Farklı Şekillerde Güçlendirilmiş Taşıyıcı Gazbeton Duvarların Mekanik Davranışlarının Deneysel Olarak İncelenmesi

Yığma yapılar; esas taşıyıcı elemanı doğal taş, kumtaşı, tuğla gibi süneklikleri az gevrek malzemeler ile inşa edilmiş yapılardır. Bu tür yapıların, düşey ve yatay deprem yüklerine dayanımda duvar geometrisinin, duvarda kullanılan malzeme özeliklerinin ve duvar işçiliğinin belirgin payı vardır. Taşıyıcı duvarlar, deprem kuvvetleri nedeniyle oluşan çekme gerilmelerini karşılayacak deformasyon yeteneğinden yoksundur. Nadiren yaşanan kuvvetli deprem etkisinin yanı sıra zaman içindeki bozunmalar, yapının hizmet amacına aykırı kullanılması gibi sebepler nedeniyle duvarlar yatay yük taşıma kapasitesi ve süneklik özelliği bakımından genellikle yetersiz kalmaktadır. Bundan dolayı yeni taşıyıcı duvar elemanlarına ve bu duvar elemanlarının da güçlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Yeni tek katlı veya iki katlı yığma yapılarda taşıyıcı olarak seçilen gazbeton duvarların klasik mevcut tutkal harcını değiştirmeyerek , ek bağlantı elemanları ile gazbeton bloklarını birbirine kenet ve zıvana sistemi ile örerek , duvarların diyagonal basınç deneyi altında davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Mevcut bulunduğumuz zamanda tek katlı binaların taşıyıcı sisteminin betonarme yapmak maliyetli ve zaman açısından uzun bir zaman olacağından dolayı gazbeton duvarları kullanarak hem zaman hemde maliyetten tasarruf edileceği düşünülmüştür. Bu çalışmada 6 farklı gazbeton duvar numunesi yapılmıştır. Deney numunelerinin boyutları 1200x1200x250 mm şeklindedir. Birinci numune normal kendi özel tutkal şeklindeki normal harcı ile örülmüştür bunun nedeni ise bu numune tipinin çıkan değerleri referans alınarak diğer 5 numune bu değerlere göre değerlendirilmiştir. 2.duvar numunesi Ø12'lik donatılarla birbirine temas eden gazbeton blokların birbirine bağlanması ve diğer 4 duvar numuneside farklı kombinasyonlarla birbirine bağlayarak güçlendirerek toplam 6 gazbeton duvar çeşiti diyagonal basınç deneyine tabi tutulmuştur. Deneyler sonucu, duvarların mekanik özelliklerinin olumlu etkilendiği gözlenmiştir; gevrek davranış sergileyen referans numunesinin yanında diğer güçlendirilmiş duvarların sünek bir davranış sergilediği görünmüştür aynı zamanda yük taşıma kapasiteleride artmıştır. Tüm çalışmalar ve deney KTO Karatay Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Labaratuvarında gerçekleştirilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Farklı Şekillerde Güçlendirilmiş Taşıyıcı Gazbeton Duvarların Mekanik Davranışlarının Deneysel Olarak İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BOZTAŞ, Muhammed
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gazbetonu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yığma Yapı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Basınç ve Çekme Dayanımı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Güçlendirme
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKIN, Süleyman Kamil
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T08:58:39Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T08:58:39Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Yığma yapılar; esas taşıyıcı elemanı doğal taş, kumtaşı, tuğla gibi süneklikleri az gevrek malzemeler ile inşa edilmiş yapılardır. Bu tür yapıların, düşey ve yatay deprem yüklerine dayanımda duvar geometrisinin, duvarda kullanılan malzeme özeliklerinin ve duvar işçiliğinin belirgin payı vardır. Taşıyıcı duvarlar, deprem kuvvetleri nedeniyle oluşan çekme gerilmelerini karşılayacak deformasyon yeteneğinden yoksundur. Nadiren yaşanan kuvvetli deprem etkisinin yanı sıra zaman içindeki bozunmalar, yapının hizmet amacına aykırı kullanılması gibi sebepler nedeniyle duvarlar yatay yük taşıma kapasitesi ve süneklik özelliği bakımından genellikle yetersiz kalmaktadır. Bundan dolayı yeni taşıyıcı duvar elemanlarına ve bu duvar elemanlarının da güçlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Yeni tek katlı veya iki katlı yığma yapılarda taşıyıcı olarak seçilen gazbeton duvarların klasik mevcut tutkal harcını değiştirmeyerek , ek bağlantı elemanları ile gazbeton bloklarını birbirine kenet ve zıvana sistemi ile örerek , duvarların diyagonal basınç deneyi altında davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Mevcut bulunduğumuz zamanda tek katlı binaların taşıyıcı sisteminin betonarme yapmak maliyetli ve zaman açısından uzun bir zaman olacağından dolayı gazbeton duvarları kullanarak hem zaman hemde maliyetten tasarruf edileceği düşünülmüştür. Bu çalışmada 6 farklı gazbeton duvar numunesi yapılmıştır. Deney numunelerinin boyutları 1200x1200x250 mm şeklindedir. Birinci numune normal kendi özel tutkal şeklindeki normal harcı ile örülmüştür bunun nedeni ise bu numune tipinin çıkan değerleri referans alınarak diğer 5 numune bu değerlere göre değerlendirilmiştir. 2.duvar numunesi Ø12'lik donatılarla birbirine temas eden gazbeton blokların birbirine bağlanması ve diğer 4 duvar numuneside farklı kombinasyonlarla birbirine bağlayarak güçlendirerek toplam 6 gazbeton duvar çeşiti diyagonal basınç deneyine tabi tutulmuştur. Deneyler sonucu, duvarların mekanik özelliklerinin olumlu etkilendiği gözlenmiştir; gevrek davranış sergileyen referans numunesinin yanında diğer güçlendirilmiş duvarların sünek bir davranış sergilediği görünmüştür aynı zamanda yük taşıma kapasiteleride artmıştır. Tüm çalışmalar ve deney KTO Karatay Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Labaratuvarında gerçekleştirilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5229
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms