Dijital Dünyada Müslüman Kalmak

2000’lerden sonra dijitalleşen dünya, yeni bir toplumsal paradigma ve yeni bir “dijital kültür” ortaya çıkarmıştır. Bilgi edinme, anlam dünyamızı oluşturma, başta din olmak üzere diğer değerlere dair yeni sorunların ve soruların ortaya çıkmasında, mahremiyetin dönüşmesinde, toplumsal hareketlerin oluşmasında bu paradigma hakimdir. İnternet, televizyon artık bir kimlik edinme mekânıdır. Hayatımızın bütün aşamalarında düşüncelerimizden eylemlerimize, tercihlerimize, ilişkilerimize kadar karar verişlerimizi bu mekânın paradigması belirliyor. Bu paradigmaya en büyük ivmeyi kazandıran ise gör(ün)mek ve algıla(n)mak ! Dijital dünyanın yeni kimlik paradigmasıyla insan hem sınırsız bir dünya görür ve algılar hem de bu dünyada görünmek ve algılanmak istemektedir. Filozof Berkeley “görünmek algılanmaktır”, Emile Zola “bir şeyin fotoğrafını çekmedikçe onu gerçekten görmüş olduğunu iddia edemezsin”, Walter Benjamin “tarih artık görüntülere kalıyor, hikâyelere değil” ifadeleri aslında bugün dijital dünyanın insanının nasıl görünmek ve algılanmak istendiğini anlatan ifadelerdir.

Erişime Açık
Görüntülenme
8
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 19:48
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Dijital Dünyada Müslüman Kalmak
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
EKİZ, İlknur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Kültür
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyoloji
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Değişim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Din
Yayıncı
(dc.publisher)
Çizgi kitabevi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T07:21:33Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T07:21:33Z
Özet
(dc.description.abstract)
2000’lerden sonra dijitalleşen dünya, yeni bir toplumsal paradigma ve yeni bir “dijital kültür” ortaya çıkarmıştır. Bilgi edinme, anlam dünyamızı oluşturma, başta din olmak üzere diğer değerlere dair yeni sorunların ve soruların ortaya çıkmasında, mahremiyetin dönüşmesinde, toplumsal hareketlerin oluşmasında bu paradigma hakimdir. İnternet, televizyon artık bir kimlik edinme mekânıdır. Hayatımızın bütün aşamalarında düşüncelerimizden eylemlerimize, tercihlerimize, ilişkilerimize kadar karar verişlerimizi bu mekânın paradigması belirliyor. Bu paradigmaya en büyük ivmeyi kazandıran ise gör(ün)mek ve algıla(n)mak ! Dijital dünyanın yeni kimlik paradigmasıyla insan hem sınırsız bir dünya görür ve algılar hem de bu dünyada görünmek ve algılanmak istemektedir. Filozof Berkeley “görünmek algılanmaktır”, Emile Zola “bir şeyin fotoğrafını çekmedikçe onu gerçekten görmüş olduğunu iddia edemezsin”, Walter Benjamin “tarih artık görüntülere kalıyor, hikâyelere değil” ifadeleri aslında bugün dijital dünyanın insanının nasıl görünmek ve algılanmak istendiğini anlatan ifadelerdir.
Haklar
(dc.rights)
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/968
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms