Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli

Ürün ve hizmetlerin dijitalleşmesi, yaratıcı ve sanal zekaya dayalı dijital iş modellerinin oluşturulması, yatay ve dikey zincirlerin dijital entegrasyonu, büyük verilerin doğru, güvenli ve verimli bir şekilde analiz edilebilmesi şeklinde ortaya çıkan Endüstri 4.0 perakende sektörü için de çok önemli çözümler ortaya koymaktadır. Dördüncü sanayi devrimi olarak adlandırılan bu süreç sadece üretim ve sanayi işletmeleri için değil perakende ve hizmet sektörleri için de yeni imkânlar ortaya çıkarmaktadır. Perakende sektörü açısından tedarik ve satın alma fonksiyonlarının doğru konumlandırılması ve işleyişi oldukça önemlidir. Günümüzde perakende sektörü yerel ve global bazda hacimsel olarak çok fazla büyümesine rağmen verimliliklerde ciddi düşmeler görülmektedir. Özellikle Türkiye’de perakende sektörünün son on yılda çok zor bir sürece girdiği görülmektedir. Bunun en önemli sebebi artan rekabet ve değişen rekabet koşullarıdır. Perakendecilerin bu artan ve değişen rekabet koşullarında hayatta kalabilmeleri için doğru bir tedarik ve satın alma yapısı kurabilmeleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada perakende sektörü içerisinde önemli bir yer tutan süpermarket işletmelerinin Endüstri 4.0 tabanlı olarak gelişen bilişim ve internet teknolojileri sayesinde tedarik ve satın alma fonksiyonlarını doğru ve verimli şekilde yönetebilmeleri için bir model önerisi ortaya konmaktadır

The Industry 4.0, whose contribution it is to the digitalization of the products and the service, to the constitution of digital business models based on creative artificial intelligence, to the digital integration of both horizontal and vertical chains, and to the accurate, reliable and efficient analysis of greater data, also suggests significant help for the retail industry. Considered as the fourth industrial revolution, this process reveals new opportunities not only for the producing and the industrial institutions, but also for the retail and service sectors. With regards to the retail industry, accurate positioning and operation of the functions of provision and purchase are quite significant. At the present time, dramatic decrease in efficiency is observed although retail industry has shown a great deal of volumetric growth nationally and globally. In particular, it is seen that the retail industry in Turkey has entered into a tough process for the last ten years. The foremost reason for this is the increasing competition and the changing conditions of competition. It is essential for the retailers to establish an accurate provision and purchase structure so as to survive in this increasing and changing conditions of competition. In this study, a model is proposed for the supermarket businesses, holding an important position in retail industry, to accurately and efficiently manage the functions of provision and purchase thanks to informatics and internet technologies developing on Industry 4.0 basis.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KAZAK, Hasan
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
https://figshare.com/Makales/Information_Technologies-based_Development_of_Provision_and_Purchase_Functions_in_Retail_Supermarket_Industry_and_Solution_Model_with_Industry_4_0_Basis/7700513/1
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Perakende
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Süpermarket
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tedarik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Satın Alma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Endüstri 4.0
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-05T10:38:59Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-05T10:38:59Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Doktora
Orcid
(dc.identifier.orcid)
0000-0003-0699-5371
Orcid
(dc.identifier.orcid)
0000-0003-0699-5371
Özet
(dc.description.abstract)
Ürün ve hizmetlerin dijitalleşmesi, yaratıcı ve sanal zekaya dayalı dijital iş modellerinin oluşturulması, yatay ve dikey zincirlerin dijital entegrasyonu, büyük verilerin doğru, güvenli ve verimli bir şekilde analiz edilebilmesi şeklinde ortaya çıkan Endüstri 4.0 perakende sektörü için de çok önemli çözümler ortaya koymaktadır. Dördüncü sanayi devrimi olarak adlandırılan bu süreç sadece üretim ve sanayi işletmeleri için değil perakende ve hizmet sektörleri için de yeni imkânlar ortaya çıkarmaktadır. Perakende sektörü açısından tedarik ve satın alma fonksiyonlarının doğru konumlandırılması ve işleyişi oldukça önemlidir. Günümüzde perakende sektörü yerel ve global bazda hacimsel olarak çok fazla büyümesine rağmen verimliliklerde ciddi düşmeler görülmektedir. Özellikle Türkiye’de perakende sektörünün son on yılda çok zor bir sürece girdiği görülmektedir. Bunun en önemli sebebi artan rekabet ve değişen rekabet koşullarıdır. Perakendecilerin bu artan ve değişen rekabet koşullarında hayatta kalabilmeleri için doğru bir tedarik ve satın alma yapısı kurabilmeleri oldukça önemlidir. Bu çalışmada perakende sektörü içerisinde önemli bir yer tutan süpermarket işletmelerinin Endüstri 4.0 tabanlı olarak gelişen bilişim ve internet teknolojileri sayesinde tedarik ve satın alma fonksiyonlarını doğru ve verimli şekilde yönetebilmeleri için bir model önerisi ortaya konmaktadır
Özet
(dc.description.abstract)
The Industry 4.0, whose contribution it is to the digitalization of the products and the service, to the constitution of digital business models based on creative artificial intelligence, to the digital integration of both horizontal and vertical chains, and to the accurate, reliable and efficient analysis of greater data, also suggests significant help for the retail industry. Considered as the fourth industrial revolution, this process reveals new opportunities not only for the producing and the industrial institutions, but also for the retail and service sectors. With regards to the retail industry, accurate positioning and operation of the functions of provision and purchase are quite significant. At the present time, dramatic decrease in efficiency is observed although retail industry has shown a great deal of volumetric growth nationally and globally. In particular, it is seen that the retail industry in Turkey has entered into a tough process for the last ten years. The foremost reason for this is the increasing competition and the changing conditions of competition. It is essential for the retailers to establish an accurate provision and purchase structure so as to survive in this increasing and changing conditions of competition. In this study, a model is proposed for the supermarket businesses, holding an important position in retail industry, to accurately and efficiently manage the functions of provision and purchase thanks to informatics and internet technologies developing on Industry 4.0 basis.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/478
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms