AMAÇ: Beden algısı, kişinin kendisini değerlendirmesi ve kendisi ile ilgili görüşüdür. Çalışmanın amacı; Sağlık Bilimleri Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu üniversite öğrencilerinin beden kitle indeksi (BKI) ile beden algıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. YÖNTEM: 1. Sınıf beslenme ve diyetetik (n:53), çocuk gelişimi (n:46) ve diyaliz bölümü (n:50) öğrencilerinden toplam 149 birey, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Anket formu, öğrencilerin demografik verileri ve beden algısı ölçeğinden oluşmuştur. Ölçek, 40 sorudan oluşmaktadır. Kesme puanı 135’in altında puan alanlar, beden algısı düşük olarak nitelendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programıyla analiz edilmiş, değerlendirmede Ki-Kare önemlilik testi (X2) ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 149 kişiden 134’ü (%89.9) kız, 15’i (%10.1) erkek olup, yaş ortalamaları 19.01’dir. Minimium ve maksimum beden algısı puanları sırasıyla 98 ve 200’dür. Katılımcıların ortalama beden algısı puanı 149,6±24,09’dur. Erkek öğrencilerin puan ortalamaları (173.3±23.1), kız öğrencilerden (147.0±22.8) anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0.05). Öğrenciler, WHO (World Health Organization) kriterlerine göre zayıf (n:26), normal (n:101), kilolu (n:18) ve obez (n:4) olarak gruplandırılmıştır. Puan ortalamaları sırasıyla 142.2±20.0, 153.0±24.5, 141.4±20.8, 149.5±39.0 olarak bulunmuştur. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunamamıştır (p>0.05). Bölümlere göre puan ortalamaları; beslenme ve diyetetik, çocuk gelişimi, diyaliz bölümleri için sırasıyla; 141.9±22.4, 144.9±20.5 ve 162±24.4’tür. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunmuştur (p<0.05). Diyaliz bölümü öğrencileri ile diğer iki bölüm öğrencileri arasındaki fark, anlamlı bulunmuştur (p<0.05). SONUÇ: Araştırmaya katılan öğrencilerin ortalama beden algıları yüksek bulunmuştur. Diyaliz bölümü öğrencilerinin puanlarının yüksek olmasının sebebi; bu bölümde erkek birey yüzdesinin diğer bölümlere göre daha yüksek olmasıdır.
Eser Adı (dc.title) | Üniversite Öğrencilerinin Beden Algılarının İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BERBEROĞLU, Hatice Tuğçe |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ERDOĞAN, Pınar |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KESER, Muteber Gizem |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Beden Algısı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Beden Kitle İndeksi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Üniversite Öğrencileri |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-08T13:12:46Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-08T13:12:46Z |
Özet (dc.description.abstract) | AMAÇ: Beden algısı, kişinin kendisini değerlendirmesi ve kendisi ile ilgili görüşüdür. Çalışmanın amacı; Sağlık Bilimleri Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu üniversite öğrencilerinin beden kitle indeksi (BKI) ile beden algıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. YÖNTEM: 1. Sınıf beslenme ve diyetetik (n:53), çocuk gelişimi (n:46) ve diyaliz bölümü (n:50) öğrencilerinden toplam 149 birey, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Anket formu, öğrencilerin demografik verileri ve beden algısı ölçeğinden oluşmuştur. Ölçek, 40 sorudan oluşmaktadır. Kesme puanı 135’in altında puan alanlar, beden algısı düşük olarak nitelendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programıyla analiz edilmiş, değerlendirmede Ki-Kare önemlilik testi (X2) ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 149 kişiden 134’ü (%89.9) kız, 15’i (%10.1) erkek olup, yaş ortalamaları 19.01’dir. Minimium ve maksimum beden algısı puanları sırasıyla 98 ve 200’dür. Katılımcıların ortalama beden algısı puanı 149,6±24,09’dur. Erkek öğrencilerin puan ortalamaları (173.3±23.1), kız öğrencilerden (147.0±22.8) anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0.05). Öğrenciler, WHO (World Health Organization) kriterlerine göre zayıf (n:26), normal (n:101), kilolu (n:18) ve obez (n:4) olarak gruplandırılmıştır. Puan ortalamaları sırasıyla 142.2±20.0, 153.0±24.5, 141.4±20.8, 149.5±39.0 olarak bulunmuştur. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunamamıştır (p>0.05). Bölümlere göre puan ortalamaları; beslenme ve diyetetik, çocuk gelişimi, diyaliz bölümleri için sırasıyla; 141.9±22.4, 144.9±20.5 ve 162±24.4’tür. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunmuştur (p<0.05). Diyaliz bölümü öğrencileri ile diğer iki bölüm öğrencileri arasındaki fark, anlamlı bulunmuştur (p<0.05). SONUÇ: Araştırmaya katılan öğrencilerin ortalama beden algıları yüksek bulunmuştur. Diyaliz bölümü öğrencilerinin puanlarının yüksek olmasının sebebi; bu bölümde erkek birey yüzdesinin diğer bölümlere göre daha yüksek olmasıdır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/701 |