Meslek Liselerine Devam Eden Öğrencilerin Akran Zorbalığı Ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişki: Konya Örneği

Araştırmanın amacı: meslek lisesine devam eden öğrencilerin akran zorbalığı ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre değerlendirilmesidir. Araştırma evrenini, Konya ilinde oturan meslek lisesine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit rastgele örneklem yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırma, Ocak 2021 tarihinde başlayıp, Haziran 2021 tarihinde tamamlanmıştır. Araştırmada akran ilişkilerinde zorba-mağduru belirlemek için Ergen Akran İlişkileri Zorba- Kurban Formu katılımcıların sosyal ilişkilerini ölçmek için Sosyal Beceri envanterinin “Sosyal Duyarlılık ve Duygusal Kontrol” alt boyutları kullanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ve ergen akran ilişkileri mağdur formunun demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği parametrik olmayan testlerden Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney U testi ile belirlenmiştir. Sosyal becerinin demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi ve iki bağımsız örnek t testi tercih edilmiştir. İlişkilerin belirlenmesinde pearson corelasyon katsayısından yararlanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ile ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri zorba ile ergen ilişkileri genel arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Benzer şekilde ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri genel toplam arasında da pozitif yönlü güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Ergen akran ilişkileri zorba ile sosyal beceri arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmanın Milli Eğitim Bakanlığı çalışmalarına kaynaklık edeceği ve öğrencilere akran zorbalığı eğitim programlarının düzenlemesine katkıda bulunacağı öngörülmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
24 Nisan 2024 18:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Meslek Liselerine Devam Eden Öğrencilerin Akran Zorbalığı Ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişki: Konya Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKKAYA, Merve
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Meslek Liseleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ergenlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Akran Zorbalığı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Beceriler
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
YALÇIN, Hatice
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T08:16:27Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T08:16:27Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Araştırmanın amacı: meslek lisesine devam eden öğrencilerin akran zorbalığı ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre değerlendirilmesidir. Araştırma evrenini, Konya ilinde oturan meslek lisesine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit rastgele örneklem yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırma, Ocak 2021 tarihinde başlayıp, Haziran 2021 tarihinde tamamlanmıştır. Araştırmada akran ilişkilerinde zorba-mağduru belirlemek için Ergen Akran İlişkileri Zorba- Kurban Formu katılımcıların sosyal ilişkilerini ölçmek için Sosyal Beceri envanterinin “Sosyal Duyarlılık ve Duygusal Kontrol” alt boyutları kullanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ve ergen akran ilişkileri mağdur formunun demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği parametrik olmayan testlerden Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney U testi ile belirlenmiştir. Sosyal becerinin demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi ve iki bağımsız örnek t testi tercih edilmiştir. İlişkilerin belirlenmesinde pearson corelasyon katsayısından yararlanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ile ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri zorba ile ergen ilişkileri genel arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Benzer şekilde ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri genel toplam arasında da pozitif yönlü güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Ergen akran ilişkileri zorba ile sosyal beceri arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmanın Milli Eğitim Bakanlığı çalışmalarına kaynaklık edeceği ve öğrencilere akran zorbalığı eğitim programlarının düzenlemesine katkıda bulunacağı öngörülmektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5216
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms