Sağlık Çalışanlarında Öğrenen Kültür Bilgi Yönetim Tatmini ve Görev Çeşitliliği

Çalışmada sağlık sektöründe öğrenen kültür ve bilgi yönetim memnuniyet ilişkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada ayrıca sağlık çalışanlarının görev çeşitliliği hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırma Türkiye’nin Konya ilinde 4 büyük hastanede 290 sağlık çalışanıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Wood‘un (2005) Bilgi yönetim tatmini ölçeği “Knowledge management satisfaction scale”, ana kaynağını Daft ve Macintosh’un (1981) oluşturduğu Wood‘un (2005) çalışmasından alınan görev çeşitliliği ölçeği “task variety scale” ve ana kaynağını Marsick ve Watkins (2003) çalışmasından alınan Wood‘un (2005) Öğrenen kültür “Learning Culture” ölçeklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sağlık çalışanlarında öğrenen kültür, bilgi yönetim memnuniyetini pozitif yönde etkilemektedir. Sağlık çalışanları meslekleriyle ilgili işlerinin rutin iş olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sağlık Çalışanlarında Öğrenen Kültür Bilgi Yönetim Tatmini ve Görev Çeşitliliği
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ASLAN, Şebnem
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKARÇAY ULUTAŞ, Demet
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GÜZEL, Şerife
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
UYAR, Seda
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bilgi Yönetim Tatmini
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğrenen Kültür ve Sağlık Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İş Çeşitliliği
Yayıncı
(dc.publisher)
Selcuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2015
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T05:52:30Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T05:52:30Z
Özet
(dc.description.abstract)
Çalışmada sağlık sektöründe öğrenen kültür ve bilgi yönetim memnuniyet ilişkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada ayrıca sağlık çalışanlarının görev çeşitliliği hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırma Türkiye’nin Konya ilinde 4 büyük hastanede 290 sağlık çalışanıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Wood‘un (2005) Bilgi yönetim tatmini ölçeği “Knowledge management satisfaction scale”, ana kaynağını Daft ve Macintosh’un (1981) oluşturduğu Wood‘un (2005) çalışmasından alınan görev çeşitliliği ölçeği “task variety scale” ve ana kaynağını Marsick ve Watkins (2003) çalışmasından alınan Wood‘un (2005) Öğrenen kültür “Learning Culture” ölçeklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sağlık çalışanlarında öğrenen kültür, bilgi yönetim memnuniyetini pozitif yönde etkilemektedir. Sağlık çalışanları meslekleriyle ilgili işlerinin rutin iş olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
other
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/955
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms