Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 6 Adet 0.000 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

İdrac ve Hadisçilere Göre İdracın Sözlük ve Terim Manası Arasındaki İlişki

ALKARAZ, Alaa Aldeen

Abstract In the study, the definition of idrac, the relationship between its dictionary and technical meanings of this word have been discussed. In fact, idrac is studied in two parts, because there is no common point in the scholars' description of idrac. These were pointed out a little in this study, and the parts of the idrac have been stated. While İdracu’l-text is divided into three parts, idracu’s-sened is divided into five. Each of the chapters is explained with its own example and examined. In addition, the reasons of idrac are explained, all of them are explained with examples, and mo ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebu Hanife’ye Göre, Nahivle İlgili Bazı Delaletler (Manalar) ve Onların Fıkhî Hükme Etkileri

ALKARAZ, Alaa Aldeen

Bu çalışmada, fıkıh ilminde nahvin önemi, İmam Ebu Hanife’nin kişiliği, fıkıh ilminde izlediği metodu ve bilimsel durumu ele alınmıştır. Ayrıca Ebu Hanife’nin fıkhî eserlerinde dille ilgili açıklamalarda bulunduğu belirtilmiştir. Araştırma, İmam Ebu Hanife’nin fıkhı konu alan eserlerinde dilsel çıkarımları önemsediğini izah etmektedir. Çalışmada hem dil ve gramerle ilgili, hem fıkıh alanında görüşlerini ortaya koyan bazı fakihlerin delilleri de mevcuttur. Çalışma, bazı araştırmalar ve doğrudan fıkıh ve usulü ile ilgisi olan nahiv konuları hakkındaki teorik görüşleri de ele almaktadır. Bundan d ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hegel’e Göre Estetik Kavramı

ALKARAZ, Alaa Aldeen

Aesthetics is a philosophical science that contains its own concepts in which the relationships and aesthetic features of reality such as art and common principles of creativity and artistic comprehension are reflected in the form of extensive laws and principles. The nature and classification of beauty have been an ongoing debate among scholars. However, some of these scholars assume that beauty is not influenced by personal mood and therefore, it is independent, unaffected by the mind that perceives them regarding beautiful ideas so the beauty would stay beauty even though people may not app ...Daha fazlası

Erişime Açık

Eğlence Sektöründe Çalışan Kadınların Çalışma Koşullarının İncelenmesi ve Ebeveyn Tutumlarının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi

YALÇIN, Hatice | ERKOÇ, Emine

Bu çalışma, eğlence sektöründe konsomatris olarak çalışan kadınlarla yapılmıştır. Çalışmada eğlence sektöründe çalışan kadınların çalışma koşulları ile sosyo-demografik özellikleri incelenmiş ve çocuğu bulunan kadınların ebeveynlik tutumları değerlendirilmiştir. Değişkenler arasında anlamlı ilişkinin olup olmadığı sınandığı için genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Eğlence sektöründe çalışan kadınlarla yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler ve etnografik gözlem gibi nitel araştırma metotlarından faydalanılmıştır. Araştırma Aralık 2018-Mart 2019 ayları ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanayide Marka Ve Marka İmajının Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Otomotiv Sektörü Üzerine Bir Araştırma

BÜYÜKYILDIRIM, Behnan | BÜYÜKDOĞAN, Birol

Bu çalışmanın amacı otomobil marka ve marka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerine etkisini incelemektir. Bu araştırma sonunda elde edilen bilgilerin otomotiv sanayi derneğinin üyeleri arasında yapacağı düzenlemeler için bir temel teşkil edeceği düşünülmektedir. Çalışmada Konya otomobil tüketici evreninden 344 kişi üzerinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; tüketiciler araç satın alırken ilk olarak tercihlerini kolay bozulmayan araçtan yana kullanırken, diğer önemli buldukları hususlar ise sırasıyla aracın orijinal, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Halkla İlişkiler Bağlamında Uluslararası Halkla İlişkiler Ajanslarının Hizmet Alanları

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Bu çalışmanın amacı, uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının yapmış oldukları uluslararası halkla ilişkiler faaliyetlerini incelemek ve değerlendirmektir. Uluslararası halkla ilişkiler ajanslarını inceleyen az sayıda çalışma olmasından dolayı, bu çalışmanın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışma 1-30 Mart 2018 tarihlerini kapsamaktadır. Çalışmanın evreni uluslararası halkla ilişkiler ajansları, örneklemi ise 2017 Holmes PR Report sıralamasındaki ilk 50 halkla ilişkiler ajansıdır. Araştırma sonuçlarına göre, uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının yarıdan fazlası ABD kökenli aja ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms