Perakende İşletmelerin Dağıtım Kanallarından Beklentileri, İşletme Büyüklüğünü Etkileyen Değişkenler Boyutunda Analizi

Perakendeciler için dağıtım kanalları, tedarik zincirleri devamlılıklarını sağlamaları ve ihtiyaç duydukları ürünleri temin edebilmeleri için hayati önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı firmaların dağıtım kanalından beklentilerinin tespit edilmesi, firmanın büyüklüğünü belirleyen değişkenlerin firma niteliği ve katılımcı demografik boyutunda analiz edilmesidir. Konya bölgesinde faaliyet gösteren 137 perakende lastik firmasından 114’ü ile 01 Eylül – 20 Ekim 2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülmüştür. Gerekli veriler bu görüşme esnasında anket metodu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sadece Konya bölgesinde faaliyet gösteren lastik perakende noktalarını kapsıyor olması araştırmanın kısıdını oluşturmaktadır. Dağıtım kanalını etkileyen boyutlara dair yapılan analiz sonucunda finansın, tekniğin, ürünün en fazla önemsenen boyutta olduğu ve firma, reklam, sipariş ve de sevkiyatın en az önemsenen boyutta olduğu görülmüştür. Ürün boyutunda ürünün kalitesi, finans boyutunda ödeme kolaylığının sağlanması, sevkiyat boyutunda zamanında teslimatın yapılması, sipariş boyutunda ürünün olup olmadığına yönelik hızlı cevap alınması, teknik boyutta firmanın garanti şartlarına uyması, reklam boyutunda reklam desteğinin verilmesi ve firma boyutunda verilen taahhütlerin zamanında yerine getirilmesinin en fazla önemseneler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların eğitim durumu ile firmanın çalışan sayısı arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Yapılan bu analiz ve ölçüm neticesinde elde edilen sonuçların hem perakende hem de dağıtım kanallarının gelecekteki sektör planlarına katkı sağlayacak olması bu araştırmayı önemli kılmaktadır.

  • Koleksiyonlar
Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 00:06
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Perakende İşletmelerin Dağıtım Kanallarından Beklentileri, İşletme Büyüklüğünü Etkileyen Değişkenler Boyutunda Analizi
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GEDİK, Hasan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇİMEN, İsa
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Perakendeci
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çalışan
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ciro
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ürün
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dağıtıcı
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-08-07T13:20:32Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-08-07T13:20:32Z
Kaynak
(dc.source)
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
ISSN
(dc.identifier.issn)
1304-0278
Özet
(dc.description.abstract)
Perakendeciler için dağıtım kanalları, tedarik zincirleri devamlılıklarını sağlamaları ve ihtiyaç duydukları ürünleri temin edebilmeleri için hayati önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı firmaların dağıtım kanalından beklentilerinin tespit edilmesi, firmanın büyüklüğünü belirleyen değişkenlerin firma niteliği ve katılımcı demografik boyutunda analiz edilmesidir. Konya bölgesinde faaliyet gösteren 137 perakende lastik firmasından 114’ü ile 01 Eylül – 20 Ekim 2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülmüştür. Gerekli veriler bu görüşme esnasında anket metodu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sadece Konya bölgesinde faaliyet gösteren lastik perakende noktalarını kapsıyor olması araştırmanın kısıdını oluşturmaktadır. Dağıtım kanalını etkileyen boyutlara dair yapılan analiz sonucunda finansın, tekniğin, ürünün en fazla önemsenen boyutta olduğu ve firma, reklam, sipariş ve de sevkiyatın en az önemsenen boyutta olduğu görülmüştür. Ürün boyutunda ürünün kalitesi, finans boyutunda ödeme kolaylığının sağlanması, sevkiyat boyutunda zamanında teslimatın yapılması, sipariş boyutunda ürünün olup olmadığına yönelik hızlı cevap alınması, teknik boyutta firmanın garanti şartlarına uyması, reklam boyutunda reklam desteğinin verilmesi ve firma boyutunda verilen taahhütlerin zamanında yerine getirilmesinin en fazla önemseneler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların eğitim durumu ile firmanın çalışan sayısı arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Yapılan bu analiz ve ölçüm neticesinde elde edilen sonuçların hem perakende hem de dağıtım kanallarının gelecekteki sektör planlarına katkı sağlayacak olması bu araştırmayı önemli kılmaktadır.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3204
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms