Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 14 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi

MEŞİN, Kevser

Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki güçlerini korumak için firmalarını ihracata teşvik etmekte ve bunun için gerekli altyapı yatırımlarını yapmaktadırlar. Artan uluslararası ticaret de beraberinde büyük miktarda ürünlerin pek çok paydaşın ve kısıtlamanın olduğu kompleks bir tedarik zinciri ile taşınmasını zorunlu kılmaktadır. Bu da ancak tüm bileşenleri ile etkili bir lojistik performansının sergilenmesi ile sağ ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü

YILMAZ, Mustafa

İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerini ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi

KARABIYIK, Mine

İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar vericiler tarafından hedeflenmekte olup bu noktada ihracat teşvikleri ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada, Konya imalat sanayisi açısından ihracat teşviklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle araştırmanın amacı ve kapsamına yer verilmiştir. Ardından iki bölümde dış ticaret ve ihracat finansmanı konularının ele alındığı kavramsal çerçeve sunulmuştur. Bunun y ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Yapan İşletmelerin Rekabet Stratejileri ve Sürdürülebilirliğin Firma İhracat Performansına Etkisi

KARAKOÇ, Mustafa

Sürdürülebilirlik gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi anlamında kritik öneme sahip olan kavramlardan birisidir. Günümüzde her alanda önem kazanmış olan sürdürülebilirlik, ihracat yapan işletmelerin devamlılığı için de oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı sürdürülebilirlik unsurunun ihracatçı firmaların ihracat performansına etkisini ölçmek olarak belirlenmiştir. Bu amaçla birlikte ihracatçı firmaların rekabet stratejileri ve rekabet stratejisi geliştiren firmaların sağlayacakları rekabet üstünlüklerinin önemi konu alınmıştır. Aynı zamanda literatürdek ...Daha fazlası

Erişime Açık

Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi

SHABAN, Ahmed

Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle pazar seçimi doğru olmalıdır. Firmanın uluslararası pazar seçimi kararını verirken dikkate alabileceği birçok faktör vardır. Bunlardan en önemlileri arasında risk faktörü yer almaktadır. Uluslararası pazar seçimi, çok uluslu firmaların başarısında veya başarısızlığında kritik bir bileşendir. Zira firmalar uluslararası pazar seçiminde başarılı olursa firma kazanç elde edebilir ...Daha fazlası

Erişime Açık

Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi

YAPALI, Leyla

Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin internet ortamında da yapılması ihtiyacı doğmuştur. Pazarlamacıların büyük internet pazarındaki milyonlarca tüketiciye hızlı ve minimum maliyetle ulaşabilme çabasının sonucu olarak viral pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Viral pazarlama, pazarlama mesajının internet ortamında, tüketicilerin birbirine aktarmasını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Bu çalışma, viral pazarlam ...Daha fazlası

Erişime Açık

Covid 19 Pandemi Sürecinin İstihdam ve Dijitalleşme Üzerine Etkisi: Konya İli Örneği

ÜNAL, Şeyda Gizem

İnsanlık tarihi iktisadi, idari, siyasal, kültürel, sağlık açılardan toplumu etkileyen ve toplum üzerinde değişimlere neden olan birçok krize tanıklık etmiştir. Covid 19 virüsü Çin'in Vuhan Şehrinde ortaya çıkan, hızlı bulaş özelliği ve küreleşmenin etkisiyle kısa sürede dünyanın her yerine yayılan, başlangıçta insan sağlığını ilerleyen süreçte ekonomik, kültürel, sosyal her alanı derinden etkileyerek, dünyanın dinamiklerini değişmesine ve küresel bir krize sebep olan pandemiyi ifade etmektedir. Covid 19 dünyadaki tüm ülkelerin tedbir ve kısıtlama kararları alarak, karantina ve kapanma sürecin ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri

KAMACI, Büşra

İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ticaret için başka bir ülkeye nakledilen mallardır. İhracat, ihracat yapan ülkenin ekonomisinin önemli bir parçasıdır ve bu ülkenin brüt çıktısına katkıda bulunur. İhracat teşvikleri, hükümetlerin dış pazarları güvence altına almalarına yardımcı olmak için ulusal ekonomi içindeki firmalara veya endüstrilere sağladığı bir tür ekonomik destektir. İhracat teşvikleri sağlayan bir hük ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama

BALTA, Damla

Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların lojistik faaliyetlerini rakip firmalara göre daha etkin ve verimli yönetmeleri onlara avantaj sağlayacaktır. Lojistik sektöründe yaşanan olumlu gelişmeler, lojistiğin dış ticaretin gelişmesinde önemli bir rol üstlenmesine sebep olmuştur. Bu çalışmada, Konya ilinde faaliyet gösteren 122 ihracatçı firmadan anket yöntemi ile veriler toplanmış ve yapılan analizler sonucu firmal ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar Ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma

USLU, Hamza

Küreselleşme sürecinde, ulusların birbirleriyle olan ticaretlerinde lojistik süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi durumu önemini giderek arttırmaktadır. Firmaların hem yerel hem de uluslararası pazarlardaki faaliyetlerini kusursuz biçimde gerçekleştirebilmeleri adına lojistik sorunları iyileştirici çalışmalar ve rekabet adına sürdürülebilir lojistik performansı ile ilişkili kavramlar ön plana çıkmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmada, ihracatçı işletmelerin karşılaştığı lojistik sorunlar ele alınmış ve bu sorunlar lojistik firmaların sunduğu hizmet kalitesi çerçevesinde değerlendirilmiştir. ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi

PEKPERDAHCI, Ömer

Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın bilinirliği ve uygulanabilirliğin tespit edilmesi ve ihracat pazar yöneliminin algılanan ihracat performansına etkisini değerlendirmektir. Bu çalışmada ihracat pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi, istihbarat yaygınlaştırma ve cevap verebilirliğin algılanan ihracat performansına etkisi araştırılmaktadır. Araştırmanın hipotezleri, Türkiye’de ihracat yapan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme

BÜYÜKDOĞAN, Berkay

Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer yöntemleri gibi üçüncü tarafa ihtiyaç duymadan gerçekleştirebilen bir transfer yönetimi olarak kripto paralar tanıtılmıştır. Blok zinciri teknolojisine dayanan bu sistemde ilk kripto para olan BTC, en yüksek işlem hacmine sahip olan dijital değerdir. BTC’yi sırayla ETH, USDT, USDC ve XRP izlemektedir. Bu tezde, yukarıda belirtilen kripto paralardan BTC ve ETH’nin uluslarar ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms