Beden Eğitimi Derslerinin Öğrencilerin Seçilmiş Motorik Özellikleri Üzerine Etkisinin Kıyaslanması

Beden eğitimi vücut ve yapı fonksiyonunu geliştirmeyi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli bir biçimde gelişmesini sağlamayı, okul çağı sonrası iş ve sosyal faaliyetlerin süresi içinde harcanan fiziki gücü en ekonomik şekilde kullanmayı dolayısı ile organların kontrolünü ve metotlu bir biçimde hareket etmesini öğreten bir faaliyet sistemdir. Bu çalışma ilköğretim 4. ve 5. sınıfta uygulanan beden eğitimi dersinin seçilmiş motorik özellikleri üzerindeki etkisini belirlemek ve buna paralel olarak öğrenciler arasındaki farklılığın incelenmesi amacıyla yapıldı. Çalışmanın örneklem grubunu haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi öğretmeni tarafından derse uygulamalı olarak katılan 35 öğrenci ve beden eğitimi derslerine sınıf öğretmenleri gözetiminde düzenli katılmayan 35 ilköğretim okulundaki toplam 70 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Araştırmanın amacına ulaşmak için çalışmaya katılan gönüllülerin fiziksel ölçümleri ile esneklik, kol hareket hızı, denge, durarak uzun atlama, kol kuvveti, mekik ve surat gibi motorik özellikler ölçüldü. 4. ve 5. sınıflarda haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi derslerini işleyen öğrenciler 5. sınıf öğrencileri ile düzenli beden eğitimi dersi işlemeyen 4. Sınıf öğrencileri arasında anlamlı farklar tespit edilmedi (p>0,05). Her bir sınıftaki öğrencilerde kız ve erkek arasında karşılaştırma yapıldığında 4. Sınıf kız ve erkek öğrenciler arasında vücut ağırlığı, esneklik ve denge verileri anlamlı iken erkek öğrencilerde ise mekik verilerinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). 5. sınıf öğrencilerine bakıldığında ise boy ve vücut ağırlığı kız ve erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuş, mekikte ise sadece erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuştur (p<0,05).

  • Koleksiyonlar
Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 13:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Beden Eğitimi Derslerinin Öğrencilerin Seçilmiş Motorik Özellikleri Üzerine Etkisinin Kıyaslanması
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ALPA, Şerife
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇÖNDÜ, Ahmet
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞENER, Orhan Ahmet
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
10.7827/TurkishStudies.14627
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Beden Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Motorik Özellik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sınıf Öğretmeni
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-08-07T13:20:34Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-08-07T13:20:34Z
Kaynak
(dc.source)
Beden eğitimi, Sınıf öğretmeni, Motorik özellik
ISSN
(dc.identifier.issn)
1308-2140
Özet
(dc.description.abstract)
Beden eğitimi vücut ve yapı fonksiyonunu geliştirmeyi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli bir biçimde gelişmesini sağlamayı, okul çağı sonrası iş ve sosyal faaliyetlerin süresi içinde harcanan fiziki gücü en ekonomik şekilde kullanmayı dolayısı ile organların kontrolünü ve metotlu bir biçimde hareket etmesini öğreten bir faaliyet sistemdir. Bu çalışma ilköğretim 4. ve 5. sınıfta uygulanan beden eğitimi dersinin seçilmiş motorik özellikleri üzerindeki etkisini belirlemek ve buna paralel olarak öğrenciler arasındaki farklılığın incelenmesi amacıyla yapıldı. Çalışmanın örneklem grubunu haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi öğretmeni tarafından derse uygulamalı olarak katılan 35 öğrenci ve beden eğitimi derslerine sınıf öğretmenleri gözetiminde düzenli katılmayan 35 ilköğretim okulundaki toplam 70 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Araştırmanın amacına ulaşmak için çalışmaya katılan gönüllülerin fiziksel ölçümleri ile esneklik, kol hareket hızı, denge, durarak uzun atlama, kol kuvveti, mekik ve surat gibi motorik özellikler ölçüldü. 4. ve 5. sınıflarda haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi derslerini işleyen öğrenciler 5. sınıf öğrencileri ile düzenli beden eğitimi dersi işlemeyen 4. Sınıf öğrencileri arasında anlamlı farklar tespit edilmedi (p>0,05). Her bir sınıftaki öğrencilerde kız ve erkek arasında karşılaştırma yapıldığında 4. Sınıf kız ve erkek öğrenciler arasında vücut ağırlığı, esneklik ve denge verileri anlamlı iken erkek öğrencilerde ise mekik verilerinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). 5. sınıf öğrencilerine bakıldığında ise boy ve vücut ağırlığı kız ve erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuş, mekikte ise sadece erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuştur (p<0,05).
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3240
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms