- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Bu araştırmada Facebook’ta bulunma amaçları ile Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında bir ilişki olup olmadığı ölçülmüştür. Bu amaçla internet üzerinden 283 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları Facebook’ta bulunma amaçları olarak tanımlanan “sosyal arama” ve “sosyal tarama” değişkenleriyle Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında anlamlı ilişkiler olduğunu destekler niteliktedir.
TORLAK, Ömer | TİLTAY, Muhammet Ali | İŞLEK, Mahmut Sami | AY, Ufuk
Bu çalışmada Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütlerle ilgili yapılan çalışmaların bir değerlendirilmesi yapılmıştır. 1999 ile 2015 yılları arasında Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütleri konu alan kitaplar, makaleler, bildiriler ile yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelendiği çalışmada mevcut durum ve yönelimler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kâr amaçsız örgütlerle ilgili yapılan çalışmalarda hangi konuların ağırlıklı olarak ele alındığı sınıflandırılmıştır. Çevrimiçi ve basılı kaynakların taranmasıyla ulaşılan yayınların her biri ele aldığı konu bağlamında temel ve alt kategorilere ay ...Daha fazlası
TORLAK, Ömer | ÖZMEN, Müjdat | TİLTAY, Muhammet Ali | İŞLEK, Mahmut Sami | AY, Ufuk
Purpose The purpose of this paper is to theorize and empirically investigate the formation of consumer’s consumption ritual experiences and discourses associated with Feast of Sacrifice. Design/methodology/approach The authors have approached the data from assemblage theory perspective. By use of ethnographic participant observation and in-depth interviews, seven themes are uncovered and discussed: meaning of Qurban, preparation of the ritual, Qurban choice, meat, Qurban ritual, marketplace and framing of discourses. Findings This study provides a theoretical development in which it depicts th ...Daha fazlası
Anahtar kelimeler: materyalizm, sosyal kıyaslama, aile iletişimi, arkadaş iletişimi 1.Giriş Materyalizm genel anlamı ile tüketicinin dünya malına atfettiği önem olarak tanımlanabilir. Materyalizmin en üst seviyesinde, böyle metaların bireyin yaşamında merkezi bir konum işgal ettiği ve onun için en büyük tatmin yahut tatminsizlik kaynağı olduğuna inanılır (Belk,1984). Belk (1985) materyalizmi; sahip olma, cömert olmama, kıskanma (imrenme) gibi kişisel özelliklerle ilişkilendirmektedir. Tüketim ve dolayısıyla materyalizm sadece yetişkinleri kapsamaz. Geleceğin potansiyel tüketicileri olarak genç ...Daha fazlası
TORLAK, Ömer | ÖZMEN, Müjdat | İŞLEK, Sami | AY, Ufuk | TİLTAY, Muhammet Ali
Giriş ve Çalışmanın Amacı Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak üzere farklı kültürlerde kendine yer bulduğu söylenebilir. Bununla birlikte ticari süreçlerin söz konusu olduğu ve aynı zamanda ekonomik etkisinin hem yerel hem de küresel ölçekte arttığı bir ritüel kavramı söz konusudur. Bazı ritüellere yerel topluluklarda sınırlı sayıda tüketici tarafından katılım sağlanırken Sevgililer Günü veya Ramazan Bayramı gibi kutsal ve seküler özellikle ...Daha fazlası
Bu araştırmanın amacı hane halkı düzeyinde gerçekleşen gıda israfı ile alakalı literatürün eleştirel bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla akademik amaçlı yayın yapan hakemli dergilerde yayınlanan makaleler taranmış, araştırmanın amacı ile alakalı olmayan yayınlar kapsam dışı bırakılmıştır. Yapılan analiz neticesinde ilgili literatürün üç temel tema olarak ele alınabileceği ortaya konulmuştur. Bu temalar demografik karakteristikler, gıda israfına yönelik psikolojik değerlendirmeler, gıda israfına yönelik sosyolojik değerlendirmeler olarak isimlendirilmiştir. Gıda israfına yönelik psikoloj ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.