2010 – 2020 Yılları Arasında Çocuk Tiyatrosu Afişlerinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi

İletişim araçlarından etkin bir öğe olan afiş, mesaj ile hedef kitle arasın da bir köprü işlevi görmektedir. Afişleri hayatın içinde birçok yerde görebilmemiz mümkündür. Afiş sanatını kendi içerisinde ise birçok farklı amaç ve içerik bakımından incelemek mümkündür. Sadece ticari amaçla değil sosyal, siyasal ve sanatsal amaçlarla da kullanılmaktadır. Özellikle sanatsal (kültürel) afişler, bir ülkenin kültürel gelişim düzeyini gösterebilmektedir. Bir ülkenin kültürel gelişimini gösteren unsurlardan birisi de tiyatro ve tiyatro afişleridir. Tiyatro uzun yıllardan beri kendini gösteren bir kültürel etkinliktir. Fakat içerisinde bulunan çocuk tiyatrolarının diğer kültürel alanlara kıyasla daha arka planda kaldığı düşünülmektedir. Bu araştırmada kültürel afiş çalışmalarının alt başlıklarından birisi olan tiyatro afişleri, çocuk tiyatrosu afişleri olarak sınırlandırılmıştır. Geleceğimize ışık tutanlar olarak nitelendirdiğimiz çocuklarımızın, kültürel gelişimine yön verebilmek, bu alanda daha sonra çalışma yapacak öğrenciler için kaynak oluşturabilmek amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda çocuk tiyatrosunun ve bu alanda tasarımcılara düşen görevlerin önemi vurgulanmıştır. 2010 – 2020 yılları arasında hazırlanmış olan çocuk tiyatrosu afişleri grafik tasarım ilke ve elemanları doğrultusunda hazırlanan bir tabloda değerlendirilmiştir. The banner, which is an active element of communication tools, also serves as a bridge between the message and the target audience. It is possible to see posters in many places in life. It is possible to examine poster art in terms of many different purposes and content. It is used not only for commercial purposes but also for social, political and artistic purposes. Especially artistic (cultural) posters can show the level of cultural development of a country. One of the elements showing the cultural development of a country is the theatre and theatre posters. The theatre is a cultural event that has manifested itself for many years. But the children's theatres in it are thought to remain more in the background compared to other cultural areas In this research, theatre posters, which are one of the sub-titles of cultural poster works, are restricted as children's theatre posters. It is aimed to guide the cultural development of our children, whom we describe as the ones who shed light on our future, and to create resources for the students who will work in this field later. As a result of the research, the importance of children's theatre and the tasks that fall to designers in this area was emphasized. Children's theatre posters prepared between 2010 and 2020 are evaluated in a table prepared in accordance with the principles and elements of graphic design..

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
2010 – 2020 Yılları Arasında Çocuk Tiyatrosu Afişlerinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SELEK, Ayşe
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cultural Posters
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Afiş
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çocuk Tiyatrosu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tiyatro
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turkish Theatre
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Türk Tiyatrosu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Basic Design
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Temel Tasarım
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
DELİDUMAN, Canan
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-10-07T07:42:01Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-10-07T07:42:01Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
İletişim araçlarından etkin bir öğe olan afiş, mesaj ile hedef kitle arasın da bir köprü işlevi görmektedir. Afişleri hayatın içinde birçok yerde görebilmemiz mümkündür. Afiş sanatını kendi içerisinde ise birçok farklı amaç ve içerik bakımından incelemek mümkündür. Sadece ticari amaçla değil sosyal, siyasal ve sanatsal amaçlarla da kullanılmaktadır. Özellikle sanatsal (kültürel) afişler, bir ülkenin kültürel gelişim düzeyini gösterebilmektedir. Bir ülkenin kültürel gelişimini gösteren unsurlardan birisi de tiyatro ve tiyatro afişleridir. Tiyatro uzun yıllardan beri kendini gösteren bir kültürel etkinliktir. Fakat içerisinde bulunan çocuk tiyatrolarının diğer kültürel alanlara kıyasla daha arka planda kaldığı düşünülmektedir. Bu araştırmada kültürel afiş çalışmalarının alt başlıklarından birisi olan tiyatro afişleri, çocuk tiyatrosu afişleri olarak sınırlandırılmıştır. Geleceğimize ışık tutanlar olarak nitelendirdiğimiz çocuklarımızın, kültürel gelişimine yön verebilmek, bu alanda daha sonra çalışma yapacak öğrenciler için kaynak oluşturabilmek amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda çocuk tiyatrosunun ve bu alanda tasarımcılara düşen görevlerin önemi vurgulanmıştır. 2010 – 2020 yılları arasında hazırlanmış olan çocuk tiyatrosu afişleri grafik tasarım ilke ve elemanları doğrultusunda hazırlanan bir tabloda değerlendirilmiştir. The banner, which is an active element of communication tools, also serves as a bridge between the message and the target audience. It is possible to see posters in many places in life. It is possible to examine poster art in terms of many different purposes and content. It is used not only for commercial purposes but also for social, political and artistic purposes. Especially artistic (cultural) posters can show the level of cultural development of a country. One of the elements showing the cultural development of a country is the theatre and theatre posters. The theatre is a cultural event that has manifested itself for many years. But the children's theatres in it are thought to remain more in the background compared to other cultural areas In this research, theatre posters, which are one of the sub-titles of cultural poster works, are restricted as children's theatre posters. It is aimed to guide the cultural development of our children, whom we describe as the ones who shed light on our future, and to create resources for the students who will work in this field later. As a result of the research, the importance of children's theatre and the tasks that fall to designers in this area was emphasized. Children's theatre posters prepared between 2010 and 2020 are evaluated in a table prepared in accordance with the principles and elements of graphic design..
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Examination Of Children's Theatre Posters Between 2010 And 2020 In Terms Of Graphic Design
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/4846
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms