Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin, görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerilerini değerlendirme amacı ile yapılmıştır. Araştırma verileri öğretmen görüşlerinin etkin biçimde ortaya konması amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmada tarama modelinden faydalanılarak Afyonkarahisar ilinde 22 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bilgiler sayısallaştırılmıştır. Araştırma sonucunda bulgulara dayalı olarak öğretmenlerin görsel sanatlar dersinde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ortaya konularak sonuç ve öneriler sunulmuştur.
Eser Adı (dc.title) | Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri |
Yayın Türü (dc.type) | Diğer |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KAHRAMAN, Ayşe Derya |
Atıf Dizini (dc.source.database) | TRDizin |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sanat Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Görsel Sanatlar |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2014 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2020-08-07T13:20:35Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2020-08-07T13:20:35Z |
Kaynak (dc.source) | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
ISSN (dc.identifier.issn) | 1303-0493 |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin, görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerilerini değerlendirme amacı ile yapılmıştır. Araştırma verileri öğretmen görüşlerinin etkin biçimde ortaya konması amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmada tarama modelinden faydalanılarak Afyonkarahisar ilinde 22 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bilgiler sayısallaştırılmıştır. Araştırma sonucunda bulgulara dayalı olarak öğretmenlerin görsel sanatlar dersinde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ortaya konularak sonuç ve öneriler sunulmuştur. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/3260 |