Doğal Dil İşleme Ve Kümeleme Yöntemleri İle Müşteri Yorumlarının İncelenmesi

Alışverişte internet kullanımının artması ile birlikte metin içerikli müşteri incelemeleri her geçen gün artmaktadır. Müşteri incelemeleri, ürün alımlarında ve hizmet alımlarında dikkate alınmaktadır. Müşteri karar verme süreçlerinde etkili olan müşteri incelemeleri şirketler için oldukça önemlidir. Ürün satışlarına direk etkisi düşünüldüğünde, şirketler sosyal medya ve internet yorumlarını cevaplamak ve yönetmek için istihdam sağlamaktadır. Ayrıca, müşteri yorumları yanıltıcı veya yönlendirici de olabilmekte, çeşitli yazılımsal araçlar ile manipüle edilebilmektedir. Makine öğrenmesi kullanarak benzer yorumların tespit edilmesi amaçlanan bu tez çalışmasında, Türkiye otelleri ile ilgili otel yorumları Python programlama dilinde geliştirilen bir araç ile otomatik olarak toplanarak bir veri kümesi oluşturulmuştur. Oluşturulan veri kümesi metin kümeleme yöntemi kullanılarak tez çalışmasında açıklanan yöntemlerle tasniflenmiştir. Bu tasnif etmenin sonucunda, birbirine benzer olan birçok yorumun farklı zamanlarda ve farklı işletmeler için oluşturulduğu tespit edilmiş, benzerlikler tespit edilen kümeler ve farklı yorum örnekleri tablolar halinde sunulmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 17:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Doğal Dil İşleme Ve Kümeleme Yöntemleri İle Müşteri Yorumlarının İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AY, Recep Ali
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Otel Yorumları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Makine Öğrenmesi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Müşteri Memnuniyeti
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
YUMUŞAK, Semih
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T09:05:56Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T09:05:56Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Alışverişte internet kullanımının artması ile birlikte metin içerikli müşteri incelemeleri her geçen gün artmaktadır. Müşteri incelemeleri, ürün alımlarında ve hizmet alımlarında dikkate alınmaktadır. Müşteri karar verme süreçlerinde etkili olan müşteri incelemeleri şirketler için oldukça önemlidir. Ürün satışlarına direk etkisi düşünüldüğünde, şirketler sosyal medya ve internet yorumlarını cevaplamak ve yönetmek için istihdam sağlamaktadır. Ayrıca, müşteri yorumları yanıltıcı veya yönlendirici de olabilmekte, çeşitli yazılımsal araçlar ile manipüle edilebilmektedir. Makine öğrenmesi kullanarak benzer yorumların tespit edilmesi amaçlanan bu tez çalışmasında, Türkiye otelleri ile ilgili otel yorumları Python programlama dilinde geliştirilen bir araç ile otomatik olarak toplanarak bir veri kümesi oluşturulmuştur. Oluşturulan veri kümesi metin kümeleme yöntemi kullanılarak tez çalışmasında açıklanan yöntemlerle tasniflenmiştir. Bu tasnif etmenin sonucunda, birbirine benzer olan birçok yorumun farklı zamanlarda ve farklı işletmeler için oluşturulduğu tespit edilmiş, benzerlikler tespit edilen kümeler ve farklı yorum örnekleri tablolar halinde sunulmuştur.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5234
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms