Reklamlarda Kadın imgesi: Son On Yılda Basın İlanlarında Kadınlara Yönelik Reklamların Göstergebilimsel Analizi

Reklamlar, belirli işletmeler aracılığı ile hedef kitle ile ürünü buluşturan iletişim aracıdır. Reklamcılığın amacı ürünleri hedef kitleye gösterebilmek ve satın almaya teşvik etmektir. Geçmişten günümüze kadar sanayileşmenin ve endüstrinin gelişimi ile reklamcılığın amacı ürün bilgisi vermek yerine, hedef kitlenin duygu ve arzularıyla ikna etmeye çalışmaktadır. Erkek egemen toplumun reklamlar üzerinde duygularını “kadın imgesi” kavramıyla gerçekleştirmektedir. Reklamlar üzerinde kadın psikolojinin de duyguları; reklamı yapılan ve sunulan imgeye benzeyebilmek, güzel olabilmek adınadır. Reklamcılığın kapitalist düşünceleri her bireyin duygu ve düşüncelerini farklı bilinçaltı yollar ile satın alınabilirliği arttırmasından geçer. Kadın imgeleri cinsel odaklı imalardan biçimlendirilip sunulmakla birlikte, reklamlarda kullanılan kadın imgelerinin ürün ile bir bağlantısı söz konusu değildir. Tez çalışmasında kadın bedeni ile erkek egemen güçler doğrultusunda iletilerin reklamlarda nasıl düşünüldüğüne ve konumlandırıldığına göstergebilimsel yöntemden yararlanılıp ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda, reklamlarda kadın imgelerinin görsel göstergelerini gösterge, gösteren, gösterilen anlamlar araştırmaya destek olmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Nisan 2024 00:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Reklamlarda Kadın imgesi: Son On Yılda Basın İlanlarında Kadınlara Yönelik Reklamların Göstergebilimsel Analizi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞENDAL, Büşra
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Reklam
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İmge
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Meta
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Göstergebilim
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BİNGÖL, Bülent
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-03T13:44:32Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-03T13:44:32Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Reklamlar, belirli işletmeler aracılığı ile hedef kitle ile ürünü buluşturan iletişim aracıdır. Reklamcılığın amacı ürünleri hedef kitleye gösterebilmek ve satın almaya teşvik etmektir. Geçmişten günümüze kadar sanayileşmenin ve endüstrinin gelişimi ile reklamcılığın amacı ürün bilgisi vermek yerine, hedef kitlenin duygu ve arzularıyla ikna etmeye çalışmaktadır. Erkek egemen toplumun reklamlar üzerinde duygularını “kadın imgesi” kavramıyla gerçekleştirmektedir. Reklamlar üzerinde kadın psikolojinin de duyguları; reklamı yapılan ve sunulan imgeye benzeyebilmek, güzel olabilmek adınadır. Reklamcılığın kapitalist düşünceleri her bireyin duygu ve düşüncelerini farklı bilinçaltı yollar ile satın alınabilirliği arttırmasından geçer. Kadın imgeleri cinsel odaklı imalardan biçimlendirilip sunulmakla birlikte, reklamlarda kullanılan kadın imgelerinin ürün ile bir bağlantısı söz konusu değildir. Tez çalışmasında kadın bedeni ile erkek egemen güçler doğrultusunda iletilerin reklamlarda nasıl düşünüldüğüne ve konumlandırıldığına göstergebilimsel yöntemden yararlanılıp ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda, reklamlarda kadın imgelerinin görsel göstergelerini gösterge, gösteren, gösterilen anlamlar araştırmaya destek olmuştur.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5169
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms