Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 9 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Güçlendirilmiş dolgu duvarlı betonarme çerçevelerin sismik davranışı

TURAN, Mustafa

Türkiye, dünyanın en aktif deprem kuşaklarından biri üzerindedir. Son yüzyılda birçok yıkıcı deprem sonucunda yüksek can kaybı meydana gelmiştir. Bu da gösteriyor ki, deprem performansı düşük konutların hızlı, ekonomik, uygulanabilir ve etkili güçlendirme metotları ile iyileştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmadaki amaç, deprem davranışı yetersiz betonarme çerçevelerin dolgu duvarlarında düzlem dışı davranışı sınırlandırmak ve dolgu duvarların güçlendirilerek çerçeveye olan katkılarını iyileştirilmesini araştırmaktır. Bu çalışmada, ülkemizde bulunan binalarda sıklıkla gözlenen kusurlara sahip, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Murfor İle Güçlendirilmiş Yığma Tuğla Duvarların Kayma Dayanımlarının Deneysel incelenmesi

UÇAR, Ertuğrul

Bu projede yığma binalarda kullanılan duvarların dayanıklılığını murfor kullanılarak arttırılması amaçlanmıştır. Murfor iki paralel telin, birbirine sürekli zigzag bir tel ile kaynaklanarak birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir prefabrik donatıdır. Murfor kullanımının avantajları; yığma binalarda hamal ve odaları birbirinden ayıran duvarları murfor kullanılarak yapının rijitliğinin arttırılması ve ani gelişen göçme tehlikesini ortadan kaldırılması ve kat yüksekliği fazla olan binalarda murfor kullanılması çatlak oluşumunun engellenmesinde ve dayanıklılığının arttırılmasında çok etkilidir. Projed ...Daha fazlası

Erişime Açık

İnşaat projelerinde gecikme ve verimliliği düşüren etkenlerin analizi

ÖZKÜMÜŞ, Selman

İnşaat projeleri için en önemli başarı ölçütlerinden olan süre ve maliyet kalemlerini doğrudan etkileyebilecek olan gecikme ve verimlilik kaybı riskleri mevcuttur. Bu çalışma kapsamda hazırlanacak inşaat sözleşmeleri için bir örnek olmak için gecikme ve verimlilik kayıpları incelenmiş ve bu etkenlerin neden olacağı süre ve maliyet kaybını henüz açığa çıkmadan önüne geçilmesi amaçlamaktadır. Tez kapsamında; gecikmelerin türlerini araştırıp ortaya çıkarmak, ortaya çıkmış olan bu gecikme türlerinin, proje ve anlaşmazlıklar üzerindeki etkisini incelemek, bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya Kentindeki Toplu Taşıma Kullanımı ve Etkinlik Değerlendirmesi

ÖZKAN UZUN, Berra

Toplu taşıma (TT), sürdürülebilir taşımacılığın gerekli ancak çok zorlu bir bileşenidir, çünkü Türkiye’de TT operasyonları yüksek maliyetlidir (genellikle sübvanse edilir) ve geleneksel olarak saha tecrübesine, yöneticilerin görüşlerine veya bireylerin geri bildirimlerine dayanarak planlanmış ve işletilmiştir. Kırsal alanlardan gelen büyük göçler nedeniyle kentsel alanların boyutundaki artışlar, TT planlama ve yönetiminde yeni bir zorluk katmanı yaratmıştır. Bu sorun, TT için katma değer olarak güvenilir veri toplanmasına olanak sağlayan akıllı kart sistemleri gibi son zamanlarda konuşlandırıl ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya İli, Selçuklu İlçesi, Feritpaşa Mahallesi 13217 Ada 1 Parsel ve 13218 Ada 1 Parsel ‘İn En Verimli ve En İyi Kullanımı İlkesine (Evik) Göre Değer Analizi

ARSLAN, Ezgi Bilge

Bu yüksek lisans tezi, verimlilik ve en etkin ve verimli kullanım ilkesine göre bir değer analizi gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Değer analizi, bir sistemin veya kaynağın mevcut durumunu ve potansiyel değerini belirlemek için kullanılan bir yöntemdir. En etkin ve verimli kullanım ilkesi, gayrimenkul yönetimi ve şehir planlaması gibi alanlarda uzun bir tarihe sahiptir. 18. ve 19. yüzyıllarda gerçekleşen Sanayi Devrimi‘nden sonra, sanayi üretimi artmış ve kentsel nüfus hızla büyümüştür. Bu dönemde, fabrikaların ve işçi konutlarının verimli bir şekilde planlanması ve kullanılması ihtiyacı orta ...Daha fazlası

Erişime Açık

Farklı Şekillerde Güçlendirilmiş Taşıyıcı Gazbeton Duvarların Mekanik Davranışlarının Deneysel Olarak İncelenmesi

BOZTAŞ, Muhammed

Yığma yapılar; esas taşıyıcı elemanı doğal taş, kumtaşı, tuğla gibi süneklikleri az gevrek malzemeler ile inşa edilmiş yapılardır. Bu tür yapıların, düşey ve yatay deprem yüklerine dayanımda duvar geometrisinin, duvarda kullanılan malzeme özeliklerinin ve duvar işçiliğinin belirgin payı vardır. Taşıyıcı duvarlar, deprem kuvvetleri nedeniyle oluşan çekme gerilmelerini karşılayacak deformasyon yeteneğinden yoksundur. Nadiren yaşanan kuvvetli deprem etkisinin yanı sıra zaman içindeki bozunmalar, yapının hizmet amacına aykırı kullanılması gibi sebepler nedeniyle duvarlar yatay yük taşıma kapasites ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mikrofiber donatıların beton ile donatı arasındaki aderansa ve beton basınç dayanımına etkileri

TEKELİ, İsmail Emre

Bu çalışmada 3 farklı mikrofiber katkı donatısından değişken oranlar kullanılarak katkılı beton numuneleri üretilmiş, bu numuneler basınç ve de çelik çubuk çekme deneylerine tabi tutulmuştur. Mikrofiber katkı donatılarından polipropilen elyaf, cam elyaf, karbon elyaf malzemelerinin her birinden %1, %0,5, %0,25 oranlarında katkı kullanılarak ve katkısız olarak çelik çubuk çekme deneyi ve beton basınç deneyi için küp numuneler hazırlanmıştır. Çelik çubuk çekme deneyi için hazırlanan numunelere aderans boyları 5cm, 10cm, 15cm olmak üzere Ø10 çelik çubuklar yerleştirilmiş ve toplamda 90 adet çelik ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kesme Bölgesindeki Soğuk Derzin Kirişlerin Tasarım Kapasitesine Etkisinin Deneysel Olarak Araştırılması

GÜZ, Hediye

Betonarme taşıyıcı elemanların yapım aşamasında beton dökümünün kolon kiriş gibi birbiriyle bağlantılı yapı elemanlarının tek parça halinde yapılması ya da dökülmesi gerekmektedir. Fakat çeşitli aksaklıklardan dolayı beton dökümünün yarım kaldığı durumlarda soğuk derz denilen ek yerleri meydana gelmektedir. Soğuk derz, betonun farklı zamanlarda dökümünün gerçekleşmesinden dolayı beton ara yüzünde aderans zayıflığının oluşmasına sebep olan bir imalat hatasıdır. Betonarme yapılarda meydana gelen bu soğuk derz yerlerinde oluşacak davranışın belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmada, kesme bölgesindeki ...Daha fazlası

Erişime Açık

Değişken Boy Ve Yerleşime Sahip Betonarme Perdelerin Yapı Davranışına Etkisi

SİFİL ÖZFALCI, Özge

Ülkemiz, dünyanın önemli deprem kuşaklarından biri olan Alp-Himalaya deprem kuşağı üzerinde yer almaktadır. Buna bağlı olarak ülkemizin deprem ülkesi olduğunu söylemek mümkündür. Betonarme binaların taşıyıcı sistem dizaynındaki en önemli faktörlerden bazıları, perde duvarlarının sayısı,yerleşimi ve kesit alanlarıdır. Yapının rijitliğini artırmak ve ötelenmeyi önlemek için taşıyıcı sistemde perde duvarların kullanılması ülkemiz gibi deprem kuşağında bulunan ülkelerde zorunlu hale gelmiştir. Perdelerin eğilme rijitliği oldukça yüksek olduğundan, yapıya etki eden yatay yüklerin büyük bir kısmı pe ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms