Bu araştırmada amaç ergenlerde anne ve babaya bağlanma ile okula bağlanma düzeylerinin öz-yeterlik düzeyleri üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde çeşitli liselerde öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 590 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Anne-Baba Bağlanma Ölçeği, Ergenlerde Okula Bağlanma Ölçeği (Lise Formu) ve Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Anne ve babaya bağlanma ile okula bağlanmanın öz-yeterlik üzerindeki yordayıcı etkisini incelemek için hiyerarşik regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde anne-baba bağlanma ve okula bağlanmanın öz-yeterlik üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmektedir (R=.53, R2=.28, p<.01). Anne-baba bağlanma ve okula bağlanma öz-yeterlikte varyansın %28’ini açıklamaktadır. Buna ek olarak yordayıcı değişkenlerin öz-yeterlik üzerindeki olası etki düzeyleri regresyon modelleriyle test edilmiş ve R2 değerindeki değişimin % 24’ünün anneye bağlanmadan kaynaklandığı, %3,5’unun okula bağlanma ve % 0,9’unun ise babaya bağlanmayla açıklandığı görülmüştür. Buna göre anneye bağlanmanın modeldeki en güçlü yordayıcı olduğu buna karşılık babaya bağlanmanın zayıf bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Ergenlerde Öz-Yeterliğin Yordayıcıları Olarak Anne-Baba Bağlanma Ve Okula Bağlanmanın İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | GÜLTEKİN AHÇI, Zeynep |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | AKDENİZ, Seher |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | AKAROĞLU, Emine Gülriz |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Özyeterlik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Anne-Baba Bağlanma |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Akademik Bağlanma |
Yayıncı (dc.publisher) | Çizgi |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-11T13:05:02Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-11T13:05:02Z |
ISBN (dc.identifier.isbn) | 978-605-196-219-1 |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmada amaç ergenlerde anne ve babaya bağlanma ile okula bağlanma düzeylerinin öz-yeterlik düzeyleri üzerindeki yordayıcı etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde çeşitli liselerde öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 590 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Anne-Baba Bağlanma Ölçeği, Ergenlerde Okula Bağlanma Ölçeği (Lise Formu) ve Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Anne ve babaya bağlanma ile okula bağlanmanın öz-yeterlik üzerindeki yordayıcı etkisini incelemek için hiyerarşik regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde anne-baba bağlanma ve okula bağlanmanın öz-yeterlik üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmektedir (R=.53, R2=.28, p<.01). Anne-baba bağlanma ve okula bağlanma öz-yeterlikte varyansın %28’ini açıklamaktadır. Buna ek olarak yordayıcı değişkenlerin öz-yeterlik üzerindeki olası etki düzeyleri regresyon modelleriyle test edilmiş ve R2 değerindeki değişimin % 24’ünün anneye bağlanmadan kaynaklandığı, %3,5’unun okula bağlanma ve % 0,9’unun ise babaya bağlanmayla açıklandığı görülmüştür. Buna göre anneye bağlanmanın modeldeki en güçlü yordayıcı olduğu buna karşılık babaya bağlanmanın zayıf bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/1394 |