Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının; anne-babanın eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumu faktörlerinin dil gelişimini etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Konya iline bağlı olan Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarına gitmeyen 4-5 yaş çocuklarıdır. Araştırmaya her ilçeden (ilçenin sosyokültürel özelliklerini taşıyan) 100 olmak üzere toplam 300 çocuk katılmıştır. Araştırmada çocuklarının ve ailelerinin niteliklerini saptamak amacıyla; kişisel bilgi formu, çocukların dil yeteneklerini ve kelime hazinesinin zenginliğini ölçmek için “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi” kullanılmıştır. Çocukların “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi”nden aldıkları puanlar SPSS 12.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimlerinde anne-baba eğitim durumu ve ailenin gelir düzeyi faktörlerinin etkili olduğu bulunmuştur.
Eser Adı (dc.title) | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Yararlanmayan 4-5 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Makale |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | YILDIRIM, Ayşegül |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KOÇAK, Nurcan |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk Gelişimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okul Öncesi Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Dil Gelişimi |
Yayıncı (dc.publisher) | Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-10T12:10:16Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-10T12:10:16Z |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Yildirim, A. & Kocak, N. (2016). Investigation of factors affecting language development of 4-5 years old children not benefiting from pre-school education institutions. Journal of Research in Education, Science and Technology, 1(2), 133-143. |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2548-0286 |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının; anne-babanın eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumu faktörlerinin dil gelişimini etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Konya iline bağlı olan Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarına gitmeyen 4-5 yaş çocuklarıdır. Araştırmaya her ilçeden (ilçenin sosyokültürel özelliklerini taşıyan) 100 olmak üzere toplam 300 çocuk katılmıştır. Araştırmada çocuklarının ve ailelerinin niteliklerini saptamak amacıyla; kişisel bilgi formu, çocukların dil yeteneklerini ve kelime hazinesinin zenginliğini ölçmek için “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi” kullanılmıştır. Çocukların “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi”nden aldıkları puanlar SPSS 12.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimlerinde anne-baba eğitim durumu ve ailenin gelir düzeyi faktörlerinin etkili olduğu bulunmuştur. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/1114 |