Çikolata Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmesi için temel olarak ihracat kavramından başlanarak ihracat pazarlamasına yönelik fiyatlandırma, ürün, dağıtım ve tutundurma stratejileri ayrıntılı olarak verilmiştir. İhracat yapan firmaların ilk olarak hedef pazar tespiti ve potansiyel hedef müşterilere ulaşmaları gerekmektedir. Bu süreçte ise birincil veriler kullanılarak yapılacak bir araştırma işletmeler için hem çok masraflı hem de zaman açısından zorlayıcı olduğu için ikincil veriler kullanılmaktadır. Bu nedenle ikici bölümde hedef pazar kavramı ve hedef pazarların seçim ve analizine yönelik unsurlar açıklanmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise çikolata sektöründe bulunan firmalara ihracat aşamasında rehberlik etmesi amacıyla yapılan araştırmada çikolata ihracat ve ithalatında ülkelerin durumu, fırsat ve rakip pazarlar gösterilmekte ve ürün bazında ele alınmaktadır. Çikolata sektöründe bulunan işletmeler bu sayede kolay girebilecekleri ve rekabetçilik açısından üstün oldukları pazarları görebilirler. Aynı şekilde daralma eğilimi gösteren, birim fiyat açısından tatmin edici olmayan, girişin zor olduğu veya doymuş pazarlardan uzak durarak zaman ve para açısından büyük tasarruf elde edebilirler. Due to today's challenging competitive global economic structure, exports are the way for companies to survive and grow. At the same time, it is an element that must be resorted to in order to avoid foreign exchange shortage during the necessary investments and the provision of intermediate goods to be used in production. For effective exportation, it is necessary to benefit from strategies and target market analysis for export marketing. This study consists of three parts. In the first chapter, pricing, product, distribution and promotion strategies for export marketing are given in detail, starting from the export concept, in order to fully explain the issue. Export companies must first determine the target market and reach the target customers. In this process, secondary data is used because a research to be conducted using primary data is both costly and time-consuming for enterprises. Therefore, in the second section, the concept of target market and the elements for the selection and analysis of target markets are explained. In the third and last part, the research conducted to guide the companies in the chocolate sector in the export stage, shows the countries, opportunities and competing markets in chocolate export and import and shows them on product basis. In this way, businesses in the chocolate sector can easily see the markets where they can enter and are superior in terms of competitiveness. Likewise, they can achieve significant savings in terms of time and money by avoiding unsaturated or saturated markets, which tend to shrink, are unsatisfactory in unit price.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Çikolata Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ZENGİN, Muhammed Emre
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası Pazar Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazar Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
International Market Research
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hedef Pazar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İkincil Veriler
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CANITEZ, Murat
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-01-09T14:15:37Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-01-09T14:15:37Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmesi için temel olarak ihracat kavramından başlanarak ihracat pazarlamasına yönelik fiyatlandırma, ürün, dağıtım ve tutundurma stratejileri ayrıntılı olarak verilmiştir. İhracat yapan firmaların ilk olarak hedef pazar tespiti ve potansiyel hedef müşterilere ulaşmaları gerekmektedir. Bu süreçte ise birincil veriler kullanılarak yapılacak bir araştırma işletmeler için hem çok masraflı hem de zaman açısından zorlayıcı olduğu için ikincil veriler kullanılmaktadır. Bu nedenle ikici bölümde hedef pazar kavramı ve hedef pazarların seçim ve analizine yönelik unsurlar açıklanmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise çikolata sektöründe bulunan firmalara ihracat aşamasında rehberlik etmesi amacıyla yapılan araştırmada çikolata ihracat ve ithalatında ülkelerin durumu, fırsat ve rakip pazarlar gösterilmekte ve ürün bazında ele alınmaktadır. Çikolata sektöründe bulunan işletmeler bu sayede kolay girebilecekleri ve rekabetçilik açısından üstün oldukları pazarları görebilirler. Aynı şekilde daralma eğilimi gösteren, birim fiyat açısından tatmin edici olmayan, girişin zor olduğu veya doymuş pazarlardan uzak durarak zaman ve para açısından büyük tasarruf elde edebilirler. Due to today's challenging competitive global economic structure, exports are the way for companies to survive and grow. At the same time, it is an element that must be resorted to in order to avoid foreign exchange shortage during the necessary investments and the provision of intermediate goods to be used in production. For effective exportation, it is necessary to benefit from strategies and target market analysis for export marketing. This study consists of three parts. In the first chapter, pricing, product, distribution and promotion strategies for export marketing are given in detail, starting from the export concept, in order to fully explain the issue. Export companies must first determine the target market and reach the target customers. In this process, secondary data is used because a research to be conducted using primary data is both costly and time-consuming for enterprises. Therefore, in the second section, the concept of target market and the elements for the selection and analysis of target markets are explained. In the third and last part, the research conducted to guide the companies in the chocolate sector in the export stage, shows the countries, opportunities and competing markets in chocolate export and import and shows them on product basis. In this way, businesses in the chocolate sector can easily see the markets where they can enter and are superior in terms of competitiveness. Likewise, they can achieve significant savings in terms of time and money by avoiding unsaturated or saturated markets, which tend to shrink, are unsatisfactory in unit price.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Export Target Market Research Based On Secondary Data For Chocolate Product
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1596
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms