Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 35 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 35 Adet 0.001 sn
Erişime Açık

Dahilde İşleme Rejimi Uygulamalarının İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Dahilde İşleme Rejimi Uygulayan Ve Uygulamayan Firmalara Yönelik Bir Araştırma

KÜÇÜKÇOLAK, Gamze

Dünya genelinde tüm ülkelerin ortak hedefi uluslararası pazar alanlarından daha fazla pay alarak gelirlerini artırmaya yöneliktir. Bu sebeple, günümüz dünyasında ülkeler, ihracat oranlarını artırmak için ihracata konu uygulama ve politikalara önem vermektedir. 1996 yılından itibaren Türkiye’de uygulamaya koyulan Dahilde işleme rejimi; ihracat faaliyeti gösteren işletmelere, ihracatını yapacakları malın üretiminde kullanacakları hammadde ve ara malları vergilerden muaf tutularak dünya piyasa fiyatlarından ithalatını yapabilmelerine olanak sağlamaktadır. Bu kapsamda tez çalışmasının ana hedefi, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi

MEŞİN, Kevser

Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki güçlerini korumak için firmalarını ihracata teşvik etmekte ve bunun için gerekli altyapı yatırımlarını yapmaktadırlar. Artan uluslararası ticaret de beraberinde büyük miktarda ürünlerin pek çok paydaşın ve kısıtlamanın olduğu kompleks bir tedarik zinciri ile taşınmasını zorunlu kılmaktadır. Bu da ancak tüm bileşenleri ile etkili bir lojistik performansının sergilenmesi ile sağ ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Ürün Ve Fiyat Adaptasyonunun İhracat Performansına Etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama

AKAY, Hatice

Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında hayatta kalması ve pazar alanını genişletmesi için uluslararası pazarlara açılması gerekmektedir. Fakat, firmaların bu açılımı yaparken uluslararası ve ulusal pazarların farklılıklarını dikkate almaları söz konusudur. Dolayısıyla firmaların belirlemiş olduğu hedef pazarlara göre ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini geliştirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda yapılan ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü

YILMAZ, Mustafa

İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerini ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi

KARABIYIK, Mine

İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar vericiler tarafından hedeflenmekte olup bu noktada ihracat teşvikleri ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada, Konya imalat sanayisi açısından ihracat teşviklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle araştırmanın amacı ve kapsamına yer verilmiştir. Ardından iki bölümde dış ticaret ve ihracat finansmanı konularının ele alındığı kavramsal çerçeve sunulmuştur. Bunun y ...Daha fazlası

Erişime Açık

Demir veya Çelikten Eşya Ürün Grubunda Türkiye’nin Rekabet Gücü ve Lojistik Performans Endeksine Göre Konumunun Analizi

FİDAN, Hüseyin

Demir-çelik-metal hammaddeleri girdisi ile imalatı yapılan ürünler Türkiye’nin ihracatında ve istihdamda önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda, GTİP 6 ölçeğinde demir veya çelikten eşya ürün grubunun rekabet gücü incelenmiştir. Çalışmanın amacı, demir veya çelikten eşya ürün grubunun uluslararası ticarette ve seçili ülkeler karşısında rekabet gücünü analiz etmek ve lojistik performans verilerine göre Türkiye’nin konumunu belirlemektir. Bu kapsamda, öncelikle uluslararası rekabet gücünü açıklamaya yönelik teorik yaklaşımlar ele alınmıştır. Daha sonra Türkiye’nin ve seçili ülkelerin 2001-2019 dö ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Yapan İşletmelerin Rekabet Stratejileri ve Sürdürülebilirliğin Firma İhracat Performansına Etkisi

KARAKOÇ, Mustafa

Sürdürülebilirlik gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi anlamında kritik öneme sahip olan kavramlardan birisidir. Günümüzde her alanda önem kazanmış olan sürdürülebilirlik, ihracat yapan işletmelerin devamlılığı için de oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı sürdürülebilirlik unsurunun ihracatçı firmaların ihracat performansına etkisini ölçmek olarak belirlenmiştir. Bu amaçla birlikte ihracatçı firmaların rekabet stratejileri ve rekabet stratejisi geliştiren firmaların sağlayacakları rekabet üstünlüklerinin önemi konu alınmıştır. Aynı zamanda literatürdek ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya'daki Kobi'lerin Yeni Nesil Pazarlama Tekniklerine Olan Farkındalığına Yönelik Araştırma

KUYUCU, Emre

Teknolojinin gelişmesi, tüketici profilinin her geçen gün değişmesi, yeni nesil pazarlama tekniklerini doğurmuştur. Kişiselleştirilmiş çalışmalar, dijitali besleyen dijital araçlar, ortaya değer koyan şirketler, marka kimliği ve hikâyesi gibi unsurlar artık şirketlerin gündemine girmeye başlamıştır. Pazarlama, bir departman olmaktan çıkıp topyekûn bir şirketin bütün unsurlarını ilgilendiren uğraş halini almıştır. Tüketicilere satın alım sürecinin başından sonuna kadar değer verip, onlara bir marka deneyimi yaşatabilen şirketler yeni neslin dikkatini çekerek ayakta kalabilmektedir. Bu çalışmanı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Akreditifli Ödemeler, Bu Ödeme Yaklaşıma Yönelik İşletmelerin İhracat Davranışı ve Konya’daki İhracatçılar Üzerine Bir Araştırma

ATEŞ, Nur Selin

Günümüzde ülkeler mal, hizmet ve ekonomik ilişkilerde bulunur. Bunun nedeni ise dış ticaretin taraflara fayda sağlama potansiyeli taşımasıdır. Dış ticaret kendi içinde ithalat ve ihracat olmak üzere iki bölüme ayrılır. Dünya pazarında geniş bir şekilde yer alan ithalat ve ihracat kavramları, ülke ekonomisinin gidişatını belirleyen önemli iki olgudur. Bu iki olgunun sağlanması için dış ticarette birden fazla ödeme yöntemi bulunmaktadır. Bunlar; Peşin ödeme yöntemi, vesaik mukabili ödeme yöntemi, mal mukabili ödeme yöntemi ve akreditifli ödeme yöntemi olarak ele alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma

METE, Halime Nur

Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı z ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: Ev Tipi Kompresörlü Buzdolapları (841821) Üzerine Bir Araştırma

YILDIRIM, Melike

Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Blockchain Tabanlı Akıllı Kontratların Dış Ticarete Etkileri

YILMAZ, Osman

Blockchain üzerinde değişiklik yapılamayan ve her işlemin aynen kaydedildiği bir ağ zincirleme modelidir. Blockchain altyapısının son zamanlarda kullanımının artması ve bu modelin güvenilirlik, şeffaflık taşıması neticesinde yaygınlaşması kolay hale gelmiştir. Akıllı kontratlar anlaşma şartlarını kod dizinleri haline getirmekte ve bunları belirli adreslerde taşımaktadır. Kendi kendilerini yönetebilen bu kontratlar, yapılmış olan ödemelerin şeffaf bir şekilde izlenebilir olmasından dolayı anlaşmaların güvenle yapılabilmesini sağlamıştır. Akıllı kontratların, merkeziyetsizlik, kolaylık, hızlı ol ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms