- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin her alandaki refah seviyesi ekonomik kalkınmalarıyla doğru orantılıdır. Bu ekonomik kalkınma dengeli, devamlı ve başarılı olan dış ticaretten geçer. Gelişmiş ülkelerin uluslararası pazarlardaki yaptıkları ticari işlemler bunu kanıtlar niteliktedir. Tüm ülkeler tarafından teşvik edilen ihracatın ise ülke ekonomilerine birçok olumlu etkisi vardır. Rekabetin kırıcı olduğu olduğu uluslararası pazarlarda en fazla ihracat yapan ülkeler arasında 31. sırada yer alan Türkiye'nin, 2023 yılı stratejik hedefleri doğrultusunda 500 milyar dolar ihracat rakamına ulaşma v ...Daha fazlası
Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmes ...Daha fazlası
Dünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyad ...Daha fazlası
The primary target of our developing country is to be able to catch up with the welfare level in all areas of the developed countries. The most important factor in catching up with the welfare level in developed countries is successful foreign trade which is balanced and continuous in the economy. When considering the share of developed countries from the world trade, the importance of foreign trade in development is clearly seen. And export that has many pozitife affects on the national economies is encouraged by all countries. The primary target of our country is to realize the 500 billion d ...Daha fazlası
İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerini ...Daha fazlası
Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı z ...Daha fazlası
Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bi ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.