- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Ülkemizde KOBİ'lerin karşı karşıya kaldıkları sorunların başında finansal sorunlar gelmektedir. Zira ülkemizde KOBİ'ler, hem ülkemizdeki büyük ölçekli işletmelere göre hem de gelişmiş ülkelerdeki KOBİ'lere göre çok daha az oranda kredilendirme olanaklarından yararlanabilmektedirler. Bu bağlamda da sıklıkla kredi ve finansman sorunu yaşayan KOBİ'ler, ülkemizde ihtiyaçlarına cevap verebilecek düzeyde bir kredilendirme ve bankacılık sistemi eksikliği olması dolayısıyla sorun yaşamaktadırlar. Bu araştırmanın önemi KOBİ'lerin yaşadığı finansal sorunları ortaya koymaktır. Bu kapsamda anket yöntemi u ...Daha fazlası
Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) neredeyse dünyadaki bütün ekonomilerin belkemiğini oluşturur. Ekonomik kalkınma için, girişimciliğe öncülük eden KOBİ'lerin gelişmesine yardımcı olmak gerekmektedir. Performanslarının az olması, ürün kalitesinin düşük olması KOBİ'lerin yeni pazarlara açılmalarını engelleyen durumlardandır. İhracatta meydana gelebilecek sorunlar KOBİ'leri ihracat yapmaktan alıkoyabilir. Bu durumda temel sorunların saptanarak, etkili ve yapıcı tedbirlerin alınması KOBİ'lerin yararına olacaktır. Bu araştırmada, KOBİ'ler ve KOBİ'lerin uluslararası pazarlara açılmak için ihra ...Daha fazlası
Günümüzde az sayıda çalışanları bulunan işletmelerden binlerce çalışanı bulunan işletmelere kadar her biri farklı kapasitede ve büyüklükteki işletmeler bilgi teknolojilerini kullanmakta ve bilgi teknolojilerinin avantajlarından yararlanmaktadır. Bilgi teknolojileri bu işletmelere sağladığı pek çok yarar karşısında birçok riski de barındırır. KOBİ'ler için bu riskleri önlemek büyük işletmelere oranla daha zordur ve siber tehditlerden daha çok zarar görmektedirler. Bu tez çalışmasında, KOBİ'lerde bilgi teknolojileri güvenliği ve KOBİ'lerin karşılaşabilecekleri bilgi teknolojileri güvenliği tehdi ...Daha fazlası
Marka yönetimi ile ilgili çalışmaların, tüketim malları gruplarından hizmet sektörüne kadar geniş bir alanı kapsadığı görülmektedir. Hangi sektörde olursa olsun şirketler, ürünlerini iyi bir marka yönetimi çalışması ile rakiplerinden ayırt edecek noktaya taşımış ve güçlü bir pozisyonda olan şirketler haline geldiği görülmüştür. Bundan dolayı, rekabet gücüne önem veren işletmelerin markaya yatırım yaptıktan sonra, markalarını korumaları ve markalaşma proseslerinde markalarını ihya edecek şekilde yönetmeye çalışmaları ve bu çalışmayı profesyonel bir prosedürde yapmak için uzman kişilerle iş birl ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.