Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 2 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarında Nesnelerin Sesle Kontrol Edilmesi

EMEKLİ ÇOBAN, Tuba

Artırılmış gerçeklik (AG), bilgisayar ortamında oluşturulan 3 Boyutlu (3B) sanal nesneleri gerçek dünya görüntüleri ile birleştiren bir teknolojidir. Bu şekilde oluşturulan sahnede sanal nesnelerle gerçek zamanlı olarak etkileşim kurmak mümkündür. AG teknolojisi uygulamaları eğitim, savunma, tıp, e-ticaret, imalat, turizm ve daha birçok alanda kullanılmaktadır. AG ortamında ses ile etkileşim, uygulamalarda kullanım kolaylığı sağlar. Bu çalışmada Unity yazılımında Vuforia paketi kullanılarak oluşturulan AG ortamındaki sanal nesnelerin sesle kontrolü sağlanmıştır. Bu amaçla farklı cinsiyetten ik ...Daha fazlası

Erişime Açık

Makine Öğrenmesi Algoritmaları ile Ses Sinyallerinden Parkinson Hastalığının Tespit Edilmesi

KARAGÖZ, Yusuf

Parkinson hastalığı nörolojik bir rahatsızlıktır. Bireylerde hastalığın tanımlanması ilk dönemlerde oldukça zordur. Bundan dolaylı tıbbi yönden kararı etkilemek amacıyla son zamanlarda bilgisayar destekli çözüm arayışları içine girilmiştir. Bu konularda derin öğrenme, bulanık mantık, görüntü işleme, makine öğrenmesi, yapay sinir ağları vb. metotlar oldukça sık ve yaygın olarak kullanılmıştır. Yapılan çalışma neticesinde bu alanda emek veren uzmanların Parkinson hastalığı teşhisi sürecini kolaylaştırmak ve teşhis doğruluğunu artırmak amacıyla gerçekleştirilen bu tez, alanında uzman olarak çalış ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms