Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 5 Adet 0.010 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Doç. Dr. Hatice YalçınKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ/ÇOCUK GELİŞİMİ PR. (TAM BURSLU)/
Erişime Açık

Tek ebeveynli ergenlerin evliliğe yönelik tutumları ile gelecek beklentileri

YILMAZ, Cansu | YALÇIN, Hatice

Bu araştırmanın amacı; tek ebeveynli ortamda yaşayan ergenlerin, gelecekle ilgili beklentilerinde ve evliliğe yönelik tutumlarında, aile ortamının ne derece rol oynadığını ortaya koymaktır. Bu araştırma, betimlemeye dayalı tarama modelinde uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim gören tek ebeveynli lise öğrencileri oluşturmaktadır. Tek ebeveynli aile ortamında bulunan 94 ergen bu araştırmada çalışma grubu olarak alınmıştır. Veriler "Kişisel Bilgi Formu", "Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeği", "İnönü Evlilik Tutum Ölçeği" ve "Evliliğe Yüklenen Anlam Ölçeği" ...Daha fazlası

Erişime Açık

Games & Drama Applications in Language Acquisition

DEMİREKİN, Murat | YALÇIN, Hatice

This research aims to reveal the effects of games and drama practical applications on language acquisition for pre-school children. “Game & Drama in Language Acquisition” training program has been applied to 4-6-year-old children attending pre-school educational institutions, and the results were analyzed respectively. The study comprises 126 volunteering parents and 126 children attending preschool institutions. At the same time, 32 teachers have evaluated the activities. The content of the training program includes modules with game & drama activities that aim to strengthen language acquisit ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dezavantajlı Çocuklar

YALÇIN, Hatice

Çocuklar kendi ayrı dünyaları olan, kendi kendine yaşayan kişiler değildir. Büyüyüp gelişmeleri, önlerindeki fırsatlar ve karşılaştıkları riskler, anne babaları, aileleri ve toplum, kendilerine bakım ve eğitim sağlayan kurumlar ve profesyoneller, reklamlar, televizyon ve internet gibi faktörler tarafından çocuğun yaşam süreci belirlenir. Bu faktörler ise tarihin, kültürün, siyasetin, hükümetlerin, ekonominin ve teknolojinin etkileriyle şekillenir (Türkiye’de Çocukların Durumu Raporu, 2011). Çocukların yaşamını etkileyen faktörler, bazı toplumlarda dezavantajlı koşulları kapsamaktadır. Son yıll ...Daha fazlası

Erişime Açık

Developmentally Focused and Home-Based Early Intervention Program: A Case Report

YALÇIN, Hatice

Erken müdahale; yaşıtlarının gelişim düzeyinden farklı gelişim gösteren, risk grubunda olarak değerlendirilen, 0-3 yaş çocuk ve ailelerine yönelik geliştirilen, multidisipliner bir yaklaşımla gelişimsel destek uygulamalarını kapsayan hizmetlerdir. Bu çalışmada; gelişimsel odaklı erken müdahale programı çerçevesinde 17 aylık bir bebeğe ev merkezli erken müdahale uygulamaları yapılmıştır ve bu uygulamaların etkisi değerlendirilmiştir. Bu çalışmada her hafta aileye çocuğun yetersiz olduğu becerilere yönelik hedefler verilmiş; ailenin evde çocukla uygulama yapmaları desteklenmiş ve her hafta ailey ...Daha fazlası

Erişime Açık

Özel Yetenekli Çocukların Mizah Duyguları ve Arkadaşlık İlişkileri

YALÇIN, Hatice | ÖZTÜREN, Ayşenur | OBALI, İhsan

Objective: This study was conducted to examine the sense of humor and friendship relations of gifted children. Method: The study group consisted of 87 gifted children studying at the Science and Art Center at the 6th, 7th and 8th grades. The Peer Relations Scale and the Multidimensional Humor Scale for School Children were used as data collection tools. The data were evaluated using Analysis of Variance, Kruskal Wallis Test, correlation and t test in SPSS 22.0 program. Results: As a result of the evaluations made, it was found that peer relationships and humor skills changed by gender; It was ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms