Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 3 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 3 Adet 0.001 sn
İlgili Araştırmacılar [1]
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Türü [1]
Atıf Dizini [1]
Yayın Tarihi [2]
Yayın Dili [1]
Erişime Açık

Validity And Reliability Of Theory Of Mind Task Battery (Tomtb) For 3-5 Year Old Children

KELEŞ ERTÜRK, Canan | TEPELİ, Kezban

Bu araştırma 3-5 yaş çocukları için Zihin Kuramı Görev Bataryasının (TOMTB) geçerlik ve güvenirlik çalışması amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırmalardan genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Konya İl Merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokullarına devam eden 3-5 yaş grubunda 310 çocuk olışturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla Zihin Kuramı Görev Bataryası (TOMTB) ve Genel Bilgi Formu kullanılmıştır. Zihin Kuramı Görev Bataryası (TOMTB)’nın geçerlik çalışmaları için kapsam geçerliği (uzman görüşü) v ...Daha fazlası

Erişime Açık

Validity And Reliability Study Of Schultz Test Of Emotion Processing – Preliminary Version (Step-P) For 3-5-Year-Old Children

KELEŞ ERTÜRK, Canan | TEPELİ, Kezban

This study was conducted for the validity and reliability study of the Schultz Test of Emotion Processing – Preliminary Version (STEP-P) for 3-5-year-old children. The study was designed in the general survey model, one of quantitative research. The study group consists of 310 children in the 3-5 age group attending kindergartens affiliated with the Ministry of National Education in Konya City Centre in the 2019-2020 academic year. Schultz Test of Emotion Processing – Preliminary Version (STEP-P) and General Information Form were used to collect the research data. Content validity (expert opin ...Daha fazlası

Erişime Açık

Analysis Of The School Readiness Of The Childs At The Age Of 5-6, In Terms Of The Factors For The Child, Parents And Home Environment

KELEŞ ERTÜRK, Canan | ALAKOÇ PİRPİR, Devlet

The aim of this research is examine if the 5th and 6th age group children’s school preparation skills are getting any different or not according to child, parent and home environment variables. The research is done with general screening model and it includes single screening model and relational screening model. The study group of the research is composed with 178 children who are going to nursery class, and chosen with the random method from the population and voluntarily participate, 103 children who are not going to nursery class so in short with 281 children and including their mothers to ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms