19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başlarında; Arts and Crafts hareketi ile temelleri atılan çağdaş grafik tasarım anlayışı, modern sanat hareketleri ile şekillenmiş; Bauhaus’ta temel prensipleri oluşmuş ve evrensel bir nitelik kazanmıştır. Türkiye’de ise Cumhuriyet’in kuruluşu ve ardından yapılan reformlarla gelişmeye başlayan grafik sanatların günümüzdeki koşulları, 70’li yıllarda gerçekleşen ekonomik ve teknolojik yapılanmalarla oluşmuştur. 1970 ve sonrası dönemde grafik sanatı kavramı, yerini grafik tasarıma bırakmış ve çağdaş anlamda grafik tasarım ürünleri verilmeye başlanmıştır. 80’li yıllarda Türkiye’de uygulanan politikalar, ülkenin uluslararası sermayeye açılması gibi etkenler ile teknolojik gelişmelerde dönüşüm yaşamıştır. İllüstrasyon da dünyada ve Türkiye’de grafik tasarımın gelişimiyle birlikte ilerlemiştir. Grafik tasarım ve illüstrasyon, tasarım prensipleriyle birlikte gelişim sürecinde sanatı ve sanatçıyı etkilemiştir. Bu etkileşim dâhilinde olan sanatçılardan Emre Tan, zamanının büyük bir kısmını atölye de geçirmiştir. Sanatçı, eserlerini Türk sanatına katkı sağlama kaygısıyla oluştururken bu çabanın sonucu olarak kendi sanat dilini de oluşturmuştur. Emre Tan’ın sanat dillini oluşturma yolundaki arayışlarının ve eserlerinin incelendiği bu araştırmada 1985 doğumlu sanatçının 29 yıllık yaşamına sığdırdığı çalışmalarını Soyut Sanat, Dadaizm, Pop-art ve Kavramsal Sanat akımlarından etkilenerek nasıl oluşturulduğu incelenmiştir. Beş bölümden oluşan bu tez çalışmasında sanatçının eserlerindeki bu etki sonucu ortaya çıkan grafik ve illüstratif yansımalar incelenerek derlenmiştir. Birinci bölüm girişi, ikinci bölüm kavramsal çerçeveyi içermektedir. Üçüncü bölüm Emre Tan'ın hayatı; seçme, karma ve yarışma sergileri; ödülleri ve Tan ailesiyle söyleşiden oluşmaktadır. Dördüncü bölüm Emre Tan'ın sanat anlayışı ve görüşmeler, beşinci bölümde ise sanatçının çalışmalarındaki tasarım prensipleri ve grafik tasarım ile bunların illüstratif etkileri açısından incelenmesi başlıklarıyla yer almaktadır.
Eser Adı (dc.title) | Emre Tan'ın Resimlerinde Modern Sanat Akımlarının Etkisi, Grafik Ve İllüstratif Ögeler |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DURGUTLUOĞLU, Süleyman |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Grafik Tasarım |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İllüstrasyon |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Emre Tan |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Soyut Sanat |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Pop-art |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Dadaizm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Kavramsal Sanat |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | KAROĞLU, Hülya |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-01-04T09:21:47Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-01-04T09:21:47Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | 19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başlarında; Arts and Crafts hareketi ile temelleri atılan çağdaş grafik tasarım anlayışı, modern sanat hareketleri ile şekillenmiş; Bauhaus’ta temel prensipleri oluşmuş ve evrensel bir nitelik kazanmıştır. Türkiye’de ise Cumhuriyet’in kuruluşu ve ardından yapılan reformlarla gelişmeye başlayan grafik sanatların günümüzdeki koşulları, 70’li yıllarda gerçekleşen ekonomik ve teknolojik yapılanmalarla oluşmuştur. 1970 ve sonrası dönemde grafik sanatı kavramı, yerini grafik tasarıma bırakmış ve çağdaş anlamda grafik tasarım ürünleri verilmeye başlanmıştır. 80’li yıllarda Türkiye’de uygulanan politikalar, ülkenin uluslararası sermayeye açılması gibi etkenler ile teknolojik gelişmelerde dönüşüm yaşamıştır. İllüstrasyon da dünyada ve Türkiye’de grafik tasarımın gelişimiyle birlikte ilerlemiştir. Grafik tasarım ve illüstrasyon, tasarım prensipleriyle birlikte gelişim sürecinde sanatı ve sanatçıyı etkilemiştir. Bu etkileşim dâhilinde olan sanatçılardan Emre Tan, zamanının büyük bir kısmını atölye de geçirmiştir. Sanatçı, eserlerini Türk sanatına katkı sağlama kaygısıyla oluştururken bu çabanın sonucu olarak kendi sanat dilini de oluşturmuştur. Emre Tan’ın sanat dillini oluşturma yolundaki arayışlarının ve eserlerinin incelendiği bu araştırmada 1985 doğumlu sanatçının 29 yıllık yaşamına sığdırdığı çalışmalarını Soyut Sanat, Dadaizm, Pop-art ve Kavramsal Sanat akımlarından etkilenerek nasıl oluşturulduğu incelenmiştir. Beş bölümden oluşan bu tez çalışmasında sanatçının eserlerindeki bu etki sonucu ortaya çıkan grafik ve illüstratif yansımalar incelenerek derlenmiştir. Birinci bölüm girişi, ikinci bölüm kavramsal çerçeveyi içermektedir. Üçüncü bölüm Emre Tan'ın hayatı; seçme, karma ve yarışma sergileri; ödülleri ve Tan ailesiyle söyleşiden oluşmaktadır. Dördüncü bölüm Emre Tan'ın sanat anlayışı ve görüşmeler, beşinci bölümde ise sanatçının çalışmalarındaki tasarım prensipleri ve grafik tasarım ile bunların illüstratif etkileri açısından incelenmesi başlıklarıyla yer almaktadır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5248 |