Youtube’da Gazetecilik Yapmanın Ekonomi Politiği

Medya sektöründeki tekelleşmeler ve siyasi partilerin dünya genelinde popülist tutumlar sergilemesi sonucu, pek çok gazeteci mesleki pratiklerini sürdürebilmek için Youtube’a yönelmek zorunda kalmıştır. Youtube, bir iletişim ve üretim aracı olarak gazetecilere özgürlük alanı sağlarken, aynı zamanda milyonlarca kullanıcısının tıklama alışkanlıklarını veri metalarına dönüştürmekte ve bu metaları reklam veren şirketlere satmaktadır. Bu çalışma, gazetecileri Youtube şirketinin çıkarlarına uygun şekilde çalışmaya iten dinamikleri sorgulamaktadır. Öte yandan gazetecilerin bu platformda yaşadıkları zorluklar, geçinmelerine imkan sağlayan gelir modelleri ve kurdukları üretim ilişkileri irdelenmektedir. Veri toplamak için, mesleki faaliyetlerini Youtube üzerinden sürdüren profesyonel gazeteciler Nihat Genç, Yavuz Oğhan ve Gökhan Özbek’e Whatsapp ve/veya e-posta yoluyla bazı sorular sorulmuş ve alınan cevaplar Marksist ekonomi politik çerçevede analiz edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
22 Nisan 2024 15:17
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Youtube’da Gazetecilik Yapmanın Ekonomi Politiği
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap Bölümü
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
PİŞER, İsmail
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Youtube
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gazetecilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeni Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ekonomi Politik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marx
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Youtuber
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üretim İlişkileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Emek
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Emek
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kapitalizm
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kullanım Değeri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Değişim Değeri
Yayıncı
(dc.publisher)
İKSAD Publishing House
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-06-10T13:28:00Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-06-10T13:28:00Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
978-625-7914-19-2
Özet
(dc.description.abstract)
Medya sektöründeki tekelleşmeler ve siyasi partilerin dünya genelinde popülist tutumlar sergilemesi sonucu, pek çok gazeteci mesleki pratiklerini sürdürebilmek için Youtube’a yönelmek zorunda kalmıştır. Youtube, bir iletişim ve üretim aracı olarak gazetecilere özgürlük alanı sağlarken, aynı zamanda milyonlarca kullanıcısının tıklama alışkanlıklarını veri metalarına dönüştürmekte ve bu metaları reklam veren şirketlere satmaktadır. Bu çalışma, gazetecileri Youtube şirketinin çıkarlarına uygun şekilde çalışmaya iten dinamikleri sorgulamaktadır. Öte yandan gazetecilerin bu platformda yaşadıkları zorluklar, geçinmelerine imkan sağlayan gelir modelleri ve kurdukları üretim ilişkileri irdelenmektedir. Veri toplamak için, mesleki faaliyetlerini Youtube üzerinden sürdüren profesyonel gazeteciler Nihat Genç, Yavuz Oğhan ve Gökhan Özbek’e Whatsapp ve/veya e-posta yoluyla bazı sorular sorulmuş ve alınan cevaplar Marksist ekonomi politik çerçevede analiz edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Haklar
(dc.rights)
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Dijital Çağda Değişen Gazete ve Gazetecilik
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1729
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms