Show simple item record

dc.contributor.authorBüyükdoğan, Birol
dc.date.accessioned2020-10-07T07:44:03Z
dc.date.available2020-10-07T07:44:03Z
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.otherDOI:10.18094/JOSC.609706
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/4847
dc.description.abstractOnline kurumsal itibar günümüz şirketleri için en önemli konulardan bir tanesi haline gelmiştir. Kurumsal itibarın yönetilmesinde sorumluluğun büyük oranda CEO’lar tarafından alınması istenmektedir. Bu çalışmanın amacı CEO’ların sosyal medya paylaşımlarının online kurumsal itibar yönetimi açısından değerlendirilmesidir. Çalışmanın kapsamı Türkiye’nin 2019 yılındaki en beğenilen şirketlerinin CEO’larının Twitter paylaşımlarıdır. Çalışmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden dokuman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Capital Dergisinin 2019 yılının en beğenilen şirketleri araştırmasındaki ilk 25 şirket örneklem olarak alınmıştır. Çalışmada 25 şirketin CEO’sunun Twitter hesapları bir veri analiz yöntemi olan içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada 25 CEO’nun yalnızca yüzde 40’nın Twitter kullandığı görülmüştür. CEO’ların hafta içi olduğu kadar hafta sonu da paylaşımları devam ettiği görülmüştür. Çalışma sonuçlarına göre ürün ve hizmetler, vatandaşlık, performans ve liderlik bileşenleri en fazla paylaşım yapılan bileşenler iken çalışma ortamı ve yönetişim bileşenleri ise en az paylaşım yapılan bileşenler olmuştur. Çalışmada en beğenilen şirketlerin CEO’larının Twitter’ı yeteri kadar kullanmadıkları ve dijital halkla ilişkiler faaliyetlerine gerekli desteği vermedikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherSelçuk Üniversitesien_US
dc.subjectSosyal Medya, Kurumsal İtibar, Online Kurumsal İtibar, Dijital Halkla İlişkiler, Twitter’da CEO’laren_US
dc.titleOnline Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record