Gençlik özünde biyolojik bir kavram olmakla birlikte toplumu değiştiren bir dizi temel faktörlerden etkilenir. Bu çalışma, modern kapitalist toplumlarda gençlerin karşılaştığı sorunları ortaya çıkarmayı ve bu sorunların hangi alanlarda yoğunlaştığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışma grubu (i) serbest konulu ve (ii) gençlerin günlük yaşamlarında karşı karşıya kaldıkları sorunları tartıştıkları iki hikâye yazmaları istenen otuz on birinci sınıf lise öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenciler hikâyelerini oluşturmayı bitirdikten sonra hikâyeler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular gençlerin varoluşsal soruları olduğunu, kendi biyopsikososyal sorunlarının farkında olduklarını, bu sorunlarla başa çıkmaya çalıştıklarını ve gençlerin yaşadığı sorunlar ile modern toplumun gerçekleri arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır
Eser Adı (dc.title) | Günümüz Gençliğini ve Sorunlarını Gençlerin Kaleminden Süzülen Hikâyelerden Anlamak |
Yayın Türü (dc.type) | Makale |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BUDAK, Hatice |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | YILDIZ, Yasemin |
Atıf Dizini (dc.source.database) | TRDizin |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Modernizm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Gençlik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Gençlerin Sorunları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hikâyeler |
Yayıncı (dc.publisher) | Gençlik Araştırmaları Dergisi |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2024-03-06T10:05:46Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2024-03-06T10:05:46Z |
Özet (dc.description.abstract) | Gençlik özünde biyolojik bir kavram olmakla birlikte toplumu değiştiren bir dizi temel faktörlerden etkilenir. Bu çalışma, modern kapitalist toplumlarda gençlerin karşılaştığı sorunları ortaya çıkarmayı ve bu sorunların hangi alanlarda yoğunlaştığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışma grubu (i) serbest konulu ve (ii) gençlerin günlük yaşamlarında karşı karşıya kaldıkları sorunları tartıştıkları iki hikâye yazmaları istenen otuz on birinci sınıf lise öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenciler hikâyelerini oluşturmayı bitirdikten sonra hikâyeler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular gençlerin varoluşsal soruları olduğunu, kendi biyopsikososyal sorunlarının farkında olduklarını, bu sorunlarla başa çıkmaya çalıştıklarını ve gençlerin yaşadığı sorunlar ile modern toplumun gerçekleri arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/6161 |