Konaklama İşletmelerinde Hizmet içi Eğitimin Önemi: Konya İlinde Faaliyet Gösteren Bakanlık Onaylı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

  • Yazar/lar BARAN, Güven
  • Tez Danışmanı ÜNÜSAN, Çağatay
  • Yayın Türü Tez
  • Yayın Tarihi 2020
  • Tek Biçim Adres http://hdl.handle.net/20.500.12498/1758

Otel işletmeleri yeni müşteriler kazanması, kâr elde etmesi ve piyasada etkin bir konumda yer alabilmesi için bazı arayışlarda bulunmaktadır. İşletmeler en önemli önceliği yeni yaratıcı düşünceyi getiren ve değer katan iş görenlerin gelişimi hizmet içi eğitim türleri ile gerçekleştirmektedir. Araştırmada hizmet içi eğitimin Konya ilinde faaliyet gösteren bakanlık onaylı otel işletmelerindeki önemi üzerine araştırma yapılmış olup bu araştırmanın neticesinde genel bilgiler (kavramsal çerçeve) ve nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği uygulanmıştır. Anketin birinci bölümü demografik sorulardan oluşmaktadır. Anketin ikinci bölümünde işe yeni başlayan personele uygulanan oryantasyon, görev yeri değişen personele uygulanan rotasyon, mesleki geliştirme eğitimi ve hizmet içi eğitim alt boyutları ile ilgili anket soruları bulunmaktadır. Araştırma Konya ilinde faaliyet gösteren bakanlık onaylı otel işletmelerinde gerçekleştirilmiş ve anket formu otel işletmelerinde çalışan toplam 267 kişiye dağıtılmış olup, oryantasyon bölümü ile ilgili soruları yanıtlayanların sayısı 249 kişi, rotasyon bölümü için 184 kişi, mesleki geliştirme eğitimi 228 kişi ve hizmet içi eğitim programının etkinliği bölümü için 238 kişinin yanıtları ele alınmıştır. Verilerin analizi için SPSS programından faydalanılmıştır. Araştırma uygulaması ilişkin standart sapma, yüzdelik dağılım ve frekans değerleri kullanılmıştır. Araştırmada, ki kare, normallik ve tek yönlü anova testi uygulanmıştır. Hotel businesses are performing the necessary searches to gain new customers, make profits and have an effective position in the market. The development of those who bring new ideas and add values is realized through in-service training. In the study, a research has been conducted on the importance of in-service training in hotel enterprises, and as a result of this research, a literature review and a survey technique, which is a quantitative research method, have been implemented. The first part of the survey consists of demographic information. The second part of the survey included orientation provided to the new personnel, rotation applied to the personnel in case of a change in position, professional development and in-service training. The research was carried out in hotel establishments in the concept of 3.4 and 5 stars in Konya, and the questionnaire was distributed to a total of 267 people working at hotel establishments, the number of those who answered the questions about the orientation section was 249 people, the rotation department was 184, and the vocational development training was 228. SPSS was used to analyze the data. Standard deviation, percentage distribution and frequency comparison were conducted within the scope of the research application. Chi square and One Way Anova Test were applied.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
21 Nisan 2024 06:00
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konaklama İşletmelerinde Hizmet içi Eğitimin Önemi: Konya İlinde Faaliyet Gösteren Bakanlık Onaylı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BARAN, Güven
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÜNÜSAN, Çağatay
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-07-22T11:09:17Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-07-22T11:09:17Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Otel işletmeleri yeni müşteriler kazanması, kâr elde etmesi ve piyasada etkin bir konumda yer alabilmesi için bazı arayışlarda bulunmaktadır. İşletmeler en önemli önceliği yeni yaratıcı düşünceyi getiren ve değer katan iş görenlerin gelişimi hizmet içi eğitim türleri ile gerçekleştirmektedir. Araştırmada hizmet içi eğitimin Konya ilinde faaliyet gösteren bakanlık onaylı otel işletmelerindeki önemi üzerine araştırma yapılmış olup bu araştırmanın neticesinde genel bilgiler (kavramsal çerçeve) ve nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği uygulanmıştır. Anketin birinci bölümü demografik sorulardan oluşmaktadır. Anketin ikinci bölümünde işe yeni başlayan personele uygulanan oryantasyon, görev yeri değişen personele uygulanan rotasyon, mesleki geliştirme eğitimi ve hizmet içi eğitim alt boyutları ile ilgili anket soruları bulunmaktadır. Araştırma Konya ilinde faaliyet gösteren bakanlık onaylı otel işletmelerinde gerçekleştirilmiş ve anket formu otel işletmelerinde çalışan toplam 267 kişiye dağıtılmış olup, oryantasyon bölümü ile ilgili soruları yanıtlayanların sayısı 249 kişi, rotasyon bölümü için 184 kişi, mesleki geliştirme eğitimi 228 kişi ve hizmet içi eğitim programının etkinliği bölümü için 238 kişinin yanıtları ele alınmıştır. Verilerin analizi için SPSS programından faydalanılmıştır. Araştırma uygulaması ilişkin standart sapma, yüzdelik dağılım ve frekans değerleri kullanılmıştır. Araştırmada, ki kare, normallik ve tek yönlü anova testi uygulanmıştır. Hotel businesses are performing the necessary searches to gain new customers, make profits and have an effective position in the market. The development of those who bring new ideas and add values is realized through in-service training. In the study, a research has been conducted on the importance of in-service training in hotel enterprises, and as a result of this research, a literature review and a survey technique, which is a quantitative research method, have been implemented. The first part of the survey consists of demographic information. The second part of the survey included orientation provided to the new personnel, rotation applied to the personnel in case of a change in position, professional development and in-service training. The research was carried out in hotel establishments in the concept of 3.4 and 5 stars in Konya, and the questionnaire was distributed to a total of 267 people working at hotel establishments, the number of those who answered the questions about the orientation section was 249 people, the rotation department was 184, and the vocational development training was 228. SPSS was used to analyze the data. Standard deviation, percentage distribution and frequency comparison were conducted within the scope of the research application. Chi square and One Way Anova Test were applied.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
The Importance of In-Service Training in In Hospitality Industry: A Research on Ministry Approved Hotel Enterprises Operating in Konya Province
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1758
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms