Yeşil Pazarlama Stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye'deki Örnek Uygulamaların Karşılaştırılması

Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün ve hizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlama anlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanır olmuştur. Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretip satmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, son kullanımından atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir. Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanın geleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır. That world come to the state of globalisation, having changes with the environment and consumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changes have happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often. That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed, green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling. Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement. This study will work through to execute transition process of traditional marketing to green marketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain green marketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:57
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Yeşil Pazarlama Stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye'deki Örnek Uygulamaların Karşılaştırılması
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KOCAŞAHİN, Sıddıka Beyza
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Tüketici
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevreci Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sürdürülebilirlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Ürün
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Geleneksel Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Environmental Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevreci Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Green Product
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Ürün
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Green Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing Strategies
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama Stratejileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing mix
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama Karmas
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CURA, Fatih
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-11-07T14:12:31Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-11-07T14:12:31Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün ve hizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlama anlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanır olmuştur. Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretip satmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, son kullanımından atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir. Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanın geleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır. That world come to the state of globalisation, having changes with the environment and consumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changes have happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often. That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed, green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling. Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement. This study will work through to execute transition process of traditional marketing to green marketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain green marketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Green Marketing Strategies: The Comparison Of Sample Practices In The World and Turkey
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1568
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms