Sosyal Medya Reklamcılığındaki Gelişmeler Ve Instagram Reklamcılığının Genç Tüketiciler Üzerindeki Etkileri: Bölgesel Bir Araştırma

Günümüzde sosyal medya, beşeri ilişkilerden ekonomiye kadar hayatın her alanını etkilemektedir. İnsanların birbirleriyle olan iletişim şekillerini ve etkileşimlerini değiştirerek farklı boyuta taşıyan sosyal medya, bilgiye, çevremizde olup bitenlere ve dünyaya erişimi olağanüstü şekilde hızlanmaktadır. Satış pazarlama ve reklam stratejilerinde de etkisini gösteren sosyal medya; bloglar, mikrobloglar, podcastler, içerik toplulukları, sosyal ağlar gibi birçok araca sahiptir. Bu çalışma, sosyal medya araçlarının satınalma ve reklam stratejilerindeki yerini ve tüketicilerin ürün tercihlerinde instagram reklamlarının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında, Isparta ilinde ikamet eden ve sosyal medyayı aktif biçimde kullanan 385 genç tüketiciden veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS programında testler yapılarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre sosyal medya reklam algısı ile satınalma davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında sosyal medya reklam algısı ile satınalma öncesi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu kapsamda sosyal medya reklamcılığının marka ile tüketici arasındaki iletişimi desteklediği görülmektedir. Sürdürülebilir kârlılık için markaların sosyal medya reklamcılığına daha fazla yatırım yapması gerektiği görülmektedir. Today, social media affects every area of life from human relations to economy. Social media, which changes the way people communicate and interact with each other, to a different dimension, accelerates access to information, what is happening around us and the world in an extraordinary way. Social media showing the impact on sales marketing and advertising strategies; blogs, microblogs, podcasts, content communities, social networks. This study aims to reveal the role of social media tools in purchasing and advertising strategies and the effect of Instagram ads on consumers' product preferences. For this purpose, data were obtained from 385 young consumers who live in Isparta province and who actively use social media. The collected data were interpreted by performing tests in SPSS program. According to the results of the analysis, there was a significant relationship between social media advertising perception and purchasing behavior. In addition, there was a significant relationship between social media advertising perception and pre-purchase. In this context, it is seen that social media advertising supports the communication between the brand and the consumer. For sustainable profitability, brands need to invest more in social media advertising.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal Medya Reklamcılığındaki Gelişmeler Ve Instagram Reklamcılığının Genç Tüketiciler Üzerindeki Etkileri: Bölgesel Bir Araştırma
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
OKUTAN, Metin
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÇALIK, AHMET
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-01-09T13:53:12Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-01-09T13:53:12Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzde sosyal medya, beşeri ilişkilerden ekonomiye kadar hayatın her alanını etkilemektedir. İnsanların birbirleriyle olan iletişim şekillerini ve etkileşimlerini değiştirerek farklı boyuta taşıyan sosyal medya, bilgiye, çevremizde olup bitenlere ve dünyaya erişimi olağanüstü şekilde hızlanmaktadır. Satış pazarlama ve reklam stratejilerinde de etkisini gösteren sosyal medya; bloglar, mikrobloglar, podcastler, içerik toplulukları, sosyal ağlar gibi birçok araca sahiptir. Bu çalışma, sosyal medya araçlarının satınalma ve reklam stratejilerindeki yerini ve tüketicilerin ürün tercihlerinde instagram reklamlarının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında, Isparta ilinde ikamet eden ve sosyal medyayı aktif biçimde kullanan 385 genç tüketiciden veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS programında testler yapılarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre sosyal medya reklam algısı ile satınalma davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında sosyal medya reklam algısı ile satınalma öncesi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu kapsamda sosyal medya reklamcılığının marka ile tüketici arasındaki iletişimi desteklediği görülmektedir. Sürdürülebilir kârlılık için markaların sosyal medya reklamcılığına daha fazla yatırım yapması gerektiği görülmektedir. Today, social media affects every area of life from human relations to economy. Social media, which changes the way people communicate and interact with each other, to a different dimension, accelerates access to information, what is happening around us and the world in an extraordinary way. Social media showing the impact on sales marketing and advertising strategies; blogs, microblogs, podcasts, content communities, social networks. This study aims to reveal the role of social media tools in purchasing and advertising strategies and the effect of Instagram ads on consumers' product preferences. For this purpose, data were obtained from 385 young consumers who live in Isparta province and who actively use social media. The collected data were interpreted by performing tests in SPSS program. According to the results of the analysis, there was a significant relationship between social media advertising perception and purchasing behavior. In addition, there was a significant relationship between social media advertising perception and pre-purchase. In this context, it is seen that social media advertising supports the communication between the brand and the consumer. For sustainable profitability, brands need to invest more in social media advertising.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Developments In Social Media Advertising And The Effects Of Instagram Advertising On Young Consumers: A Regional Research
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1588
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms