Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 19 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Ergenlerin Gelecek Beklentileri İle Duygusal Özerklik ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişki

ŞIKEL, Çiğdem

Bu araştırmanın amacı, ergenlerin gelecek beklentileri ile duygusal özerklik ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında aynı zamanda bu temel özellikleri bazı demografik değişkenlerin etkileme durumu da incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın genel evreni 14-17 yaş arasında tipik gelişim özellikleri gösteren ergenlerdir. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim dönemi içinde Konya ve Ankara’daki liselerde öğrenim gören ergenlerdir. Araştırmanın çalışma gru ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebeveyn İletişiminin İlköğretim 2.Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişimi ve Okumaya Yönelik Tutumları Üzerinde Etkisi

AYTAÇ, Merve

Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıfta öğrenim gören çocukların ebeveyn iletişimlerinin dil gelişimi ile okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Okumaya yönelik tutumların en çok belirginleştiği ve dil ifadelerinin yoğunlaştığı ilkokul döneminde öğrenim gören çocuklar incelenmiş ve ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kolay ulaşılabilir örneklem seçim yöntemi tercih edilerek çocukların dil gelişimlerini, okumaya yönelik tutumlarını, bu değişkenleri ebeveynlerin iletişimlerinin ne ölçüde etkilediğini ve etki düzeyini değerlendirmeyi içeren kesitse ...Daha fazlası

Erişime Açık

Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Okulöncesi Döneme Yönelik Canlılar Temalı Öğretim Materyali Geliştirilmesi

DEMİRTAŞ, Emre

Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu dur ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması

ŞEN, Hümeyra Nur

Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu 5 yaş grubundan 60 çocuk oluşturmaktadır. 2 deney ve 1 kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada somut materyallerle eğitim alan 1. deney grubunda 20 çocuk, dijital materyallerle eğitim alan 2. deney grubunda 20 çocuk, okul öncesi eğitimine devam eden kontrol grubunda 20 çocuk yer almaktadır. Deney grubunda olan çocuklara eğitim programı 10 hafta, haftada 2 gün olar ...Daha fazlası

Erişime Açık

Etkileşimli Kitap Okuma Programının İşitme Yetersizliği Olan 6 Yaş Grubu Çocukların Dikkat ve Anlama Seviyelerine Etkisinin Mobil EEG Cihazı Kullanılarak Ölçülmesi

KUDUZ, Betül

Bu çalışmada, etkileşimli okuma programının işitme yetersizliği olan çocukların dikkat ve anlama seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada duyma güçlüğü çeken ve cihaz kullanıcısı olan 6 yaşındaki 14 katılımcının beyin sinyalleri mobil EEG cihazı ile kaydedilerek analizler yapılmıştır. Bu sinyaller üzerinde yapılan frekans bölgesi analizleri sonucunda, etkileşimli okuma programı sırasında kaydedilen EEG sinyallerinin, geleneksel okuma programında kaydedilen EEG sinyallerine göre daha yoğun bir aktiviteye sahip olduğu görülmüştür. Mobil EEG cihazının ölçtüğü beynin dikkat ve ...Daha fazlası

Erişime Açık

İkiz Çocuğa Sahip Ebeveynlerde Anne Bekçiliği ve Baba Katılımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KIRAÇ, Rümeysa

Bu çalışmanın amacı, 3-6 yaş ikiz çocuğa sahip ailelerde annelerin sergilediği bekçilik davranışlarının, babaların baba-çocuk ilişkisinde göstermiş oldukları katılım davranışları ile ilişkisinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde olan çalışmanın örneklemini 345 anne ve baba oluşturmuştur. Çalışma grubunu oluşturan ebeveynlerin 208’i tekiz, 137’si ikiz çocuğa sahiptir. Çalışmada veri toplama araçları olarak; Kişisel Bilgi Formu, Okul Öncesi Dönem Annelik Bekçiliği Ölçeği ile Baba Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, anne bekçiliği ile baba katılımı ilgi ve yakınlık alt boyu ...Daha fazlası

Erişime Açık

Annelerin Doğumu Algılama Durumunun Ayrılma Anksiyetesi Üzerine Etkisi

KALKAN, Ebru

Araştırma, annelerin doğumu algılama durumlarının ayrılma anksiyetesi üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Konya’da özel bir hastanede tanımlayıcı ve ilişki arayıcı özellikte yapılmıştır. Araştırmaya doğum sonu 7. gün-6. hafta aralığında başvuran 305 kadın dahil edilmiştir. Araştırma verileri Tanıtıcı Bilgi Formu, Annenin Doğumu Algılama Ölçeği ve Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği ile toplanmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p < 0,05 olarak kabul edilmiştir. Katılımcıların yaş ortalaması 29,09 ± 6,48 olarak hesaplanmıştır. Kadınların %45,6’sının üniversite ve üzer ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, Şiddet İçerikli Dijital Oyunlar Oynayan Ergenlerin Saldırganlık Davranışına Etkisi

KELEŞ, Aynur

Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler ve yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte insanoğlunun bilgiye erişimi kolaylaşmıştır. Yaşanan bu gelişim ve değişim olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bilgisayarın ve internetin temel kullanım amacı iletişim olsada, günümüzde eğitim ve eğlence amaçlı da kullanımı oldukça yaygındır. Son on yılda ergenler bilgisayar ve interneti dijital oyunlar oynamak için kullanmaya başlamıştır. Ergenlik çağındaki bireyler arasında popüler olan dijital oyunlar, onlar için olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Özellikle dijital oyunlar ve saldırganlık davranışı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Pandemi Döneminde 48-72 Aylık Çocukların Öz Düzenlemelerinin Duygu İfadelerine Etkisinin Anneler Gözünden İncelenmesi

TURHAL, Hacer Büşra Nur

Bu çalışmada, 48-72 aylık çocukların pandemi döneminde öz düzenlemelerinin duygu ifadeleri üzerindeki etkilerini anneleri gözünden incelenmesini amaçlamıştır. Çalışma, nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak ‘Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği’ ve ‘Çocuk Duygu İfade Etme Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmaya, yaşları 48-72 ay arasında değişen, 66’sı kız ve 56’sı erkek toplam 122 çocuk ve annesi katılım sağlamıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel yöntemlerle analizi sonucunda, annelerinin gözünden çocukların öz düzenleme becerilerinden dikkat, çalı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ergenlik Döneminde Bağlanmanın Anne-Baba Tutumu ve Beslenme Özellikleri İle Liderlik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

SAÇAN, Eda Nur

Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminde bağlanmanın anne-baba tutumları ve cinsiyet özellikleri ile liderliğe etkisinin incelenmektedir. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evreni Konya ilinde seçilen Anadolu liselerin 9., 10., 11., 12. sınıflarda öğrenimlerini sürdürmekte olan öğrencilerdir. Araştırma sonucunda erkek katılımcıların liderlik özellikleri kadın katılımcıların liderlik özelliklerine göre daha yüksek olduğu; anne bağlanma düzeyi ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; anne baba tutumları ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; katı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yaratıcı Drama ve Orff Temelli Hazırlanan Eğitim Programının Ergenler Üzerinde Sosyal Görünüş Kaygısı Ve Öznel İyi Oluş Düzeylerine Etkisi

TEKBAŞ, Ulya

Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 14-15 yaş grubundan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli programla eğitim alan 29 öğrenci ve normal eğitimine devam eden 29 öğrenci yer almaktadır. Deney grubunda olan öğrencilere haftada 1 kez olmak üzere, her bir oturum 90 dakika sür ...Daha fazlası

Süresiz Ambargo

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılık Becerileri İle Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖZDENGÜLSÜN, Saadet

Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların yaratıcılık becerileri ve çalışma belleklerinin; okul türüne, cinsiyete ve okul öncesi eğitim süresine göre arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Konya ili ve ilçelerindeki Millî Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı resmi anaokullarına, resmi anasınıflarına, özel anaokullarına ve özel anasınıflarına devam eden 60-72 aylar arasında normal gelişim gösteren, ebeveynlerinden onam alınan ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms