Bu tez ile lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında liselerde görevli öğretmenlerin görüşleri alınarak lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada, elde edilecek veriler için kesitsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak anket formu lisede görevli öğretmenlere uygulanmıştır. Anket 47 sorudan ve iki bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde 7 sorudan oluşan demografik özellikler ölçülmüştür. Demografik bilgiler olarak, cinsiyeti, medeni durumu, yaş grubu, eğitim durumu, hizmet yılı, en son çalıştığı okuldaki hizmet yılı ve çalışılan kurum olarak incelenmiştir. İkinci bölüm ise 40 sorudan ve beş boyuttan oluşan Likert tipi ölçekten oluşmaktadır. Bu seçenekler "tamamen katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum ve tamamen katılmıyorum" şeklinde oluşturulmuştur. Araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin kişisel bilgileri ve araştırmanın hipotezlerine ilişkin toplanan verilerin istatistiksel tekniklerle çözümlenmesi sonucunda elde edilen bulgular, tablolar halinde gösterilmiş ve bulguların yorumları yapılmıştır. Öğretmenlerin ölçeklerden elde ettikleri puanların öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği iki kategorili değişkenlerde t testi ile; ikiden fazla kategoriye sahip değişkenlerde ise tek yönlü ANOVA analizi ile test edilmiştir. ANOVA analizi sonrasında farklılığın hangi kategorilerde ortaya çıktığını belirlemek amacıyla post hoc testlerden Tukey HSD testi kullanılmıştır. Bu araştırmada; geleceğin emanetçisi gençlerimizi yetiştirmek hedefini taşıyan lise müdürlerinin, kalifiye hale getirilebilmesi, öğretmenlerin motivasyonunun artırılması ve başarılı öğrenciler yetiştirilmesinden hareketle, liselerdeki eğitim sisteminin etkililiğinin artırılmasına ilişkin sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur.
In this Tez, the effects on the motivation of the teachers of the school direktor leadership level were investigated. For this purpose, Konya; Meram Karatay and Selçuklu in high school between 2014-2015 years found in district officials to influence teachers' motivation level of teachers of high school principals taking the views of the leadership is to determine. This study aims to assess the level of leadership by teachers, school principals, the cross-sectional study design was used for the data to be obtained. Questionnaire used in the survey was administered to teachers in high school. Survey questions come from 47 and consists of two parts. In the first part demographic properties, which formed from 7 questtions were measured. as demographic information, gender, marital status, age group, education level, years of service, was examined in the latest work by years of service in school and working institutions. The second part consists of a Likert-type scale consisting of 40 questions and the five dimensions. These options are "totally agree, agree, neither agree nor disagree, disagree, and completely disagree" shape was formed. Personal information of the teachers in the study and analysis with statistical techniques of data collected related to the hypoTez of the study given to the findings obtained as a result, the results were tabulated and the findings of comments have been made. The scores obtained from the scales of teachers as teachers varies according to the individual characteristics of the two-category variable t test; In variable with more than two categories was tested by one-way ANOVA analysis. ANOVA, Tukey HSD difference after analysis to determine which categories of post hoc tests revealed that out is used. In this study; future custodian of school principals with the goal of educating our young people to become qualified, Increasing teachers' motivation and successful students raised the motion was put forward conclusions and recommendations for enhancing the effectiveness of the school in the education system.
Eser Adı (dc.title) | Lise müdürlerinde liderlik, liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (Konya ili örneği) / Leadership in school di̇rektor, the effect of motivation of teachers of leadership level (Konya sample) |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ARSLANOĞLU, Şeref |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim Yönetimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Liderlik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Lise Öğretmenleri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Motivasyon |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okul Yöneticileri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ortaöğretim Okulları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ölçekler |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Teachers |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Educational Administration |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğretmenler |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Scales |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Leadership |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Secondary Education Schools |
Konu Başlıkları (dc.subject) | School Administrators |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Motivation |
Konu Başlıkları (dc.subject) | High Schools Teachers |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-05T06:26:18Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-05T06:26:18Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu tez ile lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında liselerde görevli öğretmenlerin görüşleri alınarak lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada, elde edilecek veriler için kesitsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak anket formu lisede görevli öğretmenlere uygulanmıştır. Anket 47 sorudan ve iki bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde 7 sorudan oluşan demografik özellikler ölçülmüştür. Demografik bilgiler olarak, cinsiyeti, medeni durumu, yaş grubu, eğitim durumu, hizmet yılı, en son çalıştığı okuldaki hizmet yılı ve çalışılan kurum olarak incelenmiştir. İkinci bölüm ise 40 sorudan ve beş boyuttan oluşan Likert tipi ölçekten oluşmaktadır. Bu seçenekler "tamamen katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum ve tamamen katılmıyorum" şeklinde oluşturulmuştur. Araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin kişisel bilgileri ve araştırmanın hipotezlerine ilişkin toplanan verilerin istatistiksel tekniklerle çözümlenmesi sonucunda elde edilen bulgular, tablolar halinde gösterilmiş ve bulguların yorumları yapılmıştır. Öğretmenlerin ölçeklerden elde ettikleri puanların öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği iki kategorili değişkenlerde t testi ile; ikiden fazla kategoriye sahip değişkenlerde ise tek yönlü ANOVA analizi ile test edilmiştir. ANOVA analizi sonrasında farklılığın hangi kategorilerde ortaya çıktığını belirlemek amacıyla post hoc testlerden Tukey HSD testi kullanılmıştır. Bu araştırmada; geleceğin emanetçisi gençlerimizi yetiştirmek hedefini taşıyan lise müdürlerinin, kalifiye hale getirilebilmesi, öğretmenlerin motivasyonunun artırılması ve başarılı öğrenciler yetiştirilmesinden hareketle, liselerdeki eğitim sisteminin etkililiğinin artırılmasına ilişkin sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur. |
Özet (dc.description.abstract) | In this Tez, the effects on the motivation of the teachers of the school direktor leadership level were investigated. For this purpose, Konya; Meram Karatay and Selçuklu in high school between 2014-2015 years found in district officials to influence teachers' motivation level of teachers of high school principals taking the views of the leadership is to determine. This study aims to assess the level of leadership by teachers, school principals, the cross-sectional study design was used for the data to be obtained. Questionnaire used in the survey was administered to teachers in high school. Survey questions come from 47 and consists of two parts. In the first part demographic properties, which formed from 7 questtions were measured. as demographic information, gender, marital status, age group, education level, years of service, was examined in the latest work by years of service in school and working institutions. The second part consists of a Likert-type scale consisting of 40 questions and the five dimensions. These options are "totally agree, agree, neither agree nor disagree, disagree, and completely disagree" shape was formed. Personal information of the teachers in the study and analysis with statistical techniques of data collected related to the hypoTez of the study given to the findings obtained as a result, the results were tabulated and the findings of comments have been made. The scores obtained from the scales of teachers as teachers varies according to the individual characteristics of the two-category variable t test; In variable with more than two categories was tested by one-way ANOVA analysis. ANOVA, Tukey HSD difference after analysis to determine which categories of post hoc tests revealed that out is used. In this study; future custodian of school principals with the goal of educating our young people to become qualified, Increasing teachers' motivation and successful students raised the motion was put forward conclusions and recommendations for enhancing the effectiveness of the school in the education system. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/448 |