Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 4 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Prof. Dr. Kamil AlptekinKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ/SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ/SOSYAL HİZMET PR. (TAM BURSLU)/
Erişime Açık

Madde bağımlılığı alanında faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşları üzerine bir değerlendirme

ALPTEKİN, Kamil | ULUTAŞ, Zeliha | GÜRBÜZ, Büşra

Günümüzde çoğulcu demokratik yaşamın vazgeçilmez unsurlarından biri olan sivil toplum kuruluşları madde bağımlılığıyla mücadelede; ihtiyacı ve sorunu daha çabuk fark etme, bağımlılara ve risk gruplarına hızlı ulaşma, etiketlenmeyi en aza indirgeme, bağımlı ve ailesine psiko-sosyal destek sağlama, ev ziyaretleriyle izleme çalışması yürütebilme vb. yükümlülüklerin yerine getirilmesinde farklı olanaklara sahiptir. Ayrıca, bağımlıyla birebir ilgilenme, başvuruda kolaylık, hizmet açığını kapatma, tedaviye yönlendirme vb. durumlarda avantajlı bir konumdadır. Buna karşılık uygulamaya bakıldığında, si ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Hizmet Eğitiminde Kontrolsüz Büyüme Döneminin Ağır Faturası: Açıköğretim

ALPTEKİN, Kamil

Blndğ üzere Türkye’de sosyal hzmet eğtm 1959 yılında yürürlüğe g- ren 7355 sayılı Sosyal Hzmetler Ensttüsü’nün kurulmasına dar Kanun çerçevesnde Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesnde 1961 yılında kurulan Sosyal Hzmetler Akadems le başlamıştır. 2000’l yıllara gelnceye kadar sosyal hzmet eğtm br dönem Hacettepe Ünverstes ve Sosyal Hzmet Akadems olmak üzere k okul tarafından verlmş olsa da 2002 yılında yne Ankara’da Başkent Ünverstes’nde Sosyal Hzmet Bölümü açılıncaya kadar çoğunlukla tek okulla sınırlı kalmıştır. Asıl eğtmde büyüme ve yaygınlaşmanın lk adımı çn Anadolu’dak dört farklı ünve ...Daha fazlası

Erişime Açık

COVID-19 Pandemisi döneminde sosyal hizmet bölümlerinin boş kalan kontenjanları bize ne söylüyor?

ALPTEKİN, Kamil | TOPUZ, Selami | ZENGİN, Oğuzhan

Türkiye’de sosyal hizmet eğitimi başlangıcından 2000’li yılların ortalarına kadar büyüyememiş, 40 yılı aşkın bir süre boyunca eğitimi tek bir bölümle sürdürmek zorunda kalmıştır. 2006 yılında dört bölümün açılmasıyla eğitimde büyüme ve genişleme dönemine ancak girilebilmiş, 2021 yılı itibariyle 73 bölüme ulaşılmıştır. Büyüme dönemiyle birlikte ardı ardına açılan yeni bölümlerin öğrenci kontenjanları hem abartılı sayılarıyla hem de uzunca bir süre tam doluluk oranlarıyla dikkati çekmiştir. Ancak 2018 yılına gelindiğinde Vakıf Üniversitelerindeki sosyal hizmet bölümlerinin kontenjan doluluk oran ...Daha fazlası

Erişime Açık

An Assessment on The Education of Syrian Children in Turkey

ALPTEKİN, Kamil | AKARÇAY ULUTAŞ, Demet | USTABAŞI GÜNDÜZ, Dilara

Migration is an important sociological phenomenon which emerges especially with economic, social, and political-based changes such as industrialization, urbanization, globalization, wars, regime changes and military interventions. As Durkheim states, the phenomenon of migration, which is thought to be inevitable due to the forrnation of anomie in society, arises as an important social policy issue in modern societies. Migration process is defined as the voluntary or involuntary movement of individuals or groups, temporarily or permanently, for different culture and settlements due to education ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms