Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 5 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Dr. Öğr. Üyesi Ufuk AyKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ/ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ/ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK PR. (İNGİLİZCE) (TAM BURSLU)/
Erişime Açık

Facebook’ta Bulunma Amacı ve Facebook Reklamlarına Duyulan İlgi Arasındaki İlişki

TORLAK, Ömer | AY, Ufuk

Bu araştırmada Facebook’ta bulunma amaçları ile Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında bir ilişki olup olmadığı ölçülmüştür. Bu amaçla internet üzerinden 283 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları Facebook’ta bulunma amaçları olarak tanımlanan “sosyal arama” ve “sosyal tarama” değişkenleriyle Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında anlamlı ilişkiler olduğunu destekler niteliktedir.

Erişime Açık

Türkiye’de Kâr Amaçsız Örgütlerde Pazarlama Çalışmaları (1999 – 2015): Merkez-Çevre İlişkisi Bağlamında Mevcut Durum Ve Yönelimler

TORLAK, Ömer | TİLTAY, Muhammet Ali | İŞLEK, Mahmut Sami | AY, Ufuk

Bu çalışmada Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütlerle ilgili yapılan çalışmaların bir değerlendirilmesi yapılmıştır. 1999 ile 2015 yılları arasında Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütleri konu alan kitaplar, makaleler, bildiriler ile yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelendiği çalışmada mevcut durum ve yönelimler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kâr amaçsız örgütlerle ilgili yapılan çalışmalarda hangi konuların ağırlıklı olarak ele alındığı sınıflandırılmıştır. Çevrimiçi ve basılı kaynakların taranmasıyla ulaşılan yayınların her biri ele aldığı konu bağlamında temel ve alt kategorilere ay ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ritual as assemblage: feast of sacrifice experiences of Turkish consumers

TORLAK, Ömer | ÖZMEN, Müjdat | TİLTAY, Muhammet Ali | İŞLEK, Mahmut Sami | AY, Ufuk

Purpose The purpose of this paper is to theorize and empirically investigate the formation of consumer’s consumption ritual experiences and discourses associated with Feast of Sacrifice. Design/methodology/approach The authors have approached the data from assemblage theory perspective. By use of ethnographic participant observation and in-depth interviews, seven themes are uncovered and discussed: meaning of Qurban, preparation of the ritual, Qurban choice, meat, Qurban ritual, marketplace and framing of discourses. Findings This study provides a theoretical development in which it depicts th ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çocuklar, Gençler ve Ergenlerin Materyalist Eğilimlerinin Motivasyonları Arasındaki Farklılıklar

TORLAK, Ömer | AY, Ufuk

Anahtar kelimeler: materyalizm, sosyal kıyaslama, aile iletişimi, arkadaş iletişimi 1.Giriş Materyalizm genel anlamı ile tüketicinin dünya malına atfettiği önem olarak tanımlanabilir. Materyalizmin en üst seviyesinde, böyle metaların bireyin yaşamında merkezi bir konum işgal ettiği ve onun için en büyük tatmin yahut tatminsizlik kaynağı olduğuna inanılır (Belk,1984). Belk (1985) materyalizmi; sahip olma, cömert olmama, kıskanma (imrenme) gibi kişisel özelliklerle ilişkilendirmektedir. Tüketim ve dolayısıyla materyalizm sadece yetişkinleri kapsamaz. Geleceğin potansiyel tüketicileri olarak genç ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ritüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojileri

TORLAK, Ömer | ÖZMEN, Müjdat | İŞLEK, Sami | AY, Ufuk | TİLTAY, Muhammet Ali

Giriş ve Çalışmanın Amacı Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak üzere farklı kültürlerde kendine yer bulduğu söylenebilir. Bununla birlikte ticari süreçlerin söz konusu olduğu ve aynı zamanda ekonomik etkisinin hem yerel hem de küresel ölçekte arttığı bir ritüel kavramı söz konusudur. Bazı ritüellere yerel topluluklarda sınırlı sayıda tüketici tarafından katılım sağlanırken Sevgililer Günü veya Ramazan Bayramı gibi kutsal ve seküler özellikle ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms