Çevreci Tüketim Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Kuramı Temelinde İncelenmesi

Bu araştırmanın amacı çevreci tüketim davranışlarını Değer İnanç Norm kuramı temelinde açıklamaktır. Konu ile ilgili pek çok uluslararası yayın yapılmış olmasına rağmen yerli literatürde çevreci tüketim davranışını Değer-İnanç-Norm kuramı temelinde açıklamaya çalışan çok az çalışma olması araştırmayı önemli kılmaktadır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada kolayda örnekleme yoluyla seçilen 381 adet üniversite öğrencisine anket uygulanmış ve değerlerin, inançların ve normların çevreci tüketim davranışı üzerindeki etkisi bir dizi regresyon analizi ile sınanmıştır. Bulgular genel olarak değerlerin inançlar, inançların normlar, normların da çevreci tüketim davranışı üzerinde etkisi olduğunu iddia eden DİN kuramını destekler niteliktedir. Ayrıca yüklenilen sorumluluk değişkeninin sonuçların farkındalığı ve kişisel normlar arasındaki ilişki üstünde kısmi, kişisel normların ise yüklenilen sorumluluk ve çevreci tüketim davranışları arasındaki ilişki üstünde tam aracı (mediatör) etkiye sahip olduğu belirlenmiştir

  • Koleksiyonlar
Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Çevreci Tüketim Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Kuramı Temelinde İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AY, Ufuk
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Norm-Aktivasyon Kuramı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Değer-İnanç-Norm Kuramı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeni Çevresel Paradigma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kişisel Normlar
Yayıncı
(dc.publisher)
Tüketici Ve Tüketim Araştırmaları Dergisi Beta Yayıncılık
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T07:19:17Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T07:19:17Z
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Ay, U. (2017). Çevreci Tüketim Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Kuramı Temelinde İncelenmesi. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi= Journal of Consumer and Consumption Research, 9(1), 1-33.
Açıklama
(dc.description)
Bu makale çevreci tüketim davranışı ve değerler ile alakalıdır.
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmanın amacı çevreci tüketim davranışlarını Değer İnanç Norm kuramı temelinde açıklamaktır. Konu ile ilgili pek çok uluslararası yayın yapılmış olmasına rağmen yerli literatürde çevreci tüketim davranışını Değer-İnanç-Norm kuramı temelinde açıklamaya çalışan çok az çalışma olması araştırmayı önemli kılmaktadır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada kolayda örnekleme yoluyla seçilen 381 adet üniversite öğrencisine anket uygulanmış ve değerlerin, inançların ve normların çevreci tüketim davranışı üzerindeki etkisi bir dizi regresyon analizi ile sınanmıştır. Bulgular genel olarak değerlerin inançlar, inançların normlar, normların da çevreci tüketim davranışı üzerinde etkisi olduğunu iddia eden DİN kuramını destekler niteliktedir. Ayrıca yüklenilen sorumluluk değişkeninin sonuçların farkındalığı ve kişisel normlar arasındaki ilişki üstünde kısmi, kişisel normların ise yüklenilen sorumluluk ve çevreci tüketim davranışları arasındaki ilişki üstünde tam aracı (mediatör) etkiye sahip olduğu belirlenmiştir
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/967
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms