirmektedir. Ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere ulaştırılmasını sağlayan bu sektör dış ticaretin yapılanmasında önemli bir rol oynamaktadır.Bu durumda lojistikte sağlanan hızlılık, taşıma, depolama, çeşitli işlemlere maruz kalan ürünlerin korunması, muhafaza edilmesi ve en önemlisi tüm bu hizmetlerden dolayı kazanılan güvenin artması ihracatı önemli ölçüde etkilediği düşünülmektedir. Bu düşünce , çalışmanın temel yaklaşımları arasındadır. Yapılan bu çalışma, lojistik sektöründe sunulan hizmetlerin, ihracat performansıyla ilişkisini başka bir deyişle, ihracatın pazarlamasını, performansını, lojistik ve taşımacılıkla olan ilişkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: İhracat Pazarlaması, İhracat Performansı, Lojistik, Taşımacılık New opportunities have appeared due to the industrialization and technological developments, communication and developments in transportation and due to starting to remove the trade barriers emerged in recent years, and this caused the production increases in both national and international markets. However, in order to make sense for these production increases, the products manufactured must be offered to the consumers in the right place at the right time. The offering process is realized by export, export marketing and logistics sectors. This sector, which ensures the products to be delivered to consumers in the right place at the right time, plays an important role in the structuring of foreign trade. In this case, it is considered that the speediness in logistics, transportation, storage, protection, preservation of products exposed to several processes, and most importantly, the increase in confidence gained from all these services significantly affect the export. This consideration is among the main approaches of the study. This study performed aims to measure the relationship between the services rendered in the logistics sector and export performance, and in other words, the relationship between the export marketing, performance, and logistics and transportation. Keywords: Export Marketing, Export Performance, Logistics, Transportation
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Distribution Of Turkey's Exports According To Transport Mode, Probable Effects Of Integrated Logistics Strategy On Turkey's Export Performance: A Study On Export Companies In Konya
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1566
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms