Eğitim hem toplumlar hem de bireyler için olmazsa olmaz unsurlardandır. Bir toplumu yükselten bir bireyin statüsünü belirleyen eğitimdir. Dünyanın önde gelen ülkeleri, eğitime ciddi yatırımlar yapmaktadır. Bu çalışmada eğitimin başladığı yer olan okul öncesi eğitimin insan hayatındaki yeri vurgulanarak, kullanıcısı olan çocukların ihtiyaçlarına en iyi karşılık veren çocuk dostu anaokul kavramı açıklanmış ve Konya ilinin merkez ilçelerinde (Karatay,Meram,Selçuklu) bulunan mevcut örnekler incelenmiştir. Yapılan çalışmalar göstermektedir ki ülkemizde okulöncesi eğitimde ve eğitimin yapıldığı mekânlarda ciddi eksiklikler görülmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde eğitim ve okul öncesi eğitimin önemine değinilmiştir. Okul öncesi eğitiminin insan hayatındaki yeri, kazanımları sıralanmıştır. Dünyada ve ülkemizde okulöncesi eğitimin tarihçesi incelenmiştir. Tüm ülkelerde kabul edilen okul öncesi eğitim metodlarından en önde gelenlerinin mekânsal farklılıkları ve önerileri görsellerle anlatılmıştır. Son yıllarda oldukça önemi fark edilen çocuk dostu ve çocuk dostu okul kavramlarına değinilmiştir. Çocuk dostu okul öncesi yapılarında olması gereken mekân kriterleri örneklerle anlatılmıştır. Sonuç olarak çocuk dostu okul öncesi eğitim yapısında olması gereken nitelikler belirlenerek ve Konya’da bulunan mevcut örnekler incelenerek bundan sonra tasarlanacak okullar için doküman niteliğinde araştırma tamamlanmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çocuk Dostu Kavramı; Konya Örnekleri Üzerinden İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ŞENALP, Şeyma |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okul Öncesi Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk Dostu Okul |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim Metodları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Anaokulları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim Yapıları |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | ÇINAR, Kerim |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-01-04T09:25:11Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-01-04T09:25:11Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Eğitim hem toplumlar hem de bireyler için olmazsa olmaz unsurlardandır. Bir toplumu yükselten bir bireyin statüsünü belirleyen eğitimdir. Dünyanın önde gelen ülkeleri, eğitime ciddi yatırımlar yapmaktadır. Bu çalışmada eğitimin başladığı yer olan okul öncesi eğitimin insan hayatındaki yeri vurgulanarak, kullanıcısı olan çocukların ihtiyaçlarına en iyi karşılık veren çocuk dostu anaokul kavramı açıklanmış ve Konya ilinin merkez ilçelerinde (Karatay,Meram,Selçuklu) bulunan mevcut örnekler incelenmiştir. Yapılan çalışmalar göstermektedir ki ülkemizde okulöncesi eğitimde ve eğitimin yapıldığı mekânlarda ciddi eksiklikler görülmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde eğitim ve okul öncesi eğitimin önemine değinilmiştir. Okul öncesi eğitiminin insan hayatındaki yeri, kazanımları sıralanmıştır. Dünyada ve ülkemizde okulöncesi eğitimin tarihçesi incelenmiştir. Tüm ülkelerde kabul edilen okul öncesi eğitim metodlarından en önde gelenlerinin mekânsal farklılıkları ve önerileri görsellerle anlatılmıştır. Son yıllarda oldukça önemi fark edilen çocuk dostu ve çocuk dostu okul kavramlarına değinilmiştir. Çocuk dostu okul öncesi yapılarında olması gereken mekân kriterleri örneklerle anlatılmıştır. Sonuç olarak çocuk dostu okul öncesi eğitim yapısında olması gereken nitelikler belirlenerek ve Konya’da bulunan mevcut örnekler incelenerek bundan sonra tasarlanacak okullar için doküman niteliğinde araştırma tamamlanmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5251 |