Uluslararası ticarette işletmelerin lojistik sorunları: Konya imalat sektöründeki işletmelere yönelik ampirik bir çalışma ve model önerisi / Logistic problems of enterprises in international trade: An empirical study and model proposal for the enterprises in the manufacturing industry in Konya

Küreselleşen dünyada, ticaretin de uluslararası hale dönüşmesi ile önemi giderek artan lojistik faaliyetler, ticari maliyetleri etkilemekle birlikte işletmelerin rekabet gücünün arttırılması noktasında büyük bir öneme sahiptir. Özellikle, Türkiye ekonomisinin 2023 vizyonu çerçevesinde dünyanın en büyük ilk 10 ekonomi arasında bulunarak ihracatı 500 milyar dolar seviyesine ulaştırılmasının hedeflendiği göz önüne alındığında, lojistik fevkalade önem arz etmektedir. Bu bağlamda, işletmelerin lojistik sorunlarının belirlenmesi ve çözüme kavuşturulması, hedeflerin tutturulmasının yanı sıra dünyada söz sahibi olmanın da önünü açacaktır. Bu çalışmada, nicel verilere dayalı kitle tarama modeliyle örneklem toplanmış ve bu örneklem verileri üzerinden lojistik firmalarının verdikleri hizmetlerin kaliteleriyle imalat yapan firmaların karşılaştığı sorunlarla alakalı bağlantılar ortaya çıkarılmıştır. Araştırmaya Konya ilinde imalat yapan firmalardan rastgele seçilmiş 104 denek katılmıştır. Analizlerle ortalama karşılaştırma yöntemlerinden Anova ve tek ve çift yönlü t testleri kullanılmıştır. Lojistik firmalarının hizmet kaliteleriyle imalat yapan firmaların iç ve dış çevresinde, yurt içi ve yurt dışı operasyonlarında karşılaştığı sorunlar karşılaştırılmış ve aralarındaki ilişkiler gösterilmiştir.

Logistic activities which is increasingly important by the internationalization of trade in the globalizing world, while affecting commercial activities also have great importance in enhancement of competitiveness of enterprises. Especially considering the Turkish economy target which is aimed to be included within largest 10 economies of world within the frame of 2023 vision by increasing export to 500 billion dollars, logistics is extremely important. In this context, determining logistic problems of companies and solving the problems will enable to have a voice besides reaching the targets. Mass screening model sample depending on quantitative data was collected in this research and connections about the problems of manufacturing companies and qualities of logistic company services were revealed. Randomly selected 104 subjects from the manufacturing companies of Konya province participated the study. Anova, one-way and two-way t-tests were used as the means of comparison in analyses. Problems of service qualities of logistic companies within the frame of inside and outside and encountered in domestic and abroad operations were compared, and the relations between them are shown.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
21 Nisan 2024 03:43
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Uluslararası ticarette işletmelerin lojistik sorunları: Konya imalat sektöründeki işletmelere yönelik ampirik bir çalışma ve model önerisi / Logistic problems of enterprises in international trade: An empirical study and model proposal for the enterprises in the manufacturing industry in Konya
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KAYMAKÇI, Mehmet Akif
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası İşletmeler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası Ticaret
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Production Sector
Konu Başlıkları
(dc.subject)
International Enterprises
Konu Başlıkları
(dc.subject)
International Trade
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-03T11:54:03Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-03T11:54:03Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Küreselleşen dünyada, ticaretin de uluslararası hale dönüşmesi ile önemi giderek artan lojistik faaliyetler, ticari maliyetleri etkilemekle birlikte işletmelerin rekabet gücünün arttırılması noktasında büyük bir öneme sahiptir. Özellikle, Türkiye ekonomisinin 2023 vizyonu çerçevesinde dünyanın en büyük ilk 10 ekonomi arasında bulunarak ihracatı 500 milyar dolar seviyesine ulaştırılmasının hedeflendiği göz önüne alındığında, lojistik fevkalade önem arz etmektedir. Bu bağlamda, işletmelerin lojistik sorunlarının belirlenmesi ve çözüme kavuşturulması, hedeflerin tutturulmasının yanı sıra dünyada söz sahibi olmanın da önünü açacaktır. Bu çalışmada, nicel verilere dayalı kitle tarama modeliyle örneklem toplanmış ve bu örneklem verileri üzerinden lojistik firmalarının verdikleri hizmetlerin kaliteleriyle imalat yapan firmaların karşılaştığı sorunlarla alakalı bağlantılar ortaya çıkarılmıştır. Araştırmaya Konya ilinde imalat yapan firmalardan rastgele seçilmiş 104 denek katılmıştır. Analizlerle ortalama karşılaştırma yöntemlerinden Anova ve tek ve çift yönlü t testleri kullanılmıştır. Lojistik firmalarının hizmet kaliteleriyle imalat yapan firmaların iç ve dış çevresinde, yurt içi ve yurt dışı operasyonlarında karşılaştığı sorunlar karşılaştırılmış ve aralarındaki ilişkiler gösterilmiştir.
Özet
(dc.description.abstract)
Logistic activities which is increasingly important by the internationalization of trade in the globalizing world, while affecting commercial activities also have great importance in enhancement of competitiveness of enterprises. Especially considering the Turkish economy target which is aimed to be included within largest 10 economies of world within the frame of 2023 vision by increasing export to 500 billion dollars, logistics is extremely important. In this context, determining logistic problems of companies and solving the problems will enable to have a voice besides reaching the targets. Mass screening model sample depending on quantitative data was collected in this research and connections about the problems of manufacturing companies and qualities of logistic company services were revealed. Randomly selected 104 subjects from the manufacturing companies of Konya province participated the study. Anova, one-way and two-way t-tests were used as the means of comparison in analyses. Problems of service qualities of logistic companies within the frame of inside and outside and encountered in domestic and abroad operations were compared, and the relations between them are shown.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/354
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms