Taraftarların Takımlarla Özdeşleşme Düzeylerinin, Takımların Lisanslı Ürünlerine Yönelik Kalite Algısı ve Satın Alma Niyetine Etkisi

Bu çalışmanın amacı, taraftarların takımlarla özdeşleşme düzeylerinin, tuttukları takımların lisanslı ürünlerine yönelik kalite algısına ve satın alma niyetine olan etkisini incelemektir. Çalışmada kolayda örnekleme yöntemi uygulanmış olup, araştırmanın verileri Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi öğrencilerinden elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen 314 veri, AMOS 16.0 paket programı aracılığıyla yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları taraftarların takımlarla özdeşleşme düzeylerinin, hem tuttukları takımların lisanslı ürünlerini satın alma niyetleri üzerinde hem de tuttukları takımların lisanslı ürünlerine yönelik kalite algıları üzerinde pozitif yönde anlamlı etkileri olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca elde edilen bulgular, taraftarların tuttukları takımların lisanslı ürünlerini satın almalarına yönelik niyetleri üzerinde, takımları ile özdeşleşme düzeylerinin, lisanslı ürünlere yönelik kalite algılarından daha fazla etkiye sahip olduğunu göstermektedir.

  • Koleksiyonlar
Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Taraftarların Takımlarla Özdeşleşme Düzeylerinin, Takımların Lisanslı Ürünlerine Yönelik Kalite Algısı ve Satın Alma Niyetine Etkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TORLAK, Ömer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÖZKARA, Behçet Yalın
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DOĞAN, Volkan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Taraftar Özdeşlik Düzeyi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kalite Algısı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Satın Alma Niyetİ
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2014
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-08-07T13:20:32Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-08-07T13:20:32Z
Kaynak
(dc.source)
Ege Akademik Bakış
ISSN
(dc.identifier.issn)
1303-099X
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı, taraftarların takımlarla özdeşleşme düzeylerinin, tuttukları takımların lisanslı ürünlerine yönelik kalite algısına ve satın alma niyetine olan etkisini incelemektir. Çalışmada kolayda örnekleme yöntemi uygulanmış olup, araştırmanın verileri Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi öğrencilerinden elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen 314 veri, AMOS 16.0 paket programı aracılığıyla yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları taraftarların takımlarla özdeşleşme düzeylerinin, hem tuttukları takımların lisanslı ürünlerini satın alma niyetleri üzerinde hem de tuttukları takımların lisanslı ürünlerine yönelik kalite algıları üzerinde pozitif yönde anlamlı etkileri olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca elde edilen bulgular, taraftarların tuttukları takımların lisanslı ürünlerini satın almalarına yönelik niyetleri üzerinde, takımları ile özdeşleşme düzeylerinin, lisanslı ürünlere yönelik kalite algılarından daha fazla etkiye sahip olduğunu göstermektedir.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3216
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms