Pazarlama İletişim Araçlarının Üniversite Tercihine Etkisi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

Tanıtım ve pazarlama; bir kuruluşun/ şirketin/ firmanın, arzını sağladığı ürün ve hizmetlerin niteliklerini, kuruluşun kurumsal kimliğini, yenilikçi teknolojilerini kullanır ve değerli bilgileri geniş halk kitlelerinin fark etmelerini, benimsemelerini ve desteklemelerini sağlar. Bu bağlamda gerçekleştirilen faaliyetler bütününün tamamına tanıtım ve pazarlama denir. Geçmişten beri kuruluşların tanıtım faaliyetleri; televizyon, radyo, gazete ve dergiler, internet, açık hava alanları, basılı araçlar ya da diğer tanıtım yollarıyla yapılmaktadır. Günümüzde ise serbest piyasa koşullarında yükselen rekabet ve gelişen eğitim şartları tanıtımı ve pazarlamayı tüm eğitim kurumları için zorunlu kılmaktadır. Bu yüksek lisans tez çalışmasında pazarlama konusu eğitim pazarlaması, üniversitelerin pazarlama iletişim stratejileri olarak ele alınmaktadır. Yüksek Öğretim Kurumu'nun web sayfasında 2019 yılı itibariyle Türkiye genelinde 129 devlet, 72 vakıf ve 5 meslek yüksekokulu olarak toplamda 206 yükseköğretim kurumu aktif olarak eğitim öğretim hayatına devam etmektedir. Her geçen gün üniversitelerin artmakta olan sayısı ve ayrıca yurt içi ve dışı üniversite tercih seçeneklerinin oluşması sonucu üniversiteler arasında da kıyasıya rekabete sebep olmaktadır. Zira üniversiteler bir yandan nitelikli öğrenci ve öğretim elemanlarını kazanabilmek bir yandan da kurumlar ve toplumla ilişkilerini geliştirebilmek bakımından pazarlamaya ihtiyaç duymaktadır. Sayıları her geçen gün artan üniversiteler için kaliteli bir akademik ve idari kadro oluşturmak, kampüs alanını cazibe merkezi haline getirmek, hedef kitle tarafından bilinirliği artırmak, pozitif bir imaja sahip olmak, sınav sisteminde üst sıralarda yer alan daha fazla öğrenciye sahip olmak gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Tüm bu sebeplere ilave olarak üniversiteler arası rekabete ayak uydurmak ve sektörde ayakta kalabilmek, üniversiteler için "pazarlama iletişim stratejileri" kavramını gündeme getirmiştir. Vakıf üniversitelerinin pazarlama iletişim stratejilerini anlamaya yönelik oluşturulan bu yüksek lisans tezinde üniversitelerin sadece bir iş bulma merkezi değil aynı zamanda eğitim hizmeti sunduğu kitle için entelektüel ve akademik bilgi üreten kurumlar olduğu vurgulanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin üniversite tercihlerini etkileyen faktörlerin tespit edilebilmesi için entelektüel ve akademik bilgi üretiminin yanı sıra sosyal yaşamın doyuruculuğuna yönelik de anket soruları öğrencilere yöneltilmiştir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Hizmet Pazarlaması, Pazarlama İletişim Stratejisi, Eğitim Pazarlaması, Üniversite, Vakıf Üniversitesi Promotion and marketing utilize qualities of services and products, corporate identity, innovative technologies provided by an institution/ a company/ a firm and they help the masses acquire, adopt and support valuable information. All activities which are performed in this sense are called promotion and marketing. Up until now promotion and marketing practices of institutions have been realized via the television, the radio, the newspaper, the magazine, the internet and by other promotion means. However, nowadays booming competition in the free market and improved educational conditions has made promotion and marketing a must for all educational institutions. The theme of this study is to discuss educational marketing within the scope of marketing, and communication strategies. As of 2019, there are 129 state universities, 72 foundation universities, 5 vocational schools, which actively maintain teaching and training, on Council of Higher Education's web site. Increasing number of universities and opportunity to choose the domestic and foreign universities have resulted in vehement competetion among universities. Because universities need marketing both to obtain qualified students and insturctors and to improve their relationships with other institutions and the masses. For the incresing number of universities; obtaining qualified academic and administartive staff, making the university campus center of attraction, increasing reputation among the target group, creating a positive image, and having more high ranking students from central examination system are some of the necessities. In this postgraduate Tez ,which was formed to understand marketing communication strategies, it has been emphsised that universites are not the mere locations to find jobs, but also are instutions which produce intellectual and academic knowledge for the population to whom they provide education with Key Words: Marketing, Service Marketing, Marketing Communication Strategy, Education Marketing, University, Foundation University

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
28 Nisan 2024 19:46
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Pazarlama İletişim Araçlarının Üniversite Tercihine Etkisi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AÇIKGÖZ, Zeyd
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Foundation University
Konu Başlıkları
(dc.subject)
University
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Education Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing Communication Strategy
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Service Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Vakıf Üniversitesi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üniversite
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim Pazarlaması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama İletişim Stratejisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hizmet Pazarlaması
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÜNÜSAN, Çağatay
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-11-07T13:56:47Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-11-07T13:56:47Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Tanıtım ve pazarlama; bir kuruluşun/ şirketin/ firmanın, arzını sağladığı ürün ve hizmetlerin niteliklerini, kuruluşun kurumsal kimliğini, yenilikçi teknolojilerini kullanır ve değerli bilgileri geniş halk kitlelerinin fark etmelerini, benimsemelerini ve desteklemelerini sağlar. Bu bağlamda gerçekleştirilen faaliyetler bütününün tamamına tanıtım ve pazarlama denir. Geçmişten beri kuruluşların tanıtım faaliyetleri; televizyon, radyo, gazete ve dergiler, internet, açık hava alanları, basılı araçlar ya da diğer tanıtım yollarıyla yapılmaktadır. Günümüzde ise serbest piyasa koşullarında yükselen rekabet ve gelişen eğitim şartları tanıtımı ve pazarlamayı tüm eğitim kurumları için zorunlu kılmaktadır. Bu yüksek lisans tez çalışmasında pazarlama konusu eğitim pazarlaması, üniversitelerin pazarlama iletişim stratejileri olarak ele alınmaktadır. Yüksek Öğretim Kurumu'nun web sayfasında 2019 yılı itibariyle Türkiye genelinde 129 devlet, 72 vakıf ve 5 meslek yüksekokulu olarak toplamda 206 yükseköğretim kurumu aktif olarak eğitim öğretim hayatına devam etmektedir. Her geçen gün üniversitelerin artmakta olan sayısı ve ayrıca yurt içi ve dışı üniversite tercih seçeneklerinin oluşması sonucu üniversiteler arasında da kıyasıya rekabete sebep olmaktadır. Zira üniversiteler bir yandan nitelikli öğrenci ve öğretim elemanlarını kazanabilmek bir yandan da kurumlar ve toplumla ilişkilerini geliştirebilmek bakımından pazarlamaya ihtiyaç duymaktadır. Sayıları her geçen gün artan üniversiteler için kaliteli bir akademik ve idari kadro oluşturmak, kampüs alanını cazibe merkezi haline getirmek, hedef kitle tarafından bilinirliği artırmak, pozitif bir imaja sahip olmak, sınav sisteminde üst sıralarda yer alan daha fazla öğrenciye sahip olmak gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Tüm bu sebeplere ilave olarak üniversiteler arası rekabete ayak uydurmak ve sektörde ayakta kalabilmek, üniversiteler için "pazarlama iletişim stratejileri" kavramını gündeme getirmiştir. Vakıf üniversitelerinin pazarlama iletişim stratejilerini anlamaya yönelik oluşturulan bu yüksek lisans tezinde üniversitelerin sadece bir iş bulma merkezi değil aynı zamanda eğitim hizmeti sunduğu kitle için entelektüel ve akademik bilgi üreten kurumlar olduğu vurgulanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin üniversite tercihlerini etkileyen faktörlerin tespit edilebilmesi için entelektüel ve akademik bilgi üretiminin yanı sıra sosyal yaşamın doyuruculuğuna yönelik de anket soruları öğrencilere yöneltilmiştir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Hizmet Pazarlaması, Pazarlama İletişim Stratejisi, Eğitim Pazarlaması, Üniversite, Vakıf Üniversitesi Promotion and marketing utilize qualities of services and products, corporate identity, innovative technologies provided by an institution/ a company/ a firm and they help the masses acquire, adopt and support valuable information. All activities which are performed in this sense are called promotion and marketing. Up until now promotion and marketing practices of institutions have been realized via the television, the radio, the newspaper, the magazine, the internet and by other promotion means. However, nowadays booming competition in the free market and improved educational conditions has made promotion and marketing a must for all educational institutions. The theme of this study is to discuss educational marketing within the scope of marketing, and communication strategies. As of 2019, there are 129 state universities, 72 foundation universities, 5 vocational schools, which actively maintain teaching and training, on Council of Higher Education's web site. Increasing number of universities and opportunity to choose the domestic and foreign universities have resulted in vehement competetion among universities. Because universities need marketing both to obtain qualified students and insturctors and to improve their relationships with other institutions and the masses. For the incresing number of universities; obtaining qualified academic and administartive staff, making the university campus center of attraction, increasing reputation among the target group, creating a positive image, and having more high ranking students from central examination system are some of the necessities. In this postgraduate Tez ,which was formed to understand marketing communication strategies, it has been emphsised that universites are not the mere locations to find jobs, but also are instutions which produce intellectual and academic knowledge for the population to whom they provide education with Key Words: Marketing, Service Marketing, Marketing Communication Strategy, Education Marketing, University, Foundation University
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Marketing Communication Strategies in Foundation Universities and The Case Of a Foundation University
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1563
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms