Kurumsal iletişim, kurum kültürüne etkisi: Konya odalar örneği / Corporate communication, influence to corporate culture: Konya chambers example

Kurumsal iletişim kurum çalışanlarının ve toplumun kuruma yönelik duygu, düşünce, fikir ve algısını şekillendiren, kurumun aynası niteliğinde olan ve itibarı besleyen süreçlerden biridir ve planlı bir çabayı gerektirir. Her kurum kurumsal iletişimle verimlilik sağlamaktadır. Kurumsal iletişimin etkili olduğu pek çok faktör vardır. Bunlardan bir tanesi de kurum kültürüdür. Bu araştırmanın amacı, kurumsal iletişimin kurum kültürüne etkisini incelemektir. Bu bağlamda seçilen Konya Sanayi Odası ve Konya Ticaret Odası'ndaki personelin kurumsal iletişim ve kurum kültürü seviyelerini tespit etmek, onların kurumsal iletişimlerinin kurum kültürlerine etkisini irdelemek hedeflenmiştir. Bu araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Sosyal olguların araştırılmasında dokümantasyon ve anket metodu uygulanmıştır. Araştırma genel olarak betimsel bir niteliğe sahiptir ve temel hipoteze ilişkin var olan literatürün ve temel bilgilerin taraması ile kavramsal bir çerçeve oluşturularak araştırma sonuçlarının araştırmacılara ve işletmelere önemli faydalar sağlaması amaçlanmıştır.

Corporate Communication is one of processes that formalize directed to emotion, thought, idea and sensation of the institution employees and society, it is one of the partake of institutional mirror and require to planned effort. Every institution provide efficiency with corporate communication. There are many factors of corporate communication which are effective. One of them is corporate culture. The aim of this research is to examine the influence of corporate communication to institutional cultural. In this context, it was aimed to determine the organizational communication and corporate culture levels of the personnel in Konya Chamber of Industry and Konya Chamber of Commerce and to examine the effect of their corporate communication on institutional culture. In this study, one of general scanning models that relational scanning model was used. Documentation and questionnaire method were applied to investigate social occasions. Research has generally descriptive quality. It is aimed to establish a conceptual framework with the search of the existing literature and basic knowledge about the basic hypoTez and to make significant contributions to the research and operation of research results.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Kurumsal iletişim, kurum kültürüne etkisi: Konya odalar örneği / Corporate communication, influence to corporate culture: Konya chambers example
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TEKELİ, Mehmet
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kurumsal İletişim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kurumsal Kültür
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sanayi Odaları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ticaret Odası
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Corporata Communication
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Corporate Culture
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Chambers of industry
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Chamber of commerce
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-08T06:35:21Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-08T06:35:21Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Kurumsal iletişim kurum çalışanlarının ve toplumun kuruma yönelik duygu, düşünce, fikir ve algısını şekillendiren, kurumun aynası niteliğinde olan ve itibarı besleyen süreçlerden biridir ve planlı bir çabayı gerektirir. Her kurum kurumsal iletişimle verimlilik sağlamaktadır. Kurumsal iletişimin etkili olduğu pek çok faktör vardır. Bunlardan bir tanesi de kurum kültürüdür. Bu araştırmanın amacı, kurumsal iletişimin kurum kültürüne etkisini incelemektir. Bu bağlamda seçilen Konya Sanayi Odası ve Konya Ticaret Odası'ndaki personelin kurumsal iletişim ve kurum kültürü seviyelerini tespit etmek, onların kurumsal iletişimlerinin kurum kültürlerine etkisini irdelemek hedeflenmiştir. Bu araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Sosyal olguların araştırılmasında dokümantasyon ve anket metodu uygulanmıştır. Araştırma genel olarak betimsel bir niteliğe sahiptir ve temel hipoteze ilişkin var olan literatürün ve temel bilgilerin taraması ile kavramsal bir çerçeve oluşturularak araştırma sonuçlarının araştırmacılara ve işletmelere önemli faydalar sağlaması amaçlanmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
Corporate Communication is one of processes that formalize directed to emotion, thought, idea and sensation of the institution employees and society, it is one of the partake of institutional mirror and require to planned effort. Every institution provide efficiency with corporate communication. There are many factors of corporate communication which are effective. One of them is corporate culture. The aim of this research is to examine the influence of corporate communication to institutional cultural. In this context, it was aimed to determine the organizational communication and corporate culture levels of the personnel in Konya Chamber of Industry and Konya Chamber of Commerce and to examine the effect of their corporate communication on institutional culture. In this study, one of general scanning models that relational scanning model was used. Documentation and questionnaire method were applied to investigate social occasions. Research has generally descriptive quality. It is aimed to establish a conceptual framework with the search of the existing literature and basic knowledge about the basic hypoTez and to make significant contributions to the research and operation of research results.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/549
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms