Daha çok geleneksel konut mimarisiyle araştırmalara konu olmuş Safranbolu’da geleneksel el sanatları uygulamalarının önemli bir yeri vardır. Bugüne kadar kalem işi ve ahşap sanatı uygulamaları ön plana çıkarak pek çok çalışmaya konu olmuştur. Ancak tarihi süreçte gerek dini gerek sivil mimarlıkta uygulama alanı çok geniş olan alçı vitray pencereler günümüzde mimarinin geldiği nokta itibariyle özel tasarımlar dışında uygulama alanı bulamamaktadır. Safranbolu ve buraya bağlı Yörük köyünde önemli ve varlıklı kişilerce yaptırılan evlerde alçı vitray pencereler kullanılmıştır. Ayrıca Safranbolu’nun iki önemli camisi olan İzzet Mehmet Paşa ve Kazdağlı Camileri’nde alçı vitray uygulamaları tespit edilmiştir. Bu bildirinin amacı; Daha önce herhangi bir çalışmaya konu olmamış, ancak yüksek lisans tez kapsamında inceleme yaptığım , kaybolmaya yüz tutmuş Safranbolu ve Yörük köy alçı vitray uygulamalarını gerek üslup gerekse teknik açıdan bilimsel metotlarla değerlendirerek literatüre kazandırmaktır.
Safranbolu has always been known with its traditional housing architecture and it has varied a lot by traditional Turkish arts associated with architecture. Among the studies wall paint, woodworking, metalworking are taken to front but stained-glass working. There are important revzen applications in İzzet Mehmet Paşa Mosque, Kazdağlı Mosque and 6 traditional houses. Since many of these buildings which are in fact our cultural heritage are not used are devastated and they are in danger of disappearance. The aim of this assertion is that to notice the revzen applications in religious and civil architecture samples which have not been studied beforehand in Safranbolu and Yörük Köy both in style and technical terms and then to bring them to literature by evaluating them with scientific methods.
Eser Adı (dc.title) | Safranbolu ve Çevresinde Geleneksel El Sanatları Uygulamalarına Bir Örnek: Alçı Vitray (Revzen) Pencereler |
Yayın Türü (dc.type) | Sunum |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DELİDUMAN, Canan |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KILIÇ, Sebahat |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Revzen |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Vitray |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Muşabak |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Safranbolu |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Dışlık |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-04T12:14:24Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-04T12:14:24Z |
Özet (dc.description.abstract) | Daha çok geleneksel konut mimarisiyle araştırmalara konu olmuş Safranbolu’da geleneksel el sanatları uygulamalarının önemli bir yeri vardır. Bugüne kadar kalem işi ve ahşap sanatı uygulamaları ön plana çıkarak pek çok çalışmaya konu olmuştur. Ancak tarihi süreçte gerek dini gerek sivil mimarlıkta uygulama alanı çok geniş olan alçı vitray pencereler günümüzde mimarinin geldiği nokta itibariyle özel tasarımlar dışında uygulama alanı bulamamaktadır. Safranbolu ve buraya bağlı Yörük köyünde önemli ve varlıklı kişilerce yaptırılan evlerde alçı vitray pencereler kullanılmıştır. Ayrıca Safranbolu’nun iki önemli camisi olan İzzet Mehmet Paşa ve Kazdağlı Camileri’nde alçı vitray uygulamaları tespit edilmiştir. Bu bildirinin amacı; Daha önce herhangi bir çalışmaya konu olmamış, ancak yüksek lisans tez kapsamında inceleme yaptığım , kaybolmaya yüz tutmuş Safranbolu ve Yörük köy alçı vitray uygulamalarını gerek üslup gerekse teknik açıdan bilimsel metotlarla değerlendirerek literatüre kazandırmaktır. |
Özet (dc.description.abstract) | Safranbolu has always been known with its traditional housing architecture and it has varied a lot by traditional Turkish arts associated with architecture. Among the studies wall paint, woodworking, metalworking are taken to front but stained-glass working. There are important revzen applications in İzzet Mehmet Paşa Mosque, Kazdağlı Mosque and 6 traditional houses. Since many of these buildings which are in fact our cultural heritage are not used are devastated and they are in danger of disappearance. The aim of this assertion is that to notice the revzen applications in religious and civil architecture samples which have not been studied beforehand in Safranbolu and Yörük Köy both in style and technical terms and then to bring them to literature by evaluating them with scientific methods. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/415 |