Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 4 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Türkiye’den Ulusötesi Göç Etmiş Ebeveynlerin Özyeterlik İnançları ve Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki

GÜVENER, Elif

Bu çalışma, Türkiye’den ulusötesi göç etmiş ebeveynlerin öz yeterlik inançları ve okul öncesi dönemdeki çocuklarının duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla nicel araştırma türünde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ulusötesi göç etmiş ve 3-6 yaş arası okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ebeveynlerdir. Ulusötesi göçmen olarak yaşayanlara ulaşabilmek amacıyla öncelikle göçmen olarak yaşadığı bilinen ailelere ulaşılmış, kartopu tekniği yoluyla kişiden kişiye ulaşarak 101 ebeveyne ulaşılmıştır. Veri toplama aracı google form tekniği ile uygulanmıştır. Gönüllülük e ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okulöncesi Dönemde Çocuğu Olan Annelerin Çocuklarının Duygularına İlişkin İnançları İle Anne Bekçiliği Arasındaki İlişki

PALANCI, Serkan

Anne-baba inanışları uzun yıllardır üzerinde tartışılan bir konudur ve günümüzde araştırmacıların ilgisi anne-baba davranışlarından daha çok anne-baba inanışlarına doğru artmaktadır. Birden çok çalışma anne-babanın duygular hakkındaki inanışların çocukların duygusal yeterliklerini ve sosyal dünyasını etkilediğini vurgulamış, anne-baba inanışları ve çocukların davranışları arasındaki ilişkiye dikkat çekmiştir. Annelik bekçiliği kavramı üzerine yapılan çalışmalar, alan yazında son 20 yirmi yıldır hızlı bir artış göstermiştir. Buna rağmen çalışmamızın iki temel değişkeni olarak ele alınan anne be ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Sosyal Duygusal Gelişim

AY, Selda

Preschool period is a life stage in which development is the fastest and children acquire basic skills. The pre-school period is of great importance in order to establish a solid foundation for the social and emotional development of the child. Social emotional development is defined as interrelated skills that are built on each other to enable children to understand their own and others' emotions, regulate their behavior, have goals, show empathy and socialize with their peers. Social emotional development is affected by factors such as family, friends, teachers, academic education and techno ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklar İçin Oyunun Önemi Ve Sosyal Gelişime Etkisi

FUTTU, Ayşe

Play is an importantpart of childdevelopment. Children learn about their world by playing games. Children are social being sand they want interaction and communication. When children play, they can learn about them selves as well as others. Through play, children can learn to regulat etheir emotion sand interact with their peers, teacher sand environment. Play allows children to expand the irattentions panandin crease their intrinsic motivation. Play is a meaning fulpart of child development because it allows children to grow in allareas of development. This improves their ability to reachande ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms