Anket Çalışması: Tıp Fakültesi Dönem 1 Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özellikleri ve Anatomi Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri

Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme ve öğretme sürecinde ulaşılan seviyeyi belirlemek için yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir. Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından yapılmış ve dönem 1 öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 149 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve çeşitli demografik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin %53 (n=79)'ü erkek, %47 (n=70)'si kız olup, yaş ortalaması 18.7±1.05'idi. Öğrencilerin %47.7 (n=71)'si Anadolu Lisesi'nden mezun olup, %85.2 (n=127)'si bölüm tercihlerini kendisi yapmıştır. Öğrencilere, anatomi dersi ile ilgili duygu ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla sorulan sorularda; öğrencilerin 78'i (% 52.3) anatomi dersini zor bir ders olarak değerlendirmiştir. Öğrencilerden %45 (n=65)'i kadavra görmekten ve kadavraya dokunmaktan korkmuyorum derken, %4 (n=6)'ü ise "çok korkuyorum ve asla dokunmam" yanıtını vermiştir. Cinsiyete göre kadavra görmek ve kadavraya dokunmak hakkındaki düşünceleri karşılaştırıldığında, erkeklerin %50.6 (n=75)'sı, kızların ise %27.1 (n=40)'i "rahatlıkla dokunabilirim" yanıtını verirken, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Elde ettiğimiz verilere göre; Anatomi dersi almamış olan dönem 1 öğrencilerinin ders hakkında ön yargılarının olmadığı, kadavradan ve cesetten korkmadıkları belirlenmiştir.

Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Nisan 2024 03:30
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Anket Çalışması: Tıp Fakültesi Dönem 1 Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özellikleri ve Anatomi Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ATAY, Emre
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇINAR, Şerife
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÖZÇELİK BOZKURT, Özlem
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TOKPINAR, Adem
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SOYSAL, Handan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DOĞAN, Uğur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Anatomi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Anatomi Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Demografik Özellik
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-08-07T13:20:36Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-08-07T13:20:36Z
Kaynak
(dc.source)
Sağlık Bilimleri Dergisi
ISSN
(dc.identifier.issn)
1018-3655
Özet
(dc.description.abstract)
Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme ve öğretme sürecinde ulaşılan seviyeyi belirlemek için yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir. Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından yapılmış ve dönem 1 öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 149 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve çeşitli demografik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin %53 (n=79)'ü erkek, %47 (n=70)'si kız olup, yaş ortalaması 18.7±1.05'idi. Öğrencilerin %47.7 (n=71)'si Anadolu Lisesi'nden mezun olup, %85.2 (n=127)'si bölüm tercihlerini kendisi yapmıştır. Öğrencilere, anatomi dersi ile ilgili duygu ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla sorulan sorularda; öğrencilerin 78'i (% 52.3) anatomi dersini zor bir ders olarak değerlendirmiştir. Öğrencilerden %45 (n=65)'i kadavra görmekten ve kadavraya dokunmaktan korkmuyorum derken, %4 (n=6)'ü ise "çok korkuyorum ve asla dokunmam" yanıtını vermiştir. Cinsiyete göre kadavra görmek ve kadavraya dokunmak hakkındaki düşünceleri karşılaştırıldığında, erkeklerin %50.6 (n=75)'sı, kızların ise %27.1 (n=40)'i "rahatlıkla dokunabilirim" yanıtını verirken, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Elde ettiğimiz verilere göre; Anatomi dersi almamış olan dönem 1 öğrencilerinin ders hakkında ön yargılarının olmadığı, kadavradan ve cesetten korkmadıkları belirlenmiştir.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3275
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms